Ostin n. 1kk sitten boran 1.6 koneella. Huomasin testiajossa konehuoneen puolelta nakuttavan äänen (tarkennettuna. vänkärin puolelta eturenkaan kohdalla). Ihmettelin ääntä ja myyjä kävi hakemassa huoltomiehen paikalle joka väitti nakutuksen olevan täysin normaalia bora/golf autoissa. En muista nyt millään mistä osasta häiskä puhui. Meinasi kuitenkin että nakuttava ääni tarkoitti että se toimii(!). Ääni on kuitenkin alkanut rasittamaan (kuulu todella selvästi myös sisälle kun stereot / puhaltimen kytkee pois). Aloin epäilemään, että liekkö siellä nyt on oikeasti jotain paskana ja kauppias huijasi.
Kysyn siis onko tämä nakutusääni normaali vai ei?
Kohta on jokatapauksessa aika viedä auto 90tkm huoltoon (83tkm mittarissa). Voisin kiikuttaa myyjälle samalla laskun jos siinä olikin jotain vikaa, eikä sitä mulle kerrottu :)
P.S. Eka postaus meni hienosti väärälle alueelle
bora vm03 1.6 nakuttaa
Valvoja: ffp jäsenet
Kuunteleppas onko sinullakin seuraavanlaisesta laitteesta kyse: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=10 ... golf+napu*
Konehan on samaa perua jotakuinkin, joten mikäli tuo aparaatti sinulla nakuttaa, niin suurinpiirtein normaalia tuon pitäisi olla.
Konehan on samaa perua jotakuinkin, joten mikäli tuo aparaatti sinulla nakuttaa, niin suurinpiirtein normaalia tuon pitäisi olla.
-
- -
onko ääni enemmän sirisevä kuin nakuttava!
kuullostas meinaan aktiivihiilisuodattimelta mikä sijaitsee apparin puolen
lukasuojan päällä.
se meinaan pitää nakuttavaa/sirisevää ääntä ja se on ihan normaalia!
jos koneessa olis jotain vikaa ni ääni kyllä kuuluis ihan itse koneesta!
kannattaa tietysty huollossa samalla kysästä jos kerran hihnan vaihtoon on
menossa! :)
kuullostas meinaan aktiivihiilisuodattimelta mikä sijaitsee apparin puolen
lukasuojan päällä.
se meinaan pitää nakuttavaa/sirisevää ääntä ja se on ihan normaalia!
jos koneessa olis jotain vikaa ni ääni kyllä kuuluis ihan itse koneesta!
kannattaa tietysty huollossa samalla kysästä jos kerran hihnan vaihtoon on
menossa! :)
No juuri tuo sama mötykkä kyseessä. Ja aktiivihiilisuodattimesta se huoltomieskin puhui :) eli taitaapi kyseessä olla sitten ihan normiääni (joskin välillä vähän rasittava sellainen).
Ilmeisesti tuo bora on parempi käyttää 90tkm huollossa hyvissä ajoin. Kuullut niitä kauhutarinoita että jakohihna on levinnyt ennen aikojaan (kallis tikki).
Ilmeisesti tuo bora on parempi käyttää 90tkm huollossa hyvissä ajoin. Kuullut niitä kauhutarinoita että jakohihna on levinnyt ennen aikojaan (kallis tikki).
Kyllä minä epäilisin vahvasti niin että sillä hihnalla sen 90tkm ajelee. Huolla kuitenkin sitten viimeistään kun se 90 tulee täyteen. Onhan nuita remmipäisiä audeja saksanmaalla 120tkm remminvaihtovälillä, mutta suomessa suositellaan 90tkm. Eläkä sitten säästele remminvaihdon osissa jotta saat huolettomat kilometrit vaihdon jälkeen ja hyvän mielen. :)
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”