tekniikka vaihto jetta -90 1.6kaasari ----> 1.6td

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Alitalo
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.2.2009 11:29

tekniikka vaihto jetta -90 1.6kaasari ----> 1.6td

ViestiKirjoittaja Alitalo » 15.2.2009 21:17

te ihmiset jotka tästä aiheesta jotain tiedätte niin onko mahdollista saada autoa papereihin tolla td koneella ku on viel toi vähäpäästönen malli

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.2.2009 21:57

Se td kone pitää olla mallia eko-td, eli moottorikoodiltaan 1V. Muita 1,6 td versioita ei ole vähäpäästösinä.

Alitalo
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.2.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Alitalo » 16.2.2009 20:59

eli jos on ihan normi dieseli kone niin sitä ei saa turbolla kilpiin mut ilman turboa sais?

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 16.2.2009 21:09

siis vaihtokoneen täytyy olla myös vähäpäästöinen, ja jos vähäpäästöistä vapaastihengittävää diisseliä siihen mallaat, ja sen turbotat niin kyllä lompakkoa saa VTT testissä keventämässä :) mutta tuon eko-TD:n (1V) kun keulille laitat niin pitäisi saada rekisteriin!

Edit: Jos ei ihan harraste mielessä konetta lähde vaihtamaan, niin huomattavasti vaivattomampi ja ehkä jopa halvempi vaihtoehto on vain vaihtaa kokoa auto :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.2.2009 21:41

Jep, tavallista 1,6 dieseliä ei ole vähäpäästöisenä, eikä se pelkkä katti putkessa tee todellakaan vähäpäästöiseksi.

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 16.2.2009 22:47

Laita 1.9td (AAZ), sehän on vähäpäästöinen ja potentiaaliakin vähän enemmän. Käy suoraan niihin mihin 1.6 td:kin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.2.2009 4:06

Eipä ole kaikki aazit vähäpäästösiä. Esim ventoa on ainakin viel -94 aaz koneella eikä se ole vähäpäästönen.

Alitalo
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.2.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Alitalo » 17.2.2009 12:14

kyllä isäukko ainakin vaihto 1.6bensaan vähäpäästöseen golffiin diesel 1.6 koneen ja meni hienosti pelkällä muutoskatsastuksella läpi ja päästöt oli ihan kohdillaan

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.2.2009 19:15

Pihassa lotkottaa vähäpäästöinen -90 Jetta flair, jossa nokalla 1,6 TD (JR 55kw) niin on kuitit hylätystä muutoskatsastuksesta mukana: "vähäpäästöiseen autoon ei saa asentaa ei-vähäpäästöistä moottoria". Vaikka savutusarvo 0,8 kun yläraja 3,00.

Ei ole mitään merkitystä mitä sieltä putkesta tulee, mutta kun on vain taikasana vähäpäästöinen otteessa niin sepä riittää.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 17.2.2009 20:39

Miksi pitää heti inssille tunnustaa että se on 1V sijasta JR ? :) pitää naaman kiinni ja katsastaa 1V koneena

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 20.2.2009 13:54

Se inssi haluaa nähdä moottorikoodin 1V siinä lohkossa meistettynä, on aivan sama mitä yrität uskotella koska vain koodilla on merkitystä kun muutoskatsastusta tehdään. Näyttövelvollisuus vähäpäästöisyydestä on asiakkaalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa