golf 1.6 ja 1.8

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ristov
-
Viestit: 12
Liittynyt: 28.4.2007 14:52
Viesti:

golf 1.6 ja 1.8

ViestiKirjoittaja Ristov » 28.8.2008 21:28

eikös nuo ole hyvin pitkälti samanlainen moottori erona lienee iskunpituus vai olenko väärässä? ja tässä tulikin sellanen juttu että käykö näitten moottoreiden sähköt keskenään kun 1.6 tilalle olisi tulossa 1.8 moottori.. kyse on kakkos golfista vm.90 ja lisänä vielä onko nämä vehkeet kaasari pelejä vai ruiskuja kun sattuu olemaan vasta eka bensa-auto

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 30.8.2008 11:03

Isku ja männät on erona.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.9.2008 8:21

Isku ja männät ovat erona kuten edellinen mainitsi mutta tilavuusero on tehty iskulla, männän halkaisija on sama kummassakin.
Sähköt ovat samanlaiset ja kone sopii heittämällä, kaasari taitaa olla.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 18.12.2008 20:29

itte ostin tommosen 90vm 1.6 litrase niin siinä ainakin oli joku pierburgin 2e-e sähkösäätönen kaasari.

mietin tässä miten helppo tommosta 1.6 golffia olisi virittää kun on vähäpäästöinen, voiko sille oikeen mitään erikoista tehdä että päästöt pysyvät kohdallaan?
eli tuohon olisi suhteellisen helppo vaihtaa 1.8 kone jos niissä kerran on samanlaiset sähköt?
että olisko kannatavampaa vaihtaa eka 1.8 ja alkaa sitä laittamaan?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 18.12.2008 21:26

Kannattavinta on yleensä ottaa lähtökohdaksi mahdollisimman tehokas moottori (tai koko auto). Riippuu mitä hakee ja mitä on valmis maksamaan, onhan nuita ollut 160hv koneella jo tehtaalta. GTI-koneiden (112hv 8v, 129hv & 139hv 16v) myötä joutuu sitten jo vaihtelemaan jarruja ja muita, normaalien 1.6 75hv ja 1.8 90hv koneisten erona ei välttämättä ole kuin jarrupaineensäädin ja vuosimallista riippuen jarrutehostajan koko. Päällisin puolinhan ne koneet on identtisiä joten...

Kaasarissa on eroja 1.6 ja 1.8 kesken. Sähköissä on yleisesti paljon eroja vm. 90-91 verrattuna aiempiin, en tiedä minkä verran liittyy moottorin sähköihin.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 18.12.2008 22:33

joo, ite oon vielä opiskelija, eli ei hirveen kalliisiin muutoksiin ole varaa mutta satuin kekkaamaan auton niin halvalla huuto.netistä ettei oo niin väliä vaikka koneen laittoon menisi melkeen vastaavan auton hinta, tavoitteena olisi saada joku 100hp tosta irti, mitenkäs ton kaasarin laita on, voiko sitä miten vaihtaa, että miten noi päästöt reakoi jos laittaa jotaki vähä parempaa ku toi pierburgin "sähkökaasuttimen"?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.12.2008 22:57

Hae romarilta joku halpa ton aikakauden ruiskulaitteisto ja virittele se 1,8 koneeseen kiinni nii opiskelijan lompakko pysyy vähemmän laihana pienempien polttoainekulujen myötä.

Sitten jos saat rahaa niin vaihda sopiva katunokka ja putkisto niin 1,8:n teho on yli 100 hv.

Joku muu polttoaineensyöttö kyllä tosin tulee hyvin äkkiä välttämätömyydeksi jos nälkä kasvaa...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.12.2008 10:39

^ Ei vaan onnistu vähäpäästöiseksi rekisteröidyn laitteen kanssa. Vai onnistuuko jos se siirrettäväkin tekniikka on vähäpäästöisestä? Siis joku ruiskukone katalysaattorin kanssa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.12.2008 16:01

Jos välttämättä tahtoo saada lisää löylyä vähäpäästöiseen 1.6:een, on vaihtoehdot koko auton vaihtamisen lisäksi joko vaihtaa 1,8 8v RP- tai 1,8 16v PL-tekniikka tarvittavine oheislaitteineen (nämä siis vähäpäästöisiä).

Perushuollolla (öljyt,tulpat,sytkäosat,säädöt kohilleen jne) saa peruskokoonpanoonkin heti virkeyttä lisää.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 22.12.2008 15:33

Tässä on nyt arvattu koneen tyyppiä mutta topicin aloittaja ei ole vastannut onko kyseessä 2E2 vai 2E-E, jos koneessa on 2E-E niin samanikäisen tai uudemman vähäpäästöisen tekniikan voi vaihtaa ilman ongelmia jos taas kyseessä on 2E2 voi 1.8-koneen heittää keulalle suoraan. Toki tuosta alkuperäisestäkin saa aika helposti 100hp ja 1.8 litraisen sisäkalut voi vaihtaa ilman ulkoisia muutoksia.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 18.2.2009 21:50

yks tuttu kauppas mulle 3 koppasen golffin, 2 litrasen koneen ruiskujärjestelmää, olisiko miten paha laittaa tuohon kyseiseen vähä päästöiseen koneeseen? mitä kaikkea pitäisi koneeseen laittaa/vaihtaa?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 22.2.2009 15:54

Olisiko niin että suuttimet on imusarjassa ja kannessa ei ole tiloja valmiina samoin kuin on kaksilitraisen kannessa.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 22.2.2009 20:56

Mä heitin tommosen EZ- 1.6 koneen tilalle tommosen GU-1.8 koneen, ja meni ihan heittämällä. Ja sitten leimalle. Läpi meni, mutta onhan toi hankala, jos joku sitä rupee tarkemmin syynäileen. Koneissa ei ole mitään eroa, päälisin puolin, sisällä kyllä eroa. molemmissa lukee kyljessä "1.8"

Niin ja tietenkin kone tyyppi merkintä, mikä yleensä on niin hankalassa paikassa, että sitä tuskin paljon etsiskellään.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 23.2.2009 8:41

Eihän siitä koneen tyypistä olla kiinnostuneita normaalissa vuosikatsastuksessa mutta muutoskatsastuksessa pitää koodi löytyä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa