Passatin lämpöongelmat?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

NKa
-
Viestit: 19
Liittynyt: 5.6.2008 13:31

Passatin lämpöongelmat?

ViestiKirjoittaja NKa » 12.2.2009 8:07

Auto on siis Passat 1,6 TD vuodelta -89, ja ongelmana on nesteen lämpöjen nouseminen ja keittäminen. Tuntuu että neste ei oikein kierrä kunnolla, koska vaikka lämmöt olis tapissa niin alavesiletku/syylläri on kylmiä. Lämpö "pysähtyy" siis tuohon vesipumpun ja termostaatin seudulle. Termostaatteja on vaihdettu parikin kappaletta ilman tuloksia... Seuraavaksi pitää varmaan vaihtaa tuo pumppu. Mikähän muu tätä voisi aiheuttaa?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.2.2009 12:08

Oletkos alkuperäistä / wahler termostaattia kokeillut?

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 12.2.2009 12:18

Lämppärin kenno tukossa? Lämpiääkö se letku kannen ja kennon välistä?

NKa
-
Viestit: 19
Liittynyt: 5.6.2008 13:31

ViestiKirjoittaja NKa » 12.2.2009 13:44

Termostaatit on ollu molemmat tarvikkeita... ja eipä oo tullu kokeiltua tuota lämppärin letkua! pitää huomena ottaa letkut irti ja huuhdella kanavat ja kennot. vaikuttaako tukossa oleva lämppäri sitten tuolla lailla ettei alavesiletkuun tulisi lämmintä nestettä??

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 12.2.2009 16:02

Järjestelmän ilmaus myös yksi hyvin oleellinen asia, sielä voi olla nyt jossain putkessa ilmalukko joka häiritsee veden kiertoa

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.2.2009 16:26

Itsellä ollut lukuisia ongelmia tarviketermareiden kanssa.. aina lämmöt 100 astetta. Kunnes alkuperäinen palautti 90 asteen.

Eikä ne edes maksa enempää.
Tosin kun ensin kokeilee monta tarviketta ja sitten vasta OEM tuotteen...

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 12.2.2009 20:34

Itsellä ollut lukuisia ongelmia tarviketermareiden kanssa.. aina lämmöt 100 astetta. Kunnes alkuperäinen palautti 90 asteen.


jännä homma sinänsä koska molemmilla sama valmistaja, behr näissä yleensä on ja tarvikkeena saman puoleen hintaan, löytyi vielä samalla numerolla mikä oli alkuperäisen kyljessä

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.2.2009 20:38

No täällä kaupataan calorstad tms tarvike versiota.
Ja nämä keitti konetta.
Edellä ei ole kerrottu käytetyn termarin merkkiä.. hmm.

Jossain kerrottiin että wahler olisi myös alkuperäisten valmistaja..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 12.2.2009 21:51

kyllä, wahler ja behr ovat molemmat originaali osien valmistajia, varsinkin lämmitys/syyläri puolelle

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.2.2009 21:53

^Hyvä tietää... Oma väitteeni koski calorstad "laatua".

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 12.2.2009 22:07

juu, tuota calorstadia ei suostuttu myymään mulle ainakaan kun sano että tuot kuitenkin heti takas

skyhawk
-
Viestit: 55
Liittynyt: 20.11.2006 23:12

ViestiKirjoittaja skyhawk » 13.2.2009 13:55

Mun 80 audissa oli vähän samanlainen ongelma. lämmöt nousi ajossa, mutta tyhjäkäynnillä ok. Vaihdoin termostaatin ja huuhteli syylärin, mut ei auttanut. Kunnes huomasin että vesipumpussa oli pieni välys. Ilmeisesti rupee värisemään kovilla kierroksilla ja vesi ei kierrä tarpeeksi hyvin. Kannattaa vaihtaa vesipumppu. Halpa n.25e, ilman alumiini/termostaatti koteloa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa