golf iv 1,6 vetoakselin suojakumi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

golf iv 1,6 vetoakselin suojakumi

ViestiKirjoittaja MIKU » 12.9.2008 19:12

Oletteko joutuneet vaihtamaan kuskin puolen vetarin sisemmän vetonivelen suojakumia?
Huollossa sanoivat että harvoin hajoaa mutta noin suuri madallus kuluttaa sen puhki.
On mielestäni aika kovaa värkkiä tuo suoja

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 13.9.2008 0:24

Juuri Boraan vaihdoin, sama periaate Golf iv;ssä

1. Vaihdelaatikon päästä ne 6 tähtikantaista pulttia pois.
2. Sieltä nivelen päästä se pelti kansi pois.
3. Sitten sieltä rasvan seasta löytyy sokka jolla nivel kiinni.
4. Sen jälkeen vedät vain sen nivelen pois.
5. Vaihdat uuden kumen ja käänteisessä järjestyksessä takas.

Itse käytin etutolpan irti ja löysäsin koiran luun, helpompi ku vähä liikkuma tilaa.
Ja vaihdoin sen sisemmän nivelen myös uuteen kaiken varalta.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 8.10.2008 19:21

nonniin, tänään ku vaihdoin pari puslaa etupäässä golfissa niin räjäytti oikean puolen ulompi vetonivel.
kuulat lattialle ja kumi paskaks.

alkoi ihmetyttää ku ei oo kuullu mitään erikoisia ääniä siitä, eli voiko sen noin vaan mennä rikki? en todellakaan käyttänyt paljon voimaa kun irroitin tukivarren.

onko pakko ottaa koko vetoakseli pois ku laittaa uuden? ja tuleeko öljyt ulos laatikosta jos ottaa?

auto on madallettu noin 65mm ja ollu noin jo yli 20tkm, eli se selittää jo vähän?

auto ajettu 100tkm

motonetistä katoin et maksaa 49€ eli ei hirveen kallis, laatu?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.10.2008 20:22

Itse jouduin myös vaihtamaan sisemmän nivelen suojakumin, kun vaihdoin ulomman vetonivelen.

Melkein ottaisin (ja otin) sen koko vetoakselin pöydälle (Raimssin ohjeilla), sitten sisemmän nivelen irti, kunnon pesu, uudet rasvat,uusi suoja paikalleen, vetari kiinni ja kovaa ajoa vaan.

Laatikosta ei tule öljyjä ulos.

Ulompi nivel maksoi Löbrönä 85€ ja sisempi suojakumi 10€

Madalletussa se vetoakseli ja nivelet ovat aika jännissä kulmissa.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 23.2.2009 15:22

Kestihän se kumi melkein 10tkm. Edellinen kesti 128tkm josta melkein 50tkm madallettuna.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 86 vierailijaa