Tuossa vaihdoin kaverin Transporteriin pumpun ja nyt pitäs saada pyörimään nätisti. Laitoin merkit kohalleen ja auto pyörii mutta kierroksilla "nakuttaa" ja sinistä savua tuli reippaasti. No siirsin aina puoli hammasta kerrallaan eri asentoon ja sain savutuksen loppumaan, mutta nakutusta kierroksilta en. Silloin kun savutti niin nakutti myös tyhjäkäynnillä mutta enää vaan kun polkaisee kaasun pohjaan nopeasti.
Pitänee ostaa se mittakello niin saa kohilleen. Mikä on ohjearvo tuolle pumpun ennakolle?
Moottori koodi on AAB
Trp T4 2,4 pumpun ennakko?
Valvoja: ffp jäsenet
Ostin just 2.4d koneella olevan portterin ja ihmettelin hieman tyhjäkäynnin ajoittaista "hytkytystä".
Kierroksilla auto pelaa minusta tosi nätisti mutta tyhjäkäynnin tuntumassa tuntuu ehkä pientä arpomista varsinkin liikkeelle lähtiessä. Ehkä aavistuksen rynkyttääkin jossain tilanteessa pienillä kierroksilla.
Mahtaako olla ominaisuus vanhukselle vai pitäisikö ajoituksia ruveta arpomaan?
-93 mittarissa 220Tkm.
Ei savuta eikä nakuta minusta normaalia enempää. Päästötkin meni katsastuksessa läpi.
Kierroksilla auto pelaa minusta tosi nätisti mutta tyhjäkäynnin tuntumassa tuntuu ehkä pientä arpomista varsinkin liikkeelle lähtiessä. Ehkä aavistuksen rynkyttääkin jossain tilanteessa pienillä kierroksilla.
Mahtaako olla ominaisuus vanhukselle vai pitäisikö ajoituksia ruveta arpomaan?
-93 mittarissa 220Tkm.
Ei savuta eikä nakuta minusta normaalia enempää. Päästötkin meni katsastuksessa läpi.
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Lisää puoli kierrosta syöttöjä (nousee tyhjäkäynti ja samalla piristyy lähdöt). Vanhemmiten pumppuun tulee niissä tuota sinun kuvaamaasi, vielä aika normaalia.
Lisää puoli kierrosta syöttöjä (nousee tyhjäkäynti ja samalla piristyy lähdöt). Vanhemmiten pumppuun tulee niissä tuota sinun kuvaamaasi, vielä aika normaalia.
Käänsin syöttöä ehkä neljännes kierroksen kiinni päin ja säädin tyhjäkäyntiä takaisin kun rupes huutamaan liiaksi.
Hyvin tuntui tepsivän, auto vetää paremmin ja toimiikin jouheammin.
Savua tulee paikallaan kierrättäessä aavistuksen, pitää varmaan kokeilla jos kääntää vielä vähän lisää jossain vaiheessa.
Hyvin tuntui tepsivän, auto vetää paremmin ja toimiikin jouheammin.
Savua tulee paikallaan kierrättäessä aavistuksen, pitää varmaan kokeilla jos kääntää vielä vähän lisää jossain vaiheessa.
Mitenkäs tuo ennakko käytännössä säädetään. Alfamerin oppaan mukaan laitetaan merkit kohdilleen ja mittakello pumppuun niin pitkälle että näyttää 2mm lukemaa, sitten pyöritetään konetta taaksepäin niin paljon että mittakello näyttää pienintä lukemaa jonka jälkeen mittakello nollataan. (Onko pienin lukema ja nolla kaksi eri asiaa?) Tämän jälkeen pyöritetään konetta niin että merkit ovat taas kohdillaan jolloin mittakellon lukeman tulisi olla 0,93-1,07mm. Jos konetta pyöritetään ensin taakse ja sitten samanverran eteen, eikö tuon lukeman pitäisi olla sama kun aloitettaissa?
T4 2.4d säädetään pumpun puoleisesta nokkahihna pyörästä (ei ole kiilaa ja 100Nm vedät pultin), lukema 1mm silloin nousu/ennakko kohdallaan ja samalla oltava vauhtipyörä merkissään.
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa