mk1/mk2 etutolppien erot?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarmous
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.12.2007 16:03

mk1/mk2 etutolppien erot?

ViestiKirjoittaja jarmous » 13.2.2009 23:07

elikkä kiinnostais jos joku vois senverran jeesii et mitä eroa on noissa caddyn tolpissa verrattaen 2 koppasen tolppiin? onko tietoa miten jousi eroaa sitten? caddyyn noita madallusjousia kattellu mut ei oikeen oo ollu kaupan mut 2 koriseen niit ois hyvinkin ja käytettynä huokeast jopa..

kiitti t jani

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.2.2009 0:55

Caddy (mk1) (14D) (1980–) ja Caddy (mk2) (9KV) (1995–) eroista ei mitään tietoa, mutta eikös noihin ole Golfin tolppia aseteltu, ja ilmeisesi eroa ylälautasen koossa (?)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.2.2009 4:01

Seuraava tieto ei ole faktaa, mutta näin olen kuullut ja ymmärtänyt:

Mk1 tolpissa on napa samaa rautaa tolpan kanssa. Iskaripatruuna on tolpan sisässä ruuvvattuna. Kun taas mk2 saa tolpan irti navasta kahdella pultilla. Ja mk2 kun aina ostat iskarin, tulee se koko tolppa mihin laitetaan vain jousi ja eiku paikoilleen.

Tämmöistä infoa sain kun joskus aikoinaan kyselin 86c poloon isompia jarruja eteen. Kuulema nuo mk1:n gti:n etutolpat on kova sana polomiesten keskuudessa. Kuulemma passaa bolt-on. En tiedä sitten varmaksi kun en ole nähnyt livenä.

Jousien halkaisijasta ei ole mitään käsitystä, mutta luulempa että mk1:ssä olisi sentin pari pienempi.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 14.2.2009 8:26

kyllä sinne saa käymään 2 tai kolmosenkin jousijalan, itsellä kolmoskoppasen alustasarja, ylempää reikää jousijalasta joutuu vinguttaan soikeaksi noin 4mm,ja caddyn alkuperäinen ylälautanen paikoilleen. kakkosen jouset käy suoraan ainakin 84 caddyyn.

jarmous
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.12.2007 16:03

tyhmä ku oon

ViestiKirjoittaja jarmous » 14.2.2009 10:34

meinaakko että voisin ottaa 2 koppasen madallusjouset ja iskee ne suoraan caddyn tolppaan?? tai sitten 2 kokotolpan?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 14.2.2009 11:45

Kyllä ykkösessäkin on tolppa irroitettava olka-akselista.

Käytännössä kakkosen tolpan erot on hieman suurempi kiinnitysreikien väli sekä koko tolppa on hiemna pidempi. Eli pikku vinguttelulla kakkonen käy ykköseen

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 14.2.2009 11:48

mikäs ero on kakkonen vs kolmosen tolpissa?

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 14.2.2009 12:19

Yläpään laakeri edessä erilainen, muuten samaa puuta nekin, vaihdettavissa siis keskenään

jarmous
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.12.2007 16:03

ViestiKirjoittaja jarmous » 14.2.2009 14:42

Käytännössä kakkosen tolpan erot on hieman suurempi kiinnitysreikien väli sekä koko tolppa on hiemna pidempi. Eli pikku vinguttelulla kakkonen käy ykköseen

ei kellään sattuis oleen kuvaa k.o jutuista ja eroista esim 1 2 tolpat yms muutokset? kuinkas tuo tolppa jos on eripituinen niin vaikuttaako se mataluuteen? mikä kiinnitysreikien oli tuo ero siinä alhaalla vai ylhäällä? jos ylhäällä niin voiko vanhasta tolpasta käyttää sen yläpään

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 14.2.2009 19:40

Tolpan kiinnitys olka-akseliin on se missä reikäväli on hiukan suurempi, eli alapään kiinnitys.

Kakkosen tolppa on mutuna joku 10mm pitempi, jousilautasen paikasta en osaa sanoa, todennäköisesti kakkosen tolpalla keula on hiukan korkeammalla

jarmous
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.12.2007 16:03

ViestiKirjoittaja jarmous » 14.2.2009 21:56

toi ois mukava tietää toi kuinka sen korkeuden käy eli kuinkapaljon se heittää se kupinpaikka.. eli 60 madalluksesta katois tolla 10 se yks kymppi ja se ois sit 50 madallus.. 40 ei kannattais oikeen ees ehtii sit

JSt
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.11.2008 14:08

ViestiKirjoittaja JSt » 15.2.2009 8:37

Varmaan vois saada enemmänkin tietoa, jos postais tämän tuonne Tekniikka-Yleinen osastolle...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa