Viritys kysymyksiä Transporter 1.9td -97?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

energy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 5.8.2004 14:50

Viritys kysymyksiä Transporter 1.9td -97?

ViestiKirjoittaja energy » 24.2.2009 21:04

Tälläinen auto tuli hommattua, kyseessä on 50kw versio. 13.12.1996 käyttöönotettu. Mikä mahtaa olla tämän moottori tyyppi? Ja onko tämä juuri se ekotd?

Tehoja olisi kiva saada pikkuisen lisää. Syöttöpumpussa ei ilmeisesti ole sitä ahdonalaista rikastinta. Saako tähän yhtään lisää tehoa suht pienellä vaivalla? Myöhemmin voisi ehkä laittaa coolerin. Ahtoja on varmaan turha lähteä nostamaan ennen kuin saa syöttöjä lisää?

Ei muuten ole tullut paljoa vehkeiltyä näitten nokivehkeiden kanssa.

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

ViestiKirjoittaja T-4 » 25.2.2009 9:00

Laatikko siinä ei juuri kestä mitään kummallisia tehon nostoja.

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 25.2.2009 9:13

Laatikoiden poikimista olen myös kuullut monelta taholta noissa, ei kuulemma meinaa kestää vakionakaan aina.
Tosin omastanikin on laatikko vaihdettu 1 kerran tehtaantakuuna ja yhdesti purettu ja roplattu jotain... 2.4d koneella.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.2.2009 9:45

Moottorityyppi on ABL.

energy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 5.8.2004 14:50

ViestiKirjoittaja energy » 26.2.2009 21:02

Itsekkin olen kuullut, että vitos vaihde häviää vanhemmista porttereista. Joku 66kW ois riittäny mulle aivan hyvin, mut eipä taida sitäkään tästä saada.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 27.2.2009 4:12

Saa ja enemmänkin.

Testattu lyhyt vm. 2000 ABL josta on kyllä juttuakin jossain täällä ja siitä on otettu 112hv ja 220nm. Vedetty sillä setillä nyt yli 300tkm ja laatikko ei ole ollut auki sen takia (Kiveen ajoa ei voi laittaa huonon laadun piikkiin). Vitosen rattaat ja kytkin päivitetty pitempään / vahvempaan.

Antoi 80hv 2500 eteenpäin ja yli sata välillä 3400-5000 kierrosta, huippu oli n. 4600.

Vaidettu AAZ-pumppu ja muutettu kara. Lisätty 102hp portterin cooleri. Ahtoja 0.9 ja savuarvo 0,8. Siinä faktat.

Autolla on ajettu nyt n. 450tkm ja samaa 50+tkm vuosivauhtia jatkuu..

energy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 5.8.2004 14:50

ViestiKirjoittaja energy » 1.3.2009 9:11

Eli pumpun osto olis edessä. Mulle riittäs varmaan joku 66kW suunnilleen. Työ autona tämä joten mitään huippu tehoja ei tarvita.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 1.3.2009 9:33

Työautona tuokin. Joka arkipäivä tulee se 150-200km.

Ja tuolla n.110hepalla kulkee sen mitä 2.5 102hp tdi:kin.

Mutta cooleria älä jätä pois vaikka ottaisitkin sen 90heppaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa