1.8cl vento kusee nestettä sairaasti!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

1.8cl vento kusee nestettä sairaasti!

ViestiKirjoittaja juhovi » 6.2.2009 15:11

eli aamulla kun lähdin kouluun ni pieni ongelma tuli ku nesteet jääti ja kone kiehahti. no ei se vielä mitään mutta sulatuksen jälkeen IMUSARJAN ja PAKOSARJAN välistä kusee nestettä ku perkele... mikä vikana mitä pitää vaihtaa kokemusta? apuva!!

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 6.2.2009 15:11

ja niin lämmintä ei puhalla sitte ollenkaan eikä vuoda ennen termostaatin aukeamista.

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 6.2.2009 22:46

Villi veikkaus kansi halki =)

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 7.2.2009 1:17

Joo, näin vois olla. En oo tuollasta ennen kuullu noin muuten. Ne muovilaipathan näissä melkeen jokasessa vuotaa, ainakin jossain vaiheessa ellei ole uusittu.

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 8.2.2009 10:04

muovilaipat? no kone irti enivei on kai pakko ottaa..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.2.2009 10:54

Kiertääkö näissä vesi imusarjassa? Jos imusarjan tiiviste halki? Jos koneen irrotat niin vaihda toinen, eikös tuo ollut jo 290tkm pukattu?

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 8.2.2009 11:41

Imusarjassa muistaakseni kiertää vesi, eli imusarjan tiivisteen lisäksi siellä on sellainen kumirenkulatiivari kannen ja imusarjan liitoksen välissä. Tämä kumirenkula ilmeisesti hapertunut mäelle.

Turhaan sitä pannua sieltä irroittamaan tuon takia, vaan ottaa 6mm kuusiokoloa käteen ja pari muuta työkalua ja vaihtaa sen tiivarin.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 8.2.2009 13:35

Samalla voi myös hioa pahimpia valupurseita imusarjasta ;)

Uusi imusarjan tiivisterengas maksoi muistaakseni 2 euroa motonetissä, imusarjan tiiviste muutaman euron enemmän, joten halpa korjaus tiedossa jos näillä selviät.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.2.2009 17:45

Ventoissa (ja muissa kolmoskorisissa) on vuosimallista riippuen kahta erillaista tiivistettä, vanhemmissa on se kumirengas vesikanavan tiivisteenä kun taas uudemmissa yhtenäinen tiiviste imukanavien kanssa. En vaan muista missä kohtaa vaihtuu, uudempi tiiviste tais olla peltinen...

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 10.2.2009 17:28

"muovilaipat? no kone irti enivei on kai pakko ottaa.."

Ne on niitä muovisia vesiletkun lähtöjä mm. koneen etupuolla, josta lähtee ylävesiletku ja pari muutakin letkua. Siinä on myös 1 tai 2 anturia. Toinen on kannen kyljessä, ja siinä on muistaakseni yksi suora lähtö. Ne tuntuu vuotavan/hikoilevan jokaisessa Golfissa/Ventossa jos ei ole hetkeen vaihdettu. Sullahan taitaa olla joku muu kyllä mikä vuotaa mutta voihan noikin katsoa, tuleepahan tiiviimpi.

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 11.2.2009 8:30

nojoo otetaas tänää se imusarja mäelle sit :D kiitos kaikille ilmottelen kuinka käy :D

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 15.2.2009 9:59

nyt olis ongelma en sitte millään tahdo saada imusarjaa irtti ja en löytäny ku 4 pulttia monellako imusatja on kii mitä pitää ottaa tieltä ja minkälaisilla työkaluilla tuo kannattaa tehdä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.2.2009 11:01

4 pulttia on 1 ja 4 kanavien molemmin puolin. 2 pulttia löytyy 2-3 kanavien vierestä.
Peilillä vaan kurkkimaan sinne.


*1* *23* *4*

Vähän niinkuin tollein.

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 15.2.2009 15:58

millähän tempulal ne sieltä pois saa otettua :D eli siellä on yht montako pulttia :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.2.2009 16:00

Eli 6 pulttia yhteensä pitäs löytää. Pikkunenpeili + taskulamppu on hyvä keino löytää ne. Sit vaan pienellä vääntimellä tjsp pultit pois.
* on pulttien kohdat ja numerot on imukanavien paikat.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.2.2009 16:07

Äläkä katkase niitä, on meinaan helmi homma alkaa niitä tumppeja poraamaan pois sieltä. Tutun alle 200tkm ajettuun ventoon piti pakosarjan pultit uusia kun oli jostakin kumman syystä muutama poikki.

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 15.2.2009 19:33

sieltä on puolet jo ehjänä otettu pois :P

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 16.2.2009 17:12

nojoo kyllä voin sanoa että kyseisen moottorin suunnittelussa on ollu joku tosi vittuuntunu tähän maailmaan.. joka paikassa ku kyselin että jos joku tekis sen ni manasivat jo ovelta :D ei oo ikään menny hermot noin pahasti auton kansssa ja enhän ole vasta kuin 4koneen vaihtoa 1 laatikon vaihdon ja yhden totaalisen konerempan tehnyt ja tuota pirullisempaa hommaa ei ole tullut vastaan :D eli:

-pakosarjan suojapelti eka veke 6 pulttia (vain)
-pakosarja veke päissä ja keskellä 2 pulttia.?
-imusarja pois 6pulttia.

näin olen ymmärtäny enempä pultteja en ainakaan pakosarjasta löydä...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.2.2009 18:24

Eikös volkswaagen ole hitlerin "kosto" kansalle.
Tutun ventossa piti yrittää tunkea paineilmapora sinne koneen ja tulipellin väliin että sai porattua reiät vastakierretapeille joilla saatiin katkenneet pultit pois.

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 19.2.2009 7:58

tein vain sitten sellaisen tempun aikani rokattua noita pulttteja että otin kannen mäelle.... vaihtuupa kannen tiiviste samalla

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 19.2.2009 8:01

ja nyt haluan tarkan vastauksen joltain joka taatusti tietää että onko ne venyvät pultit vai wei ? onko joku laittanu vanhat pultit takas?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.2.2009 8:06

venyvät

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 19.2.2009 8:11

oiskohan jollaki tietoa sitten kiristys järjestyksestä?
onko se se aika yleinen

1 5 9 7 3
4 8 10 6 2

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.2.2009 8:20

10 4 2 6 8
7 5 1 3 9

40nm
60nm
90ast.
90ast.

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 19.2.2009 8:24

eli 50nm ja sitte käännetään 90ast?

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 19.2.2009 8:28

vai eka 40 sitte 60 nm sitte kaksi kertaa 90ast?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.2.2009 8:35

vai eka 40 sitte 60 nm sitte kaksi kertaa 90ast?

Juuri noin

juhovi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.1.2009 9:07

ViestiKirjoittaja juhovi » 19.2.2009 8:37

selevä =) KIITOS JA KUMARRUS =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa