Tehot hukassa A4 1.8T Quattro

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

HeikkiT
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.12.2008 16:49

Tehot hukassa A4 1.8T Quattro

ViestiKirjoittaja HeikkiT » 23.2.2009 21:09

Specsit:
A4 1,8T Avant Quattro vm.2003.
Revon softa, Forgen by-pass, BSR Opti-Flow.

Ohjelmoinnin jälkeen tehoa oli luvatusti, sitten hajosivat sytytyspuolat - jokainen, mutta yksitellen ja tiheässä tahdissa. Puolat uusiksi ja tehot olivat edelleen tallella. Sitten alkoi tehohävikki... :( Välillä oli tehoa, välillä taas ei. Nyt ei enää ole lainkaan yläkierrosalueella, alhaallakin vain vaillinaisesti. Ahdot nousevat kyllä, sen verran Forge pihahtelee pellin alla. Ihmettelen vaan tuleeko imuäänen suhista koko ajan kaasua painettaessa, eli ei kuulosta ihan normaalilta? Kuitenkin kaasuläpän sulkeutuessa alipaine imaisee bypass-venan auki ja suhahtaa oikein kunnolla.

Vedätettäessä ei kiihtyvyyttä juurikaan vakiota enempää ole, joskaan edes vakion verran. Ei väännä kuten pitäisi, meinaa lumisilla teillä jopa kakkosella alakierroksilla hyytyä.

Netistä lueskeltuani mietin että voisiko katalysaattori olla hajalla noiden sytytyspuolien takia? Tuli kuitenkin ajettua joitain kymmeniä kilometrejä vajailla sytytyksillä - tien päällä kun olin.

Mikä neuvoksi? Vikakoodeja ei tule, ilmamassamittari vaihdettiin uuteen 2 päivää sitten, ei mitään vaikutusta...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.2.2009 22:50

N75-vikakin voisi oireilla tuollatavalla. Ja tosiaan, ei aina jätä jälkiään vikamuistiin...

Terppo
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.7.2008 19:06

ViestiKirjoittaja Terppo » 24.2.2009 16:56

Kannattaa varmaan ainakin se katti tarkistaa nyt ensimäiseksi.

Omassakin A4:ssa oli samat oireet kun katti oli hajonnut. Eli sieltä oli sisuskalut pyöriny poikittain ja ei oikein virranut kovin hyvin siten.

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 31.3.2009 19:50

kokeiles putsata kaasuläppä ja kalibroi sen uudestaan.. itsellä meinaan oli samoja oireita ja hoitui tolla, vaikka laakkosella jo sanoivat että pitäisi uusi ecu hommata kun ei ne löytäny mitään vikakoodeja..:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa