KWP2000

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

reikäpiä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.2.2009 16:59

KWP2000

ViestiKirjoittaja reikäpiä » 22.2.2009 19:50

Onko joku perehtynyt tiedostoihin, mitä saa KWP2000:lla ulos.
Eli pystyykö noita muokkaamaan?
Jos pystyy, niin millä softalla?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 23.2.2009 5:48

Ihan perus Bin filejähän se KWP lukee ja kirjoittaa takaisinkin ainakin välillä. Ei mikään luotettavuuden huippu kyllä mutta oman auton kanssa on toiminut satoja kertoja. Autona 2000 vuoden golf AGR koneella.

Tuo muokkaamis homma onkin sitten vähän eri juttu eikä ihan tunnin opettelun perusteella onnistu. Ohjelmia millä noita muokataan on esim Winols tai ECM2001(ei kovin hyvä). Winolssin demoversion voi ladata www.evc.de sivustolta. Ja lisäinfoa jota oikeasti kannattaa lukea löytyy www.chiptuners.org osoitteesta. Sieltä muutaman kukauden lukemisella päähän jää varmasti jo jotain. Tutorialit kannattaa ainakin lukea ajatuksella läpi.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 24.2.2009 20:56

jos et meinaa noita ihan oikeesti ruveta tekee kannattaa siihen omaan vaan ostaa se joltain kuka sen osaa sulle ihan oikeesti tehä....Ite nyt vuoden ja tuhlatun 10.000 € jälkee alkaa jo noi tdi vehkeet menee että kannattaa aika tarkkaa miettii tuleeko halvemmaks ku tekee ite=) mä ainakin huomasin että ei =) jos haluut filen tai jotain muuta infoo ni lähetä mulle pm .

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 24.2.2009 21:06

Juu helpommalla pääset kun hommaat sen ohjelman jotain valmiina ja asennat vaan itse. Kannattaa myös varautua sen varalle että flashäys mene reisille ja lopputuloksena on pimeä ecu. Eli juotosvehkeet, prommeri ja varapiirejä nyt ainakin tarvitaan tekohengitykseen. Tai sitten sellainen laite mikä on varmempi ja millä onnistuu recovery. Ne kustantaakin sitten jo ihan paperirahaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 24.2.2009 21:22

juu ei kovin hyvä piuha muutenkaan ole...

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 25.2.2009 8:13

Taitaa kyseessä olla ebayn tai muun vastaavan kautta hommattu laiton kopio! koska nuo aidot flasherit maksaa sen verran ettei ole järkeä ostaa ihan vaan oman auton rakenteluun. ja pieni varoituksen sana jos olet sen mukana saanut dvd:n täynnä valmiita softia niin älä laita niitä mihinkään autoon useinmiten ne rikkovat turbon tai pahimmassa tapauksessa koko koneen. toinen vaihtoehto on että flashaat sieltä väärän filen ja ecu on jumissa jolloin ei auta muu kuin tinata piiri irti ja toivoa että löydät jostain oikean orggis version joka sekään ei kokemattomalle ole ihan helppoa.... älä siis kokeile "mikähän näistä toimis" ....

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.2.2009 8:23

juu mukana tulee tuhansia laatufilejä :D

reikäpiä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.2.2009 16:59

KWP2000

ViestiKirjoittaja reikäpiä » 26.2.2009 15:28

Eikä oo se johto eBaysta, eikä tuu vissiin mitään tiedostoja mukana. Taitaa se johto olla ihan yhtä alkuperäinen / laiton kopio, kuin joku 50€:n VAG-COM johtokin nettikaupasta ostettuna. Ja valitettavasti harrastukset maksaa. Piirejä ja muita vermeitä saa kaupasta, ja jos ECU pimenee, niin ainahan voi Volkkarilta hakea uuden. On sitten yksi ylimääräinen ECU mitä voi rauhassa tutkia. Ja ei kai sitä tarvii tyhmä olla, tunkeen nyt mitä sattuu ECU:un. Tekemällä oppii ja virheistä joutuu maksamaan.
Viimeksi muokannut reikäpiä, 27.2.2009 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 26.2.2009 16:50

Niinpä... Ja tuo ecun lukittuminen ei mitään uutta ole sitten pitää vaan tinailla ei ole sen kummempaa ja jos osaa noista ebay fileistä kattoa mikä on hyvä ja mikä ei osaa varmaan tehdä jo filen ihan itekkin....

reikäpiä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.2.2009 16:59

KWP2000

ViestiKirjoittaja reikäpiä » 27.2.2009 23:11

TerZi1982 miksi se ei ole hyvä piuha?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 28.2.2009 3:05

Siinä on aika paljon sellaista joka on hyvä tietää, jotta välttyy turhalta työltä. "kunnollisella" tätä turhaa työtä tulee huomattavasti vähemmän. Hanki lisäksi ainakin kunnon kolvi, piirejä, kantoja ja prommeri.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.2.2009 9:02

joutuu joittenkin kans kikkailemaan että saa yhteyttä, eikä pelaa uusien autojen kanssa, eli can ei pelaa

reikäpiä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.2.2009 16:59

KWP2000

ViestiKirjoittaja reikäpiä » 2.3.2009 21:14

Eipä tuo oo iso homma ottaa sulaketta tai kahta irti. Sitten yks pikku juttu TerZi1982 ja muut.
Kyse ei todellakaan ole Teidän autosta, vaan minun. Joten mitä väliä Teille on miten minun boxin käy, vai onko tämä normaalia kateellisten panettelua? Karala ja muut on varmaan hyviä, ei siinä mitään, mut miks on niin vaikeeta ymmärtää, että joku muukin vois haluta oppia lastuttamaan. Ja ihan ITE?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 2.3.2009 21:33

ettei tarvis opetella vaikeempaa kautta =) itellä kyl kans kwp2000 pölyyntymässä kaapissa =)

reikäpiä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.2.2009 16:59

KWP2000

ViestiKirjoittaja reikäpiä » 2.3.2009 21:56

Siinäpä se onkin.
Kaikki sanoo et on paska piuha, mut kukaan ei voi kertoo:
Miks se on sitä.
Miten sen vois tehä toisin?
Mutta onneksi ei oo itellä noin pienestä hommat kiinni,
jos jotain osataan, se neuvotaan.
Tietenkin siellä mistä myös ite saa apua ;)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 3.3.2009 6:01

Kyllä se minulla oman auton kanssa pelasi mainiosti. Varmaan toistasataa kertaa softa vaihdettiin sillä ongelmitta. Olen kuitenkin kuullut ettei kaikkien boksien kanssa olekkaan aivan yhtä hyvä tilanne kuin tuon 012bd ecun kanssa. Kommunikaatiovirheitä sattuu, mutta sattuuhan niitä varmaan ihan joka koneelle. Toisille vaan harvemmin kuin toisille. Kyllä sillä KWPllä omaa autoa ihan hyvin uskaltaa ohjelmoida. Kuitenkin suosittelen Willem prommerin ja sopivan kannan sekä varapiirien hommaamista jo varalle jos jotain sattuu. Willemin enhanced sarjaportti versio maksaa ebayssä parikymppiä ja adapteri PSOP44 piireille nelisen kymppiä. USB version saa reilulla satasella.
Myös kunnollinen juotosasema, missä on kuumailma ja säädettävä kolvi, kannattaa hankkia. Oma on joku kiinalainen Auyoe tai vastaava. Hinta ja laatu ovat kohdillaan tuossa kamppeessa. Ei tarvitse välttämättä ostaa parintonnin Welleriä tai vastaavaa.

Ohjelman muokkausta varten tarvitset sitten ohjelmia mitkä onkin jo kalliimpia. Winolssiin ja checsumeihin saa helposti hukutettua muutaman tonnin. Demoversiolla tosin pääsee tutkimaan karttoja, mutta sillä ei voi tarkistaa checsumeja eikä exportata tiedostoa bin muotoiseksi.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 4.3.2009 21:03

Miks se on sitä: Se on laiton kopio kasattu huonolaatuisilla osilla ei teknistä tukea....
Miten sen voi tehdä toisin: Ostaa ihan laillinen versio tai kaksi niinkuin itselläni...
Jos haluat oppia lastuttamaan ihan itse ei homma pitäisi olla siitä flasherin jinnasta kiinni, ne on niitä halvimpia asioita kun hommaan ryhtyy... Ja kyllä, tiedän mistä puhun .... ei herneitä

reikäpiä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.2.2009 16:59

KWP200

ViestiKirjoittaja reikäpiä » 4.3.2009 22:12

Pitääpä hommata pelit ja vehkeet.
Nyt sulkeudun kammioon opettelemaan.
Kerron, jos kerron miten kävi (tavallista näissä piireissä) :D.
Moro!

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 5.3.2009 9:46

juu kyllä noita piuhojakin löytyy monilta mut harva niitä kunnon ohjelmia tekee mitä sillä piuhalla siirretään ;) itellä kans kunnon laillinen piuha :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa