G2 kallistuksenvakaajan kiinnitys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

G2 kallistuksenvakaajan kiinnitys

ViestiKirjoittaja Teemu M » 29.6.2007 8:34

Napsahti poikki se tanko millä kallistuksenvakaaja tulee kiinni tukivarteen, eli osa 13 tosta kuvasta. Toi osa 17 on myös kateissa, et saako sitä muualta ku vv-autosta?

Kuva

Motonetissä on tollaisia osia, niin onko se toi "etuvakaajan yhdystanko"? Mitä noi muut osat on?

Koodi: Valitse kaikki

Golf-II 84--91 Yhdystangon irtohela. . . . . . . . . . . .  18-2484     1.40 ?
Golf-II 90--91 Etuvakaajan yhdystanko vain 1,8GTi (78mm). . 17-2866     9.90 ?
Golf-II 84--91 Etuvakaajan korihela. . . . . . . . . . . .  18-2295     3.50 ?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 29.6.2007 9:19

Eiköhän tuo yhdystanko ole se mitä haet... Olisikohan 18-2484 siihen kuuluva pusla, 12-2295 pusla joka tulee vakaajan kiinnikkeen väliin..?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 29.6.2007 9:28

Ok, eli noi sitten vaan kaikki ostoon.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 29.6.2007 23:40

... nniin se hävinnyt osa (17) näyttäisi sille jonka alle 12-2295 oletettavasti tulee... Helpoimmalla varmaan pääset kun haet uudet VW:ltä.

memphis
-
Viestit: 88
Liittynyt: 13.7.2004 20:47

ViestiKirjoittaja memphis » 30.6.2007 14:57

Motonetistä jos haet niin paketissa on ite yhdystanko, mutterit, prikat, ja kaikki puslat. Just viikko sitten hain kaksin kappalein.

ärtee
-
Viestit: 52
Liittynyt: 8.6.2008 16:27

ViestiKirjoittaja ärtee » 17.2.2009 14:01

onko kaikissa golffeissa sama kallistuksenvakaaja edessä?? eli voiko esim. mun golffiin 1.6 EZ 90 laittaa minkä vaan kakkakopan kallistuksenvakaajan...? kun ei sellasta auton alta nääs löydy..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.2.2009 14:34

Kaikissa sama pois lukien G60.

ärtee
-
Viestit: 52
Liittynyt: 8.6.2008 16:27

ViestiKirjoittaja ärtee » 17.2.2009 17:42

selvä.. ja kiitos!

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.2.2009 19:41

Käykös g60 corrosta tuo vakaaja, jos tekee g60 golffia?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.2.2009 19:51

-90 Golf G60:ssa oleva 23 mm vakaaja löytyy myös -89...-95 Corradoista.

Suosittelen Eibachin vakaajasettiä jos budjetti ei ole este.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 22.3.2012 19:05

Morjens,

Mulla oli Jetta -88 (1.6 EZ) "asiantuntevalla" pajalla apurungon vaihdossa. Uusi apurunko saatiin vaihdettua tilalle, mutta vähän enemmän renkaita kääntämällä kuului aika selkeä narina. Autoa nosturilla tarkastellessa heräsi epäilys että kallistuksenvakaaja olisi asennettu väärin päin. Siihen nimittäin ottaa kiinni yläpuolelta kulkeva tukivarsi, joka aiheuttaa äänen. Ohessa suttuinen kännykkäkuva. Eli kuuluisiko vakaajan tehdä mutka alaspäin, eikä ylöspäin, kuten kuvassa? Lisäksi ratti on vinossa.

Kuva

Joo, ja tosiaan sama asennusmies ilmeisesti paskoi samassa rytäkässä nopeusmittarin, joka on nyt mykkä. Olisko kellään analyysejä mitä kaikkea sille on voinut tapahtua apurungon vaihdon tiimellyksessä? **ttu...

EDIT: Vien auton huomenna uudelleen pajalle, mutta jotenkin meiniki oli sen tuntuista että ffp:läisten lisävinkit olisivat tervetulleita myös heille.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.3.2012 19:32

Olisko tuosta tai tuosta kuvasta apua?

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 22.3.2012 20:22

Jos vakaaja ottaa raidetankoihin kiinni niin se on asennettu väärinpäin. Vakaaja rajoittaa tällöin raidetankojen liikettä sekä ohjauksen toimivuutta muutenkin.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 22.3.2012 22:22

Jep, silmämääräisesti näyttikin siltä että väärin päin asentaminen on mahdollista. No, se on helppo korjata, ottaa päähän nyt toi nopeusmittari.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.3.2012 22:29

Oisko vaijeri revenny irti laatikosta kun on laskettu apurunkoa/moottori/vaihdelaatikko pakettia. Se unohtuu helposti kiinni.
Tai sit se muoviratas on irti ja pyörii jossain laatikon rattaiden välissä, kun vaijerin nostaa pois, niin se tippuu helposti sinne laatikkoon takasin. Ja on vittumainen onkia sieltä :))

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 22.3.2012 22:42

Ainakin se vaijeri on päällisin puolin ihan ehjän näköinen ja laatikossa kiinni, varmaan sitten joku ratas on kyrvähtänyt sieltä. Mittaristoon tulee muistaakseni vain sellainen kantikas vaijerin pää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.3.2012 23:28

Mittaristoon tulee muistaakseni vain sellainen kantikas vaijerin pää.
Näin on.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.3.2012 9:20

Suurella todennäköisyydellä mittarivaijeri on irronnut mittarin takaa koska irtoaa helposti ihan vetämällä.
Kojelaudan alakotelo pois ja jos omistaa kapeat ranteet ja näppärät sormet niin sen vaijerin saa työnnettyä paikalleen.

Tässä kuvassa näkyy hyvin että vakaajan päät nousevat ylöspäin, ei alaspäin.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 23.3.2012 18:23

Suurella todennäköisyydellä mittarivaijeri on irronnut mittarin takaa koska irtoaa helposti ihan vetämällä.


Olit oikeassa! Olin ihan varma että jotain on kuitenkin hajalla, mutta nyt vika oli helppo korjata kotikonstein. Kiitos :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa