Golf IV 1.6 AKL huohotin
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 1.6 AKL huohotin
Yritin etsiä haulla vastausta kysymykseeni, mutta ei löytynyt. Eli onko 8v AKL-moottorissa huohottimen jäätymisongelmaa? Paljon olen lukenut että 1.4-1.6 16v -koneissa olisi öljyt tulleet pellolle huohottimen jäätymisen takia. Onko kellään tietoa kertoa mistä tuo huohotinputki löytyy koneesta, jos sitä aikoo puhdistaa, ja onko siinä samassa jotain boksia puhdistettava?
Käytän tätä kun oli jo valmiina. Eli haluaisin tarkistaa Borani huohotinputken kunnon, että onko tukossa tai menossa tukkoon. Koneena sama kuin aloittajalla, eli 1.6l AKL
Jonden vastauksesta en päässyt selvyyteen, eli voiko joku tarkemmin selittää? Miten kunnon pystyy tarkistamaan helposti ja pitikö tosiaan katsoa jotain muuta kuin sitä putkea?
Pääkysymyksenä nyt kuitenki, että millainen se huohotinputki on, mistä sen löytää ja miten lähtee irti?
Jonden vastauksesta en päässyt selvyyteen, eli voiko joku tarkemmin selittää? Miten kunnon pystyy tarkistamaan helposti ja pitikö tosiaan katsoa jotain muuta kuin sitä putkea?
Pääkysymyksenä nyt kuitenki, että millainen se huohotinputki on, mistä sen löytää ja miten lähtee irti?
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22.8.2010 2:00
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22.8.2010 2:00
Itsellä oli ainakin ostaessa revennyt siihen letkuun reikä. Helpoin korjata vulkanoituvalla teipillä.
Ja jos haluat osan irti niin irroitat koko imuputken kaasuläpäin ja ilmanputsarinkotelon välistä(ovat siis samaa osaa). On kolmella pannalla kiinni: kaasuläpässä, ilmanputsarinkotelossa ja siinä öljyntäyttöaukossa.
Ja jos haluat osan irti niin irroitat koko imuputken kaasuläpäin ja ilmanputsarinkotelon välistä(ovat siis samaa osaa). On kolmella pannalla kiinni: kaasuläpässä, ilmanputsarinkotelossa ja siinä öljyntäyttöaukossa.
Pitääkö tuossa irrotuksessa huomioida jotain lenteleviä nesteitä vai onko se vaan, että ajan auton talliin -> irrotan muovisen moottorinpäällisen (miten irtoaa?) -> irrotan noi kiinnityspannat -> revin putken irti ja tarkistelen mönjät ja putsaan tarvittaessa -> kiinni irrotetut osat ja taas kovaa ajoa?
Juurikin noin kuten luettelit. Eli siis ei sieltä mitään käy vuotamaan. Itellä käyny ainakaan. Ei sitä koneen päälysmuovia tarvitse edes ottaa pois, mutta jos otat, niin se on kiinni 7-8 10mm mutterilla. Nämä ovat peitelätkien alla. Pantojen irroittamiseen varaa vaikkapa vähän tanakammat siirtoleukapihdit.
Tutkiskelin tuossa parkkiksella konepellin alle, ei viitsi siinä ruveta purkamaan vaan kun pääsee taas talliin niin siellä katsoa huohotin. Huomasin tosin, että letkussa oli pieni viilto. Onko tämä paha? Korjataanko tuo helpoiten taas toimivaksi juuri tuolla vulkanoituvalla teipillä mitä aadde mainosti? Kävin marmorilta kyselemässä uuttakin pätkää, mutta eivät edes löytäneet kyseistä osaa koneelta.. :SS
Tässä vielä kuva:
Eikös tuo ole juuri se huohottimen letku tuo haitariletku? Nuoli osoittaa siinä olevan noin sentin mittaisen viillon. Sieltä näyttää tulleen hieman öljyäkin ympärille.
Tässä vielä kuva:

Eikös tuo ole juuri se huohottimen letku tuo haitariletku? Nuoli osoittaa siinä olevan noin sentin mittaisen viillon. Sieltä näyttää tulleen hieman öljyäkin ympärille.
Ajattelin jatkaa tähän samaan ketjuun, kun kysymykseni liippaa erittäin läheltä.
Alla siis 2001-vuoden Golf 1.4l 16-v AXP-moottorilla ja tuosta huohottimen jäätymisestä olen huolissani pakkasten alettua täällä Etelä-Suomessakin. Pahvisen viimasuojan laitoin nippusiteillä ilmanottoaukkojen eteen. Mutta olisi mukava tuota huohotintakin vilkaista, että onko sinne kerääntynyt tuota "kermaa".
Yllämainituilla 1.6l AKL-moottoria koskevilla ohjeilla en huohotinta löytänyt eli on ilmeisesti tässä 1.4:ssa eri paikassa?
Alfamerin korjausopastakin olen tutkinut, mutta tuloksetta.
Olisiko kenelläkään valo- tai räjäytyskuvaa, mistä tuo huohotin pitäisi löytyä ja minkä näköinen aparaatti on niin että tällainen vähän tumpelompikin sen löytäisi?
Alla siis 2001-vuoden Golf 1.4l 16-v AXP-moottorilla ja tuosta huohottimen jäätymisestä olen huolissani pakkasten alettua täällä Etelä-Suomessakin. Pahvisen viimasuojan laitoin nippusiteillä ilmanottoaukkojen eteen. Mutta olisi mukava tuota huohotintakin vilkaista, että onko sinne kerääntynyt tuota "kermaa".
Yllämainituilla 1.6l AKL-moottoria koskevilla ohjeilla en huohotinta löytänyt eli on ilmeisesti tässä 1.4:ssa eri paikassa?
Alfamerin korjausopastakin olen tutkinut, mutta tuloksetta.
Olisiko kenelläkään valo- tai räjäytyskuvaa, mistä tuo huohotin pitäisi löytyä ja minkä näköinen aparaatti on niin että tällainen vähän tumpelompikin sen löytäisi?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
036103474M on osanumero jos se helpottaa? Vakiona sitä ei välttämättä oo.
Kiitos avusta. Tuolla numerolla löytyi Googlen kuvahaulla kuva tuosta huohotinputkesta, mutta en pikaisella silmäyksellä onnistunut löytämään konepellin alta vastaavanlaista. Pitää katsoa huomenna taskulampun kanssa tarkemmin.
Mitä tarkoitat, että sitä ei välttämättä ole vakiona? Eikö siis kaikissa koneissa ole tuota huohotinta? Mistä tiedän / voin selvittää pitäisikö oman auton moottorissa olla huohotin vai ei?
Mitä tarkoitat, että sitä ei välttämättä ole vakiona? Eikö siis kaikissa koneissa ole tuota huohotinta? Mistä tiedän / voin selvittää pitäisikö oman auton moottorissa olla huohotin vai ei?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa