Otsikonmukainen auto, ja nyt on parin kuukauden sisällä mennyt kolme puolaa, viimeinen meni eilen. Onko normaalia että nämä menee? vm. tais olla 2000.
EDIT: en tiedä onko puola oikea nimi, mutta nämä sylinterikohtaiset sytytyspalikat vai mikälie...
Puolat hajoaa, onko normaalia Golf IV 1.6
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
Tyyppivika.
Omaani vaihdoin käyntihäröissä kaikki puolat tarvikkeisiin, ja isukin edellisestä borasta vaihdettiin takuuseen ensin yksi puola, ja sen jälkeen loput kolme kun kone käyntihäröili. Mutta mikäli tarvikkeetkin alkavat hajoilemaan, niin sitten olen edellisen kirjoittajan kans samoilla linjoilla.
Toinen mikä voi käyntihäiriötä aiheuttaa on tulpat. Minulle möivät tarvikeliikkeestä golffiin NGK:n kolmikärkitulpat joilla tuntui että kone ei käynyt kunnolla. Marmoritiskin boscheilla tasoittui sitten käynti. Tuossakin tosin moni asia johti toiseen eikä tulpat olleet välttämättä syypäät, mutta sytkähommissa tuntuu kaikki vaikuttavan kaikkeen.
Omaani vaihdoin käyntihäröissä kaikki puolat tarvikkeisiin, ja isukin edellisestä borasta vaihdettiin takuuseen ensin yksi puola, ja sen jälkeen loput kolme kun kone käyntihäröili. Mutta mikäli tarvikkeetkin alkavat hajoilemaan, niin sitten olen edellisen kirjoittajan kans samoilla linjoilla.
Toinen mikä voi käyntihäiriötä aiheuttaa on tulpat. Minulle möivät tarvikeliikkeestä golffiin NGK:n kolmikärkitulpat joilla tuntui että kone ei käynyt kunnolla. Marmoritiskin boscheilla tasoittui sitten käynti. Tuossakin tosin moni asia johti toiseen eikä tulpat olleet välttämättä syypäät, mutta sytkähommissa tuntuu kaikki vaikuttavan kaikkeen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itse vaihdoin juurikin AZD moottorista A -loppuiset puolat Berun tekeleisiin. Näyttivät kyllä 1:1 alkuperäisiltä, mutta varaosanumero tuskin on sama kuin marmoritiskillä, tarvikkeet kun ovat.
En nyt viitsi -22 asteessa mennä kiskomaan koneen päältä muoveja irti jotta katsoisin mitä puolan päällä lukee, mutta tähän asti toimineet (~5tkm takana).
Tuossa aiemmin mainitsin isäukon Borasta johon puolia vaihdettiin kans, ja kyselin ja kuulin että kone vaan lakkasi sytyttämästä yhtä sylinteriä, ja tottakai vikavalo syttyi samantien. Eli kolmella mentiin yleensä hetki startin jälkeen kun eka sytkähäiriö sattui. Ensin meni yksi joka vaihdettiin takuuseen, sitten meni toinen ja kaikki loput kolme uusittiin takuuseen. Auto oli tuolloin ensimmäistä kesää ajossa, eli alle 20tkm kestivät orkkikset tuossa tapauksessa. Lopun ~80tkm mentiin vaihdetuilla puolilla ennenkuin auto meni vaihtoon. Kone oli 75kw 1.6, moottorityyppiä en tiedä.
En nyt viitsi -22 asteessa mennä kiskomaan koneen päältä muoveja irti jotta katsoisin mitä puolan päällä lukee, mutta tähän asti toimineet (~5tkm takana).
Tuossa aiemmin mainitsin isäukon Borasta johon puolia vaihdettiin kans, ja kyselin ja kuulin että kone vaan lakkasi sytyttämästä yhtä sylinteriä, ja tottakai vikavalo syttyi samantien. Eli kolmella mentiin yleensä hetki startin jälkeen kun eka sytkähäiriö sattui. Ensin meni yksi joka vaihdettiin takuuseen, sitten meni toinen ja kaikki loput kolme uusittiin takuuseen. Auto oli tuolloin ensimmäistä kesää ajossa, eli alle 20tkm kestivät orkkikset tuossa tapauksessa. Lopun ~80tkm mentiin vaihdetuilla puolilla ennenkuin auto meni vaihtoon. Kone oli 75kw 1.6, moottorityyppiä en tiedä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa