Passat AFN ja kannentiiviste

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MEMO
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.2.2008 9:03

Passat AFN ja kannentiiviste

ViestiKirjoittaja MEMO » 11.2.2009 17:54

Autona Passat Variant, AFN koneella..Eilen pullautti ylävesiletkun irti ja nesteet pihalle eli painetta kerää. Tänään uusi letku, paisuntasäiliön korkki ja nesteet sisään. Moottori lämpeää normaalisti ja lämmintä tulee pirttiin, mutta edelleen kerää mielestäni liian kovan paineen järjestelmään. Lämpömittari pysyy 90 asteessa ajossa. Onko tästä nyt kannentiiviste mennyt? Pikku hiljaa alkaa huumori loppua.. Ostin auton vuosi sitten, ajettu oli silloin 268tkm ja nyt 306tkm..Ensimmäinen remontti oli kuskin sähköikkuna ja keskuslukitus. Ovien kans ollaan jumpattu useamman kerran, kun ei tiedä mikä aukeaa ja jos aukeaa, niin pysyykö kiinni. Vänkärin ikkunakin oli kerran auennut yöllä omia aikojaan ja tietenkin lumisateella. Katsastuksessa jarruletkut poikki ja nesteet pihalle. Uudet letkut paikalleen ja samalla repullinen uusia niveliä etupäähän. Näillä eväin päästiin jonkun aikaa, kunnes moniurahihnan kiristin petti ja hihna sylttäsi kampiakselin siivapyörän taakse ja sieltä jakoremmin väliin..Jakoremmi, moniurahihna ja kiristimet uusiksi. No olihan tuolla jakoremmillä ajettukin 10tkm vaihdon jälkeen. Tämän remontin jälkeen mentiin joitain tuhansia ja sitten lävähti..imuventtiili poikki ja poiki oikeen kunnolla. Tästä kerroinkin toisessa topikissa. Nyt on vaihtomoottorin voimin menty eteenpäin, kunnes eilen iski alussa mainittu vika. Vituttaa. Sorry avautuminen.

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 11.2.2009 21:13

Ota käynnissä ollessa syylärin korkki irti ja anna kaasua. Jos työntää kuplia paisuntasäiliöön niin ainakin todennäköisesti pahvi rikki --> työntää sylinteripainetta vesikanaviin (mahdollisesti). tee vaikka viileänä niin ei ryöpsy nesteet syliin.

Tuota nyt voi ainakin kokeilla...

Miten päättelit että paine on liian kova? kyllähän tuolla jokin tietty paine pitää olla, en tiedä mikä, mutta esim. kun kone 90 asteessa niin ihan selvästi sitä on kun korkin aukaisee...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.2.2009 21:32

yksin vähän hankala painaa kaasua ja kattoa paisaria samalla.
Hommaa helpottaa jos virittelee kortongin korkin tilalle niin helpottaa havannointia :D

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 12.2.2009 8:21

jäähdytä moottori. pyöräytä paisarin korkkia auki ja kiinni laita auto käyntiin, jos pahvi vuotaa niin painetta tulee melko nopeasti (riippuu tietenkin siitä missä kunnossa pahvi on). ehjällä pahvilla paineet nousee veden lämmettyä eli "pikkuhiljaa". jäähd.järj. paine on noin karkeesti -1bar

MEMO
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.2.2008 9:03

ViestiKirjoittaja MEMO » 12.2.2009 9:42

Mielestäni paine on liian kova, jos letkut paukahtelee irti. Pitää tarkkailla vielä sitä painetta. Ei näyttäisi ainakaan paisariin kuplivan. Koko ajan saa nykyään ajaa söörinki perseessä, kun lähtee Passatilla postilaatikkoa kauemmas.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.2.2009 14:21

Nouseeko lämpömittarin neula kanssa epätavanomaisen nopeasti 90 asteeseen, eli käytännössä alle 10km ajolla on helposti jo 90 asteessa.

Kyllähän tuo kansipahvilta tosi vahvasti haiskahtaa.

MEMO
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.2.2008 9:03

ViestiKirjoittaja MEMO » 12.2.2009 21:41

Lämpömittari nousee ihan normaalisti eli hitaasti. Nyt olen ajellut n.150km reipasta ajoa sen jälkeen, kun laitoin uuden ylävesiletkun ja paisarin korkin. Toistaiseksi näyttäis pelaavan. Eipä tuo toisaalta kummonen homma ole kansipahvi vaihtaa. Tympii vain rassata koko ajan. Edellinen volkkarini oli 1.6d golffi ja siinä oli samat viat.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.2.2009 22:04

Omasta kun oli kansipahvi sökönä, niin teki aika hyvän paineen vesiletkuihin kanssa.
Lisäksi moottorilämmöt nousi tosi nopeasti 90:een, mutta ei siitä kyllä koskaan yli.
Lämpöäkään ei meinannut tulla hyttiin ennen kuin sammutti ja käynnisti auton uudelleen, outo juttu sekin.
Lisäksi lorisi lämppärin kennossa käynnistettäessä.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 19.2.2009 19:06

Omasta 1.6D caddysta kun meni pahvi niin teki kyllä sellaiset paineet paisariin lopulta että vesi suunnilleen syöksyi ulos paisarista ja lopulta alavesiletkusta. Alkuun vuoti vain öljyä ulospäin ja sitten alkoi hiljalleen syömään vettäkin. Paisari meni aivan mustaksi öljystä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.2.2009 21:14

Kannattaa jättää elringin tiiviste kauppaan jos sellaista siihen tarjoo,kun ne ei kestä edes vakiossa.

Tosin Reinzin tiivisteet alkaa olla aika huonosti saatavilla ja jos mistä niitä löytyy niin voisin ottaa niitä vielä muutaman varastoon :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.2.2009 21:24

Hyvinpä tuo Elringikin kesti 2+bar/24:1 puristuksilla. Toki Reinz on jo silmällä kattottunakin parempi jos vaan löytää jostain.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa