Passat AFN ja kannentiiviste
Valvoja: ffp jäsenet
Passat AFN ja kannentiiviste
Autona Passat Variant, AFN koneella..Eilen pullautti ylävesiletkun irti ja nesteet pihalle eli painetta kerää. Tänään uusi letku, paisuntasäiliön korkki ja nesteet sisään. Moottori lämpeää normaalisti ja lämmintä tulee pirttiin, mutta edelleen kerää mielestäni liian kovan paineen järjestelmään. Lämpömittari pysyy 90 asteessa ajossa. Onko tästä nyt kannentiiviste mennyt? Pikku hiljaa alkaa huumori loppua.. Ostin auton vuosi sitten, ajettu oli silloin 268tkm ja nyt 306tkm..Ensimmäinen remontti oli kuskin sähköikkuna ja keskuslukitus. Ovien kans ollaan jumpattu useamman kerran, kun ei tiedä mikä aukeaa ja jos aukeaa, niin pysyykö kiinni. Vänkärin ikkunakin oli kerran auennut yöllä omia aikojaan ja tietenkin lumisateella. Katsastuksessa jarruletkut poikki ja nesteet pihalle. Uudet letkut paikalleen ja samalla repullinen uusia niveliä etupäähän. Näillä eväin päästiin jonkun aikaa, kunnes moniurahihnan kiristin petti ja hihna sylttäsi kampiakselin siivapyörän taakse ja sieltä jakoremmin väliin..Jakoremmi, moniurahihna ja kiristimet uusiksi. No olihan tuolla jakoremmillä ajettukin 10tkm vaihdon jälkeen. Tämän remontin jälkeen mentiin joitain tuhansia ja sitten lävähti..imuventtiili poikki ja poiki oikeen kunnolla. Tästä kerroinkin toisessa topikissa. Nyt on vaihtomoottorin voimin menty eteenpäin, kunnes eilen iski alussa mainittu vika. Vituttaa. Sorry avautuminen.
Ota käynnissä ollessa syylärin korkki irti ja anna kaasua. Jos työntää kuplia paisuntasäiliöön niin ainakin todennäköisesti pahvi rikki --> työntää sylinteripainetta vesikanaviin (mahdollisesti). tee vaikka viileänä niin ei ryöpsy nesteet syliin.
Tuota nyt voi ainakin kokeilla...
Miten päättelit että paine on liian kova? kyllähän tuolla jokin tietty paine pitää olla, en tiedä mikä, mutta esim. kun kone 90 asteessa niin ihan selvästi sitä on kun korkin aukaisee...
Tuota nyt voi ainakin kokeilla...
Miten päättelit että paine on liian kova? kyllähän tuolla jokin tietty paine pitää olla, en tiedä mikä, mutta esim. kun kone 90 asteessa niin ihan selvästi sitä on kun korkin aukaisee...
Lämpömittari nousee ihan normaalisti eli hitaasti. Nyt olen ajellut n.150km reipasta ajoa sen jälkeen, kun laitoin uuden ylävesiletkun ja paisarin korkin. Toistaiseksi näyttäis pelaavan. Eipä tuo toisaalta kummonen homma ole kansipahvi vaihtaa. Tympii vain rassata koko ajan. Edellinen volkkarini oli 1.6d golffi ja siinä oli samat viat.
Omasta kun oli kansipahvi sökönä, niin teki aika hyvän paineen vesiletkuihin kanssa.
Lisäksi moottorilämmöt nousi tosi nopeasti 90:een, mutta ei siitä kyllä koskaan yli.
Lämpöäkään ei meinannut tulla hyttiin ennen kuin sammutti ja käynnisti auton uudelleen, outo juttu sekin.
Lisäksi lorisi lämppärin kennossa käynnistettäessä.
Lisäksi moottorilämmöt nousi tosi nopeasti 90:een, mutta ei siitä kyllä koskaan yli.
Lämpöäkään ei meinannut tulla hyttiin ennen kuin sammutti ja käynnisti auton uudelleen, outo juttu sekin.
Lisäksi lorisi lämppärin kennossa käynnistettäessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa