Maksimit vakio 66kw/90hv turbosta, paljonko???

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

2000/1.9tdi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 21.2.2009 12:39
Viesti:

Maksimit vakio 66kw/90hv turbosta, paljonko???

ViestiKirjoittaja 2000/1.9tdi » 21.2.2009 12:52

Moi olen liittynyt variantticlubiin ja sen kautta tutustuin tännekkin ja kysyn täältäkin samaa koska kysymys askarruttaa mieltäni, ja varmasti monen muunkin. Jospa antaisitte tietojenne virrata tännäkkinpäin. Kiitos etukäteen.. tässä viestini:


Terve Duutsonit ja Duutsonskat..

Mitä voinee ottaa irti silleen vakio turboost eli AHU pata (pitkittäiskone) passatista -00 1.9tdi 66kw/90hv vakiona eli siitä pikkuisesta pippurisesta (kiinteäsiipisestä? vai miksi näitä kutsutaan) turbosta ja tarkoitan että millaisiin tehoihin tää riittää niin että sitä ei käytetä turbo setä tai täti tohtoreilla ja suurennella mitenkään vaan ihan tälleen vakiona.. ja jos suutimia ja ohjelmaa vaan latais menemään. Niin että rysähtääkö.. ma ei tieda, mutta kun tähän ei niin mitää hirveitä tarttis lisää (haaveitahan on mutta) mutta tuli mietteissä että mitkä on maks silleen näilla eväillä , eli suuttimet isommiks ja ohjelmaa peliin.. ja ähkä kytkintä ja sitä puolta kiinteeks ja vaffaks.. ettei se petä....ähkä


Heittäkee tietoo kehiin... tällaistakinn tARVITAAN , AINAKIN MINÄ .. JOTTA EI ISOJA TURBOLOITA JA IMUJA JA PAKOJA JA SUN MUITA JOS EI KERTAKAIKKIAAN MUUTELLAA VAAN KOITETTAISIIN NÄILLÄEVÄILLÄ JA vähemmillä EUROILLA anteeksi muuttui isoks en huuutanut.

Kaikkea hyvää minäkin teille toivottelen ja jäänen oottelemaan mitä työ keksitte vastailla...


jorma

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 21.2.2009 14:34

Kai sillä muutamaks sekunniks saa vaikka 200hv jos vaan soppa piisaa :) Kylläpä se aika armottoman pieni vaan on. Jos sen haluaa edes muutaman kymppitonnin kestävän niin joku 110-120hv lienee aika passeli. Sen saa jo ohjelmalla/boksilla. Tietysti pelkillä 110hp:n suuttimillakin jo aika lähelle sitä päästään, mutta jos et niitä ilman saa nii eipä niitä mikään pakko ole vielä noihin virityksiin vaihtaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 21.2.2009 15:37

Ei saa 200hv edes sekunniksi, suuttimien vaihdolla ja kevyellä bleedaamisella 120hv pitäisi olla ihan tavoitettavissa keston tuskin kummemmin kärsimättä. Mielummin aina suuttimien vaihto kuin jonkun typerän viriboksin asentaminen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.2.2009 15:58

110hp:n suuttimet ja niile sopiva softa niin ehkä joku 130hp vois olla mahdollista.....

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 21.2.2009 16:07

jotku on laittanu race520 ja säädetty iq jonnekin 3:een. Herää hyvin!:D mutta ei välttämättä kestä ajaa täysillä pitkään. Yksi kova kiihdytys ja sulaa rautaa voi tulla

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.2.2009 16:26

ei voi tulla vaan tulee

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.2.2009 17:38

Tuolla ahtimella on penkitetty muistaakseni yli 150hp Motestilla 1.9TDI koneesta. Eli kyllä se ainakin yhden penkityksen kestää...

Itse suosittelen Raceja mutta vakio softa ei välttämättä ole siinä vaiheessa se oikea ratkaisu.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.2.2009 17:52

Eipä tuosta ahtimesta saa millään 150hv irti, ei edes hetkellisesti. Maksimi siellä 130hv ja siinäkään ei oikein ole järkeä. Ja vakio ahdin+racet=helvetin tyhmää koska tuo ahdin ei tosiaankaan moista yhdistelmää kestä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.2.2009 18:32

En ois itsekään uskonut jos en olisi ollut paikalla näkemässä. Mitä tulee noihin raceihin, niin Sleeper ei taida muistaa että ohjelmalla voidaan myös pienentää syöttöjä...

2000/1.9tdi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 21.2.2009 12:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja 2000/1.9tdi » 21.2.2009 18:45

Moi ja kiitos tähän mennessä vastanneille, tuttujakin jo =).

Tsori etukäteen silä tiedän että kyselen ja selitän hölmöjä mutta kun ei vaan varsinaista tietoa näistä ei ole. Voinen kyllä auttaa jos tenniskyynerpää tai iskias vaivaa niin ok =) eli immeisiä kyllä korjailee mutta nää on mulle henkimaailman juttuja..

Eli noilla racen suuttimillako tapahtuu helposti tuo "sulaminen" ? vaiko vasta jos tehoakin lisätään ohjelmalla.. mutta entäs pelkkien suutinten vaihto esim noihin 0,26 suuttimiin (olis tarjoilla) ja tietysti paine/ajoitus säädöt? Mitä tällä voisi saavuttaa ?

Entä kun siihen vielä lisätään ohjelmalla (eli tässä vissiin pitää ottaa juotoksesta pikkupalikka 32piikkiä irti ja siihen uusi tai ohjelmoitu palikka takaisin, tai jotain vastaavaa) jolla muutenkin tehoa lisätään ja mitä sitten tapahtuu, eli tuleeko vaaratekiöitä kestävyyteen vai olisko tämä juuri se "tyhmä" yhdistelmä. Ei mitä tällä saavutetaan. Ja olisiko tästä yhdistelmästä suuttimet ja ohjemalla todellista hyötyä verrattaessa esin pelkkään ohjelmaan tai pelkkiin suuttimiin..

Ja sitten tietenkin se edullisin vaihtoehto eli pelkkä ohjelmointi jolla tehoja ja newtonwita lisää: lienee esullisin ja turvallisin vaihtoehto? ja mitä titte tapahtuu =)

Please vastatkaa niin minäkin lopetan hölmöjen kyselyn..

mukavaa la-illan jatkoa

jorma

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.2.2009 18:51

Itekin olin paikalla motestilla tuolloin. Auto oli -zamppa- (HSD) nimimerkin muistaakseni ja koneessa oli 12mm pää, racet ja softa ja 1.7bar ahtoja. oliskos tulos ollu 150ja 155 välillä jos oikein muistan.

tämä auto

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 21.2.2009 19:31

11mm pumppu siinä on, ainakin vielä hetken

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 21.2.2009 21:25

66kw AHU TDI vakio ahtimella ja vakio ahdoilla

Muutokset:
-3B Passatin vakio cooleri
-AFN:n suuttimet
-Syötöö lisää sen mitä Läppärillä IQ:ta muuttamalla sai (muistaakseni nyt 3.8)
Pumpun kantta siirretty nyt 1.8 mutta ei oo dynotettu sen jälkeen.
-ADZ (1.8 90hp) putkisto DP:stä taaksepäin.

Kuva

Addy
-
Viestit: 36
Liittynyt: 26.8.2008 21:19

ViestiKirjoittaja Addy » 21.2.2009 23:21

evryllä ja ahtojen nostolla on ajeltu jo 20tkm aika reippaalla kaasujalalla. Autolla ajettu yht. 330tkm.. 2.5tdi audi jäi taakse, että sen verran ainakin hyötyä ja tekniikkaa kestää vielä. Muuta en vakio osilla edes lähde tekemään, jos viritetään niin sit kaikki kerralla kuntoon.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 22.2.2009 12:38

Diesel moottorissa ilma toimii jäähdyttävänä elementtinä, toisin kuin bensamoottoreissa jäähdyttävänä tekijänä on bensiini.

Pakolämpöjen osalta olisi suotavaa jos ne pysyisivät alle ~850c (Näin taisi garrett ilmoittaa vnt15-sarjalaiselle ohjearvoksi, voi olla että muistan väärinkin).
Kuumassa kaasussa on kuitenkin enemmän energiaa kuin viileämmässä, joten aivan mahdottoman alas ei kannata kuitenkaan pakokaasujen lämpötilaa laskea.

Viisaammat tuokoon kantansa myöskin esille.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.2.2009 14:34

Itekin olin paikalla motestilla tuolloin. Auto oli -zamppa- (HSD) nimimerkin muistaakseni ja koneessa oli 12mm pää, racet ja softa ja 1.7bar ahtoja. oliskos tulos ollu 150ja 155 välillä jos oikein muistan.

tämä auto


Auto on minun, ja setuppi on 11mm, racet, softa sekä vnt15. 1.7bar ahdoilla anto 128hp, 1.5bar 149hp/360nm. Vakiopilleripalleroille oiva paine MAX 1.1bar. Sillon on kaikki hyöty irti mitä niistä saa. Ja kestävät ehkä kokonaisen kesänkin ajella.

Pelit ja vehkeet on levällään. Kesäksi vähän eri kokoonpano taas.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.2.2009 14:52

Ok. Ymmärsin paikanpäällä että ois ihan gt15 hukkis.. ja niin tais ymmärtää Kimikin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.2.2009 16:09

Samanlaisia pakokaasujarruja kaikki 2500rpm ylöspäin. Näkeehän sen siitä minun penkitys videostakin että pakopaineet oli aivan jotain älytöntä. Puski savut pakosarjan ja vnt:n laippojen välistä. Vaikka laipat suorat ja yleensä en kiristysmomenteissa säästele. Jospa nuistakaan paineista ei tulisi ongelma tulevalla setillä. Hyvä ettei särkynyt sentään mitään tuolla setupilla.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.2.2009 19:02

juu ihmettelinkin vähän et miks tähän olis vaihdettu gt15 vnt15:sen tilalle kun on kuitenkin afn kone? no joo väärinkäsitys.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 22.2.2009 19:26

ite ajelin omalla cordolla vakio garrett gt15 ahdin pyöri 1,5bar ahdoilla 150hp penkitettynä noin 50tkm ilman mitään ongelmia että kyllä tuo meillä ainaki kesti, nykyään isompi ahdin ja enempi tehoa.

2000/1.9tdi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 21.2.2009 12:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja 2000/1.9tdi » 23.2.2009 0:05

Moi Cordoba Tdi +120kw, onko sulla tossa kerronta autossa siis AHU 66kw/90hv vakiona (alkuperäisversiona =) vaiko jo isompi kw:nen lähtöönsä.. Ja mitä sille tehty että saatu toi n.150hv ulos. Tiedätkö mitkä suuttimet eli samaiset kuin tässä omassani vai isommat.. ja onko eroja jos yleensäkkin pitkittäis vai poikittaiskone siis tehojen otossa? taas monta ? taidan olla kyselyiässä.. moikat..

Palaillaan

jorma

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.2.2009 0:46

AHU on vakiona 90hp. AFN taas, mikä minulla majailee keulalla, 110hp. Erona näillä koneilla minun tietääkseni vain suuttimet ja softa. Oliko sitten afn:ssä vähän kestävemmät kk-laakerit vai itse kampuranlaakerit?

Tehojahan nuista lähtee samoilla resepteillä, oli kone mitenpäin vaan. :)

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 23.2.2009 14:52

AHU on vakiona 90hp. AFN taas, mikä minulla majailee keulalla, 110hp. Erona näillä koneilla minun tietääkseni vain suuttimet ja softa. Oliko sitten afn:ssä vähän kestävemmät kk-laakerit vai itse kampuranlaakerit?


AHU on hukkaportilla ja AFN on VNT-ahtimella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa