Puolat hajoaa, onko normaalia Golf IV 1.6

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

Puolat hajoaa, onko normaalia Golf IV 1.6

ViestiKirjoittaja only4pro » 17.2.2009 8:29

Otsikonmukainen auto, ja nyt on parin kuukauden sisällä mennyt kolme puolaa, viimeinen meni eilen. Onko normaalia että nämä menee? vm. tais olla 2000.

EDIT: en tiedä onko puola oikea nimi, mutta nämä sylinterikohtaiset sytytyspalikat vai mikälie...

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 17.2.2009 8:58

onko kyseessä saman sylinterin puola joka menee?
elän ite sellasessa uskossa että juurikin nuo puolat tuppaa
hajoilemaan.
mutta jos aina sama puola poksahtaa ni sit kyl hakisin vikaa
jostain muualta!

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 17.2.2009 9:16

Tyyppivika.
Omaani vaihdoin käyntihäröissä kaikki puolat tarvikkeisiin, ja isukin edellisestä borasta vaihdettiin takuuseen ensin yksi puola, ja sen jälkeen loput kolme kun kone käyntihäröili. Mutta mikäli tarvikkeetkin alkavat hajoilemaan, niin sitten olen edellisen kirjoittajan kans samoilla linjoilla.

Toinen mikä voi käyntihäiriötä aiheuttaa on tulpat. Minulle möivät tarvikeliikkeestä golffiin NGK:n kolmikärkitulpat joilla tuntui että kone ei käynyt kunnolla. Marmoritiskin boscheilla tasoittui sitten käynti. Tuossakin tosin moni asia johti toiseen eikä tulpat olleet välttämättä syypäät, mutta sytkähommissa tuntuu kaikki vaikuttavan kaikkeen.

Jupo
-
Viestit: 97
Liittynyt: 26.3.2008 10:06

ViestiKirjoittaja Jupo » 17.2.2009 14:45

sis miten miten se puola hajoaa?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 17.2.2009 15:10

Pääteasteet niistä taitaa yleensä palaa kun ovat niin kuumassa paikassa.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 17.2.2009 18:19

Eli ei ole saman sylinterin, vaan aina ollut eri...

Ja tämä ilmaantuu sillä että kone menee vikatilaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.2.2009 18:20

Eikö näissä joissain ollut ongelmia alkuperäisissä puolissa ja niitä vaihdettiin korvaavaan parempaan osaan?

Eli sulla olis kohta kaikki vaihdettu...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.2.2009 19:49

Eikai tämä nyt voi enää neloskopassa tyyppivika olla kun kolmosessa noita puolia on mennyt kuulemma kuin leipää?
Ainoat missä tiedän puolavikoja olleen on e36 bemut kutosella ja kolmoskopassa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.2.2009 19:59

Nelosessa on 4 puolaa, kolmosessa 1. Pienehkö ero. :)

Nelosessa noilla yksittäisillä puolilla varustetuissa moottoreissa enemmän kuin tyyppivika, että puolat käryää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.2.2009 20:07

-01:ssä 1,6 77 kW AZD-moottorissa on jo neljäs puolatyyppi myynnissä. Osanumeron viimeinen merkki on vaihtunut A,C,E ja F.

Tiedä sitten miksi tuo on vaihtunut. Muistelen vaan että viallisia olisi ollut paljon...

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 17.2.2009 20:16

Itse vaihdoin juurikin AZD moottorista A -loppuiset puolat Berun tekeleisiin. Näyttivät kyllä 1:1 alkuperäisiltä, mutta varaosanumero tuskin on sama kuin marmoritiskillä, tarvikkeet kun ovat.

En nyt viitsi -22 asteessa mennä kiskomaan koneen päältä muoveja irti jotta katsoisin mitä puolan päällä lukee, mutta tähän asti toimineet (~5tkm takana).

Tuossa aiemmin mainitsin isäukon Borasta johon puolia vaihdettiin kans, ja kyselin ja kuulin että kone vaan lakkasi sytyttämästä yhtä sylinteriä, ja tottakai vikavalo syttyi samantien. Eli kolmella mentiin yleensä hetki startin jälkeen kun eka sytkähäiriö sattui. Ensin meni yksi joka vaihdettiin takuuseen, sitten meni toinen ja kaikki loput kolme uusittiin takuuseen. Auto oli tuolloin ensimmäistä kesää ajossa, eli alle 20tkm kestivät orkkikset tuossa tapauksessa. Lopun ~80tkm mentiin vaihdetuilla puolilla ennenkuin auto meni vaihtoon. Kone oli 75kw 1.6, moottorityyppiä en tiedä.

mpeltonen
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.12.2008 6:19

ViestiKirjoittaja mpeltonen » 17.2.2009 20:25

Tyyppivikahan tuo taitaa olla,itsellä paukkui yks puola muutama kuukaus takaperin.Tiskillä käytin vaihdattamassa ja ei oo ainakaa toistaseks tarvinnu muita uusia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa