1.8T 20v Swap Mk2 syncro 1.8 90hp

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

1.8T 20v Swap Mk2 syncro 1.8 90hp

ViestiKirjoittaja Putko » 18.2.2009 16:51

Elikkä mahtaisko olla tietoa mitä kaikkea joutuu vaihtamaan kyseisessä operaatiossa alustan/voimansiirron osalta?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.2.2009 16:58

auto täytyy muuttaa G60vastaavaksi eli isot jarrut eteen ja levyt taakse.
vaihdelaatikko kannattaa vaihtaa 02A lootaa että kestää.
siinäpä perusjutut.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.2.2009 17:12

No laatikko löytyy ilmeisesti vaikka kolmoskoppasesta.
280mm etujarrut lötyy jo hyllystä.
Lähinnä nuo muut muutokset tuonne taka-akseliston osalle mietityttää, etupäähän menee samalla kaavalla kun vajaavetoisessa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.2.2009 17:35

Eiköhän ne rallyen hilut oo passelit laatikosta lähtien?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.2.2009 17:58

Niitä on vaan aika heikosti tarjolla ja turha tarjota että osta koko auto....

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.2.2009 18:21

Missasin ton syncron kokonaan. voihan siihen vaihtaa uudemmankin nelikko järjestelmän mutta rahaa vie ja paljon.
nimimerkki TH :lla oli joskus nelikkokamat myynnissä muistaakseni, kysäseppä. hinta oli jossain tonneissa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.2.2009 18:23

No haldex perä tuossa ois, mut ilmeisesti se taas tarvitsee kaveriksi oikeanlaisen laatikon.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 18.2.2009 19:41

Jäin tässä miettimään, että mites nuo mallisarjat menee II-koppaisissa? Onko Syncro oma mallisarjansa, ja jos on niin eikös tuo 90 hp ole ns. mallisarjan tehokkain? Vai käykö G60 verrokiksi moottorinvaihtomielessä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.2.2009 19:45

Sellaisen käsityksen olen saanut et rallye ois tehokkain

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.2.2009 19:50

Rallye/G60 tehokkain.

G60 on myös Syncrona.

Edit:Rallyen laatikko on ainaki ollut myynnissä nettivaraosassakin ja periä eBayssä.
Viimeksi muokannut Sebastian, 18.2.2009 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 18.2.2009 19:51

^
Mutta rallye ja G60 molemmat 160hv paperilla.

edit: Myöhässä olin....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.2.2009 20:27

No tuo rallyen laatikko ei taida paljon auttaa jos meinaa tuon haldex:n pistää.

Konehan menee ilmeisesti suoraan paikoilleen mut sähköjen kans saa pikkusen säveltää.

Mutta kelpaako entinen taka-akselisto jos hommaa siihen vaan levyt?

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 19.2.2009 17:21

Käviskö passat 35i g60 syncron laatikko ja vetoakselit yms? Niitä on suomessakin tarjolla aina välillä. Tarkoitan tuon rallyen osien sijasta. Haldeksin kanssa ei tientenkään käy.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.2.2009 17:40

Samat laatikot ja perät niissä on samoin kolmoskopassa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.2.2009 0:00

Legot on jaettu..
Kuva

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.3.2009 14:23

Homma alkaa olla suunnileen selvillä mitä pitää vaihtaa ja mistä sopivat osat löytyy.

Tosin nyt pitäs päättää minkä moottorinohjauksen tuohon laittaa.

Orkkis olis tietty ihan suoraan toimiva peli kun tuossa on moottorin johtosarjakin valmiina mut hankinta listalla on ecu, sytkävahvistin, maf ja lambda niin tuntuu kertyvän sen verta hintaa että alkaa Vems houkutella.

Ilmeisesti tuossa on sille sopiva triggeripyörä jo valmiina ja puolien ohjaus menee kans suoraan?

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 15.3.2009 15:58

Itellä kan kutkuttanu ajatus mielessä istuttaa tuo 20VT kone tohon oman passatin keulalle...

Mutta mites tuo katsastus onnistuu, jos vaihtaa koneen ja sit siihen vielä moottorin ohjauksen? Vai täytyykö vaan pitää pää kiinni siitä moottorin ohjauksesta, vai haittaako se mitään jos käy dynossa hakemassa lapun tehoista?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.3.2009 16:04

Dynoon vaan kun ei ole vähäpäästöinen :)

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 15.3.2009 16:13

Joo, ei ole vähäpäästönen.

Mietin vaan ensin et täytyykö siinä kikkailla jotain et ensin vakio vaihtomoottorilla muutoskatsastaan ja vasta sen jälkeen ruveta virittään, mut hyvä sit jos kaiken voi tehä kerralla! Mää oon miettiny MegaSqruittia moottorin ohjaukseksi, ton AEB moottorin anturit vissiin aika pitkälle käy Megan kanssa yhteen...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 16.3.2009 17:14

Jos vaihtaa moottorinohjauksen niin silloin papereihin merkitään että moottori on omavalmiste. Ei siinä sen kummempia.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.3.2009 17:48

Loppu viikosta varmaan pääsee rakentelemaan vemssille johtosarjaa.

Joten tuota asiaa ei tarvitse enää miettiä nyt vaan pitänee käydä ihmettelemään millä saisi haldexia ohjattua???

ABS:t puuttuu vielä ja taakse levyjarrut,

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.3.2009 20:21

Tänään tuli jumpattua kone ja vaihteisto pois keulilta.
Ahtimen öljynpaluuta joutuu muokkaamaan että saa jakolaatikon soipimaan koneen kupeeseen.
Myös jakolaatin kiinnityksen lohkoon joutuu tekemään uusiksi.

-JPO-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.8.2008 18:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JPO- » 23.3.2009 21:34

Legot on jaettu..

On se vaan kiva seurata kun iso mies leikkii! :)
Toivottavasti kohta saadaan lukea tuolta projekti osiolta lisää aiheesta.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.3.2009 21:52

Ei tässä aluksi ollu ollut tarkoitus projektia tulla vaan pelkkää suunnittelua, mut kuinkas sitten kävikään....

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.3.2009 23:22

Voidaan tämäkin siirtää projektiosastolle... kohta, kun on kerrottu lisää yksityiskohtia, mitä kaikkea on tehty :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.3.2009 18:55

Pomminvarma pommi :)
Kuva

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 26.3.2009 7:35

Asiallista.
Oletko ehtiny vielä murehtimaan dp:n sovittelua? Mulla ei ole lelut vielä niin pitkälle soviteltu mut äkkivilkasulla näyttäis että siellä(kin) tulee olemaan ahdasta...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 26.3.2009 10:09

Äkkiseltään katottuna orkkis putki menee pienellä sovittelulla kiinni tuon vakio ahtimen kans, tarvii 45ast. vaan mutkan.
Öljynpaluun joutuu rakentaa uusiks.
just tuli kyllä tieto et toinen turbo ois tullissa oottamassa ja tekis mieli laittaa se suoraan kiinni mut sitte pitäs saada parempi laatikko ja miettiä miten tuota haldexia alkaa ohjaamaan.
Oli kummiskin tarkoitus et nyt vaan kone keulille et pääsee ihmettelee tuota Vemssin toimintaa ja sitten kun on kaikki tarvittavat osat niin tekniikka irti ja vaihtaa kaiken kerralla.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.3.2009 21:28

Alkaa osia löytyä siihen malliin että nyt eka versio tulee ilmeisest kolmoskoppasen akselistoilla ja päivittyy myöhemmin haldexiin joka nyt aiheuttaa hieman pohdittavaa.

Jonkun kytkentäkaavion löysin niin siinä tuli minun mielestä ohjaustieto abseilta, voiko pitää paikkaa?

Tarviis vaan tietää millaisia abseja tuohon alkaa etsiä..
Turbokin on noudettu jo tullista :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 27.3.2009 21:44

Ajattelitko ensin kokeilla syncron sietokykyä ja sit päivittää haldexiin?
Siihen swappiin liittyen: Vortexin syncro -> haldex tarjonta on varmaan jo opiskeltu?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 28.3.2009 5:47

Ajattelitko ensin kokeilla syncron sietokykyä ja sit päivittää haldexiin?

Taitaa olla helpompi leimata eka noilla osilla ja kaipa se kestävyys tulee samalla testattua ellei joku halua ostaa sitä ennen noita osia pois.

Kyllähän tuota vortexsia on tullut luettua, mut siitä haldexcontrollerista siellä on aika vähän juttua.

Ajattelin että se voisi yksinkertaisimmillaan toimia niin että kaasu tietyn pisteen yli niin silloin 50/50 ellei tuolta vemssistä sitten saa jollain konstin sopivampaa ohjausta.
Toki jarrupoljin/käsijarru vapauttais peräpään vetämästä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.3.2009 21:55

Kaipa tuon nyt jonnekkin saa sopimaan
Kuva

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 29.3.2009 22:34

Mikä sai valitsemaan juuri tuollaisen ahtimen?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.3.2009 23:06

Melkein kaikkea pitää koittaa...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.3.2009 23:16

No ei ainakaan pakopesä rupea ahistamaan isommillakaan kierroksilla... :D

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.3.2009 23:22

ja pitäis herätä kohtuu hyvin

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.3.2009 16:37

Nyt pihaan ilmeistyi g60 syncro passatti josta oli tarkoitus ottaa akselistot ja jarrut.

Muuten tuossa ois ihan kiva aihio alkaa rakentaa kun on kaikilla mausteilla mut rekisteriote pilattu: Happitunnisti, kolmitoimikatalysaattori ja aktiivihiilisuodatin.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 31.3.2009 18:33

^ Tuo ei vielä mitään ratkaise, jos lukee vähäpäästöinen. Niin sitten on aihio pilattu huonolla otteella. Ainakin itsellä vanhanmallin otteessa lukee nuo kaikki mutta ei silti ole vähäpäästöinen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.3.2009 19:09

Ainakin konttorilta kun kysyin niin sanoi että on vähäpäästöinen

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 31.3.2009 19:41

^näin ne mullekkin sanoin kun kävin kyseleen eräästä mk2 Golffista...eli jos nuo edellä mainitut vermeet löytyy autosta, niin luokitellaan silloin vähäpäästöiseksi...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.3.2009 20:38

AKE:lta lainattua:
C15: Pakokaasupäästöt
Sana ”vähäpäästöinen” korvattu sanalla kolmitoimikatalysaattori. Tiukempia vä-
häpäästöisen raja-arvoja sovelletaan siis kaikkiin autoihin joihin on asennettu
kolmitoimikatalysaattori.
Uusi vikakohde: EY-tyyppihyväksytty direktiivin 98/69/EY mukaisesti (EURO 3 ja
4)

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 31.3.2009 21:57

Mulla on muuttoautona tuotu Suomeen, joten sillä selittää eroa. Toivottavasti itse en kovin pahasti joudu tappelemaan muutoskatsastuksessa, jos ja kun joskus sinne asti pääsen. Tarkoitus on kuiten laittaa sopivan kokoinen turbo heti alkuun.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.3.2009 22:27

vovovoihan herranjumalaminkäkokonenturrpo..

Kerro ahtimesta mittoja ja lisä tietoa?
On kyllä melkomoinen:)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.3.2009 22:29

Tuossa siitä vähän tietoja:
Compressor
Exducer: 86.7mm
Inducer: 66.7mm
14 blades

Turbine
Inducer: 70mm
Exducer: 60mm
12 blades.
toisesta kulmasta
Viimeksi muokannut Putko, 31.3.2009 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.3.2009 22:31

Mistä se on peräisin?
Malli

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.3.2009 22:34

Cummins 6.7, HE351vgt

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.3.2009 22:41

oho kato jäi näköjään kirjoittamatta toi, no samassa ajatuksessa meni.

Innolla odotan kyllä mitä tuleman pitää.
Jos jätkä on tosissaan, ja tietää varmasti mitä tekee hyvähyvä..

jenkit on vetäny ilmeisen hyvin noilla, jos muuten on paketti kasassa:)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.3.2009 22:44

Muuten alkas olla osat tarvittavat osat kasassa mut veivit vielä puuttuu.
Parin viikon lomakin alkais lauantai aamuna.....

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.3.2009 22:51

Loma on hyvä, ens viikolla itelläkin ni pääse
Rapeesta eroon ja volkkaria talliin..

Mitä veiviä tulee?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.3.2009 22:53

Mitä veiviä tulee?

Jaa-a, kaikki ideat on tervetulleita.
Mitenhän pitkälle nuo vakio männät mahtaa oikeesti kestää?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.3.2009 23:26

Kysy Kalskelta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=115035

Ja samalla ne männätkin vaihtaa, testaa sitten vaikka lohkon ja kampiakselin kestoa..
Viimeksi muokannut Opinions, 1.4.2009 12:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.4.2009 11:34

Mahtaakohan Teppo tykätä, että sen sähköpostiosoitetta mainostellaan täällä foorumilla kaikenmaailman roskapostirobottien kalasteltavana?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 1.4.2009 12:11

En tiedä, kysy siltä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 1.4.2009 12:15

Tuo etuakselisto levittäis 50mm ja se taitaa olla jo vähän liikaa?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 1.4.2009 17:26

Mitenkäs aiot tuota ahdinta ohjata ? Kun tuohan on muuttuvasiipinen ?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 1.4.2009 18:55

Ei ole muuttuvasiipinen. En tiedä vielä, mutta kai sitä jotain keksii. :) Vaijeri kabiiniin?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.4.2009 22:28

Joku hämärä mielikuva mulla on et olisko näitä ohjattu pakopaineella jotenkin? Muistanko ihan metsään nyt?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 1.4.2009 22:46

Josko tuota ohjausta miettis sitten kun on paketti muuten kasassa ja käyntikuntoinen.
Vähän hankala vielä suunnitella kun ei osaa kuin arvailla miten se käyttäytyy.
Tänään tuli muuten aloitettua passatin teurastus ja huomenn varmaan pääsee mallailee etuakselistoa paikoilleen, saattaa olla että laitan MK3:n akseliston eteen kun se ois vähän kapeempi ja menis suoraan paikoilleen.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 3.4.2009 22:14

En ihan varma ole mutta muistaakseni tuo kompurapuoli ei ole ihan noin iso tuossa. Jotain 58/82mm se oli muistaakseni.

Turbohan on muuttuvageomeetrinen. Holsetin tapauksessa se meinaa että pakopesän AR muuttuu (jonkun tiedon mukaan)3.5-28 Holsetin pesäkokojen mukaan. Tuo taas meinaa sitä että se virtaa kyllä ihan riittävästi. Epävirallisen kompurakartan mukaan piisaa pensassa 600-700hp lukemiin.

Turbon ohjaus on kanssa minusta ihan simppeli homma. Ulkoinen hukkaportti millä ahtopaine rajataan johonkin tiettyyn maksimiin, ja sähkösolenoidin tilalle tavallinen kello ohjaamaan pakopesän liikkeitä. Kellon täytyy vaan olla suht jämerä että sillä saa liikuteltua mekanismia mikä on ihan sairaan painava.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.4.2009 15:19

Vielä kun sais tuo holsetin joskus kiinni, nyt on menny aika
tuota passattia purkaessa ja ihmetellessä millä osilla tuon etupään toteuttaa.

Ekana taidan koittaa mk3 apurungolla ja passatin tukivarsilla, eipähän tarvii ainakaan mitään spacereita....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 6.4.2009 18:37

Eli tuollainen peli luovutti akselistot sekä muun tarvittavan.
Vielä pitäis pikkusen purkaa tuota että pääsis kasailee sitä "uusilla" osilla.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.4.2009 2:15

Kertokaapa onko tuossa nuo absit pakolliset vai ei?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.5.2009 23:16

No nyt sain vihdoin eteen vakaajan :)
Kuva
Toinen jäi ylimääräiseksi jos jollain sattuu olemaan tarvetta.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.4.2010 21:20

Vuoden tauon jälkeen tuli viimein taas motivaatioo alkaa tätä kasailee ja nyt ois kone keulilla vakio turbon kans.
Nyt vaan tuo VEMS aiheuttaa hieman ongelmia kun tuo on jokseenkin erilainen kun mega, mahtaiskohan kellä olla jotain vinkkejä tuon säätöön?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 12.4.2010 22:47

minkälaisia ongelmia?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.4.2010 22:59

Kaikki asetukset on nyt nollilla joten saa tovin niitä hakea.....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.4.2010 20:06

Nyt se käy :)
Kuva

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 14.4.2010 20:37

Tänään tuli väsättyä ahtoputket ja nesteetkin alkoi kestää koneessa.

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 15.4.2010 9:55

Voin olla väärässä, mutta eikö tuo Passatti ole myös viskolla ? Jos on, niin onko viskon halkaisijassa eroa verrattuna alkuperäiseen golffin viskoon? Entä onko perissä todellakin eroa ? Muistelisin, että ainoastaan VR6 syncroissa olisi isompi visko ja sekä etu- että takaperissä isommat rattaat.

Takatukivarsien vaihdosta ei ainakaan pitäisi ola mitään hyötyä, koska psuunakin oli nelipulttinen. Ainoastaan viisipulttisissa (VR6) takatukivarsissa on isommat laakerit.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.4.2010 17:18

Akseliston mukana tulee levyjarrut ja abs anturit.
Mut nyt autolla on ajettu muutaman kerran hallin ympäri :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.4.2010 23:05

Nyt alkaa olla hieman haettu säätöjä koneeseen hurjalla 0,3bar paineella, kun ei vielä ole ahtojenohjaus toiminnassa.

Ei tuo vems oikein meinaa vielä totella käskyjä, tyhjäkäyntiä en ole saanu ohjaamaan eikä saa signaalia kiekkamittarille.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 17.4.2010 9:23

Tuli eilen käytyä illasta ihmettelemässä ohimennen tätäkin projektia, aika vinkeet äänimaailmat kyllä tarjoaa tuo tekniikka :D etenkin koko auton hyvin sleeper henkiseen ulkonäköön verrattuna...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.4.2010 21:42

Kuva
Vielä pikkusen johtotehtäviä niin sitten saa kelvata.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.4.2010 21:59

Mitenkähän tuon nopeusmittarin sais oikee kehiteltyä, mahtaako se kakkiksen digitaalinen mittaristo olla ilman vaijeria?
Lämpömittari ei kyl oikein tunnu pelaavan tuolla koneen orkkis anturilla.

Yks vaihtoehto ois laittaa vemssiin kunnon näyttö ja kaikki mittarit sen kautta......

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 23.4.2010 22:33

Ja seuraavaan kokoontumiseen tällä kikkareella :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.5.2010 21:39

Millaisia latausaikoja nuo vakio puolat oikein mahtaa tarvita?
Nyt on sellainen ikävä nykiminen noin 4000rpm kohdilla, siitä kun pääsee yli niin kiertää sitten ihan nätisti, jos pitää paineet alle 0,5bar niin toimii ihan nätisti.

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 19.8.2010 22:24

Kuis tää kakkis liikkuu? Onko rojekti edenny?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa