Ilmaa polttoaine järjestelmässä passat -98 1.9TDI
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmaa polttoaine järjestelmässä passat -98 1.9TDI
Moro.
Tuossa otsikon mukaisessa autossa ollu nyt muutaman päivän ongelmia käynnistymisen kanssa eli laitoin alkutalvesta eberin autoon joka on toiminut ihan hyvin tähän asti kunnes huomasin et muutaman kerran ei ole lähteny eberi käyntiin no viaksi ilmeni ilmavaivat, noh en siihen reagoinu kovinkaan hanakasti.
nyt siellä on tosissaan ilmaa polttoaine järjestelmässä äsken otin pois haaroitus kappaleen josta haaroitin eberille polttoaineen ja laitoin kirkkaan letkun tilalle ja auto käyntiin ilmaa kulkee ihan jatkuvasti linjassa, onko normaalia(10 min tyhjäkäynnillä)? kone käy normaalisti mutta tosiaan käynnistys takkuilee.
Eli ilmeisesti nuo ilmavaivat ei johdu tuosta eberistä?
haaroitin oli/on suodattimen jälkeen syöttöpumpun päällä, otin myös suodattimen päällä olevan ropun auki ja ei tule polttoainetta vaikka auto olisi käynnissä, pitäiskö tulla?
jos tuosta nyt joku sai selvää niin kaikki vinkit kelpaa mistä voisi johtua ilmat linjassa?
Tuossa otsikon mukaisessa autossa ollu nyt muutaman päivän ongelmia käynnistymisen kanssa eli laitoin alkutalvesta eberin autoon joka on toiminut ihan hyvin tähän asti kunnes huomasin et muutaman kerran ei ole lähteny eberi käyntiin no viaksi ilmeni ilmavaivat, noh en siihen reagoinu kovinkaan hanakasti.
nyt siellä on tosissaan ilmaa polttoaine järjestelmässä äsken otin pois haaroitus kappaleen josta haaroitin eberille polttoaineen ja laitoin kirkkaan letkun tilalle ja auto käyntiin ilmaa kulkee ihan jatkuvasti linjassa, onko normaalia(10 min tyhjäkäynnillä)? kone käy normaalisti mutta tosiaan käynnistys takkuilee.
Eli ilmeisesti nuo ilmavaivat ei johdu tuosta eberistä?
haaroitin oli/on suodattimen jälkeen syöttöpumpun päällä, otin myös suodattimen päällä olevan ropun auki ja ei tule polttoainetta vaikka auto olisi käynnissä, pitäiskö tulla?
jos tuosta nyt joku sai selvää niin kaikki vinkit kelpaa mistä voisi johtua ilmat linjassa?
En oikein ymmärtäny mihin kohtaan laitoit sen kirkkaan letkun, ennen vai jälkeen suodattimen?
Käy tarkkaan läpi polttoainelinjat jotka tulee konehuoneessa rintapeltiä pitkin suodattimelle.
Siinä on pari paikkaa jossa letkut pääsee hinkkaamaan toisiaan. Mitään se ei vuoda ulos mutta ilmaa imee sisään.
Paineilmalla voi vaikka yrittää etsiä niitä letkuvuotoja.
Käy tarkkaan läpi polttoainelinjat jotka tulee konehuoneessa rintapeltiä pitkin suodattimelle.
Siinä on pari paikkaa jossa letkut pääsee hinkkaamaan toisiaan. Mitään se ei vuoda ulos mutta ilmaa imee sisään.
Paineilmalla voi vaikka yrittää etsiä niitä letkuvuotoja.
Just kävin käynnistämässä passatin ja lähti kertalaakista käyntiin ja ilmaa ei näkyny putkessa, mutta kun hetken käyttelin ja pein kierroksia 2000rpm niin ilmakuplia vilisi reilusti ja taas tyhjäkäynnille laskettua rauhoittui.
Ilmeisesti se nyt vetää sitten ilmaa jostain kun antaa reilummin kaasua=imua polttoaine putkessa.
vieläkin kaikki vinkit kiinnostaa mistä lähteä etsimään, huomenna vasta joudan auton kimppuun itse tutkimaan.
Ja se et kuuluuko siellä liikkua ilmaa putkessa jonkun verran?? jossain samalla koneella olevassa golffissa muistelisin et kyllä siellä kirkkaassa letkussa ilmakuplaa oli...
Ilmeisesti se nyt vetää sitten ilmaa jostain kun antaa reilummin kaasua=imua polttoaine putkessa.
vieläkin kaikki vinkit kiinnostaa mistä lähteä etsimään, huomenna vasta joudan auton kimppuun itse tutkimaan.
Ja se et kuuluuko siellä liikkua ilmaa putkessa jonkun verran?? jossain samalla koneella olevassa golffissa muistelisin et kyllä siellä kirkkaassa letkussa ilmakuplaa oli...
just laittelin letkut uudestaan paikalleen ja nyt toimii eberiki ihan normaalisti ja eberin letkussa ei näy ilmaa kulkevan tosin vieläkin ilmaa liikkuu ainakin suodattimen jälkeen syöttöpumpulle ja vuotoja ei missään pitäisi olla, testattu paineilmalla.
Vielä haluaisin varmistuksen et eikö tosiaankaan voi liikkua ilmaa suodattimen jälkeen, minun mielestä saa liikkua ja koska liikkuu nytkin ja silti auto pelaa normaalisti??
Vielä haluaisin varmistuksen et eikö tosiaankaan voi liikkua ilmaa suodattimen jälkeen, minun mielestä saa liikkua ja koska liikkuu nytkin ja silti auto pelaa normaalisti??
Usko nyt jo ei siellä kuulu liikkua ilmaa. Autos voi toimia kohtuu normaalisti normiajossa vaikka siellä ilmaa vähän menisikin. Ihan maalaisjärjellä ajateltuna niin mitä se syöttöpumppu tekee sillä ilmalla? Ei se ainakaan parana kotelopaineita eikä ennakoiden toteutumista. Jos sinne pitäs ilmaa johtaa niin olisivat varmaan laittaneet jo tehtaalta oman ilmapumpun sinne.
joo KIM ota jo ne herneet nokastas pois! kyllä mä sen tajuan itsekki ettei moottori niitä ilmakuplia polttoaineen seassa mihinkään tarvii ja ei sitä sinne tarkoituksella johdetakkaan vaan sitä ajan nyt takaa, että onko muillakin ilmaa liikenteessä pieniä määriä putkissa ja ne ei aiheuta mitään oireita??
eli sama suomeksi että Kim:kin sen tajuaa: onko normaalia jos polttoaineen seassa kuljeksii hieman ilmakuplia vai onko selvä viite jostain Viasta, tässä tapauksessa siis vuodosta.??
Ja Kim voi jättää vastaamatta, sun mielipide tuli jo selväksi.!
eli sama suomeksi että Kim:kin sen tajuaa: onko normaalia jos polttoaineen seassa kuljeksii hieman ilmakuplia vai onko selvä viite jostain Viasta, tässä tapauksessa siis vuodosta.??
Ja Kim voi jättää vastaamatta, sun mielipide tuli jo selväksi.!
Kyllä mulla on ainaki edellisessä ja nykyisessa tdi:ssä jonkuverran kiertäny ilmaa polttoaine linjoissa. Mitään toimintä häiriötä ei oo ollu, paitsi silloin kun laitoin parhaan mahdollisen m-filter polttoaine suodattimen, jonka valujäysteet repi tiivisterenkaat rikki siitä letku"mokkulasta" joka painetaan suodattimen kanteen kiinni.
Juurikin tätä tarkoitin et mielestäni olen itsekkin nähnyt jossain golfissa et kyllä siellä hieman ilmaa liikkuu ja silti vehkeet on toiminu ihan normaalisti.
nooh, ensviikolla vaihdan jokatapauksessa suodattimen täytyy sit vielä tarkistaa vaikuttiko mitään ja jos siellä vielä senkin jälkeen liikkuu ilmaa niin liikkukoon ainakin niin pitkään kuin auto liikkuu;)
Kiitoksia asiallisista vastauksista minun osalta asia on loppuun käsitelty:D
nooh, ensviikolla vaihdan jokatapauksessa suodattimen täytyy sit vielä tarkistaa vaikuttiko mitään ja jos siellä vielä senkin jälkeen liikkuu ilmaa niin liikkukoon ainakin niin pitkään kuin auto liikkuu;)
Kiitoksia asiallisista vastauksista minun osalta asia on loppuun käsitelty:D
:D Ohhoh kun naurattaa.
Eli suomeksi jotta jakke123:kin sen tajuaa: Ei ole normaalia jos polttoaineen seassa menee ilmakuplia. Ja jos niitä menee niin se on viite viasta eli vuodosta.
jakke123 kirjoitti:eli sama suomeksi että Kim:kin sen tajuaa: onko normaalia jos polttoaineen seassa kuljeksii hieman ilmakuplia vai onko selvä viite jostain Viasta, tässä tapauksessa siis vuodosta.??
Eli suomeksi jotta jakke123:kin sen tajuaa: Ei ole normaalia jos polttoaineen seassa menee ilmakuplia. Ja jos niitä menee niin se on viite viasta eli vuodosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”