Kehitysideoita nettivaraosakauppaan?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 9.2.2009 12:05
- Viesti:
Kehitysideoita nettivaraosakauppaan?
Monet jo varmaan yhteistyökumppanit osiosta näkikin, sinne on ilmestynyt uusi yhteistyökumppani.
-Emme tee sivuillemme Motonet tyylistä listausta osista vaan tarkoituksemme on toimia tarjouspyyntöperiaatteella, ja pyyntöihin vastataan lähes välittömästi. Tämä takaa asiakkaalle parhaan hinta / laatusuhteen (esim.toiselle kelpaa halvimmat mahdolliset jarrupalat ja toinen haluaa ehdottomasti Ferodoa), ja näin saamme varmimmin kerralla oikeat osat autoosi. Pystymme sähköpostein lähettämään kuvat lähes joka tuotteesta, ja antamaan paremmat infot tuotteista.
-Kauttame saat lähes kaiken mitä saatavilla on, Konin alustoista Defan verkkojohtoon.
-Olemme toimineet varaosakaupan alalla n.10 vuoden ajan, joten harvoin menee sormi suuhun.
-Laittakaa vapaasti ideoita tulemaan miten voimme palvella teitä parhaiten?
-Emme tee sivuillemme Motonet tyylistä listausta osista vaan tarkoituksemme on toimia tarjouspyyntöperiaatteella, ja pyyntöihin vastataan lähes välittömästi. Tämä takaa asiakkaalle parhaan hinta / laatusuhteen (esim.toiselle kelpaa halvimmat mahdolliset jarrupalat ja toinen haluaa ehdottomasti Ferodoa), ja näin saamme varmimmin kerralla oikeat osat autoosi. Pystymme sähköpostein lähettämään kuvat lähes joka tuotteesta, ja antamaan paremmat infot tuotteista.
-Kauttame saat lähes kaiken mitä saatavilla on, Konin alustoista Defan verkkojohtoon.
-Olemme toimineet varaosakaupan alalla n.10 vuoden ajan, joten harvoin menee sormi suuhun.
-Laittakaa vapaasti ideoita tulemaan miten voimme palvella teitä parhaiten?
en tiä onko mahdollista mut olis kätevä että olis rekkarilla haku misä näkys alustanumero, vuosimalli,koneen koko,teho ym... niinkun on örumin nettiluettelossa,tosin se on vaan firmoille, mut olis varmaan ihan kätsy normi pulliaisillekkin =) vaikka tosin näillä palstoilla olevista suurin osa varmaan tietää kaikki omat auton tiedot ulkoo ;)
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 9.2.2009 12:05
- Viesti:
Parasta asiakaspalvelua tänä päivänä lienee oikeasti nopea sähköpostiin vastaaminen, kuten Slamitilla homma toimii.
Joistain paikoista kun sähköpostilla jotain kysyy niin vastaus saattaa tulla 2vk päästä, jolloin asia tuskin on enään ajankohtainen, tai jos onkin on rahat jo juotu tai vastaava palvelu saatu muualta.
Tosiasiahan on se että, tänä päivänä sähköposti tuntuu olevan se kommunikointi väline jolla asioita kysellään. Itsellänikin kun muisti on mitä on, on helpompi tiedustella asiat sähköpostilla jolloin ne tarvittaessa pääsee lunttaamaan kun oma muisti pettää. Lisäksi täytyy vielä mainita, että joidenkin on käsittämättömän vaikea ilmaista itseään puhelimessa, puhe muistuttaa lähinnä sikafarmilta kiima-aikaan kuuluvaa epämääräistä ääntelyä.
Joistain paikoista kun sähköpostilla jotain kysyy niin vastaus saattaa tulla 2vk päästä, jolloin asia tuskin on enään ajankohtainen, tai jos onkin on rahat jo juotu tai vastaava palvelu saatu muualta.
Tosiasiahan on se että, tänä päivänä sähköposti tuntuu olevan se kommunikointi väline jolla asioita kysellään. Itsellänikin kun muisti on mitä on, on helpompi tiedustella asiat sähköpostilla jolloin ne tarvittaessa pääsee lunttaamaan kun oma muisti pettää. Lisäksi täytyy vielä mainita, että joidenkin on käsittämättömän vaikea ilmaista itseään puhelimessa, puhe muistuttaa lähinnä sikafarmilta kiima-aikaan kuuluvaa epämääräistä ääntelyä.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 9.2.2009 12:05
- Viesti:
Mää ainakin tykkään selata hinnastoja. Usein tulee suunniteltua ja haaveiltua tulevia projekteja, niin tulee katteltua ennakkoon monen näkösen osasen hintoja ja muita tietoja. Luulisin et yrityksen sähköpostivastauksia antavalla jepellä menis hermo mun tiedusteluihin :D Ja jos se hinnasto on toimiva ja kattava, niin helpompi siitä on hintoja selata, kuin näpyttää sähköpostii.
Jotenkin tuntus et perus huolto-osat olis hyvä olla hinnastossa nettisivuilla ja sit erikoisemmat osat sähköpostitiedustelulla...
Jotenkin tuntus et perus huolto-osat olis hyvä olla hinnastossa nettisivuilla ja sit erikoisemmat osat sähköpostitiedustelulla...
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 9.2.2009 12:05
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
(OT)
Ja minä saisin varmaan IP bännit :DD
(/OT)
Mää ainakin tykkään selata hinnastoja. Usein tulee suunniteltua ja haaveiltua tulevia projekteja, niin tulee katteltua ennakkoon monen näkösen osasen hintoja ja muita tietoja. Luulisin et yrityksen sähköpostivastauksia antavalla jepellä menis hermo mun tiedusteluihin :D
Ja minä saisin varmaan IP bännit :DD
(/OT)
Mun on kyllä ihan pakko sanoa tähän väliin että ehdottomasti paras olisi jos hinnat olisivat netissä. Toki ymmärrän että varmaan aika iso tai jopa mahdoton urakka listata jatkuvasti uusia tuotteita nettikauppaan. Itse en viitsi lähetellä jatkuvasti sähköpostia, juuri siitä syystä että jos en ostakkaan niin en viitsi häiritä kauppiaita. Mut joo, oonki renkaanpotkija.
hmm, koska sivunne ei oo vielä toiminnassa niin kertoisitko millaiseen toimiintaan olette panostaneet ? erikoistuminenhan taitaa olla päivän sana, varsinkin kun perus varaosamyyntiä hoitaa jo suuremmat ketjut kuten AD-varaosa ja Fixus. Myyttekö esim. vanteita ? entäpä käytettyjä varaosasia vai pelkästään uusia ? Näillä lisätiedoilla on helpompi lähteä kehittelemään toimintaa.
Yksi mikä erikoisuus tulee ainakin mieleen: yleensähän (ainakin joissain paikoissa) kunnostettua vaihteistoa ja muita isoja osia ostaessa joutuu antamaan vanhan rikkinäisen tilalle. Onnistuuko teillä tämä ? ja onko siitä asiakkaalle iloa, eli tuleeko alennusta verrattuna uuden hintaan kun voitte korjata/korjauttaa osan, vai meneekö se sulattamoon vaan?
Yksi mikä erikoisuus tulee ainakin mieleen: yleensähän (ainakin joissain paikoissa) kunnostettua vaihteistoa ja muita isoja osia ostaessa joutuu antamaan vanhan rikkinäisen tilalle. Onnistuuko teillä tämä ? ja onko siitä asiakkaalle iloa, eli tuleeko alennusta verrattuna uuden hintaan kun voitte korjata/korjauttaa osan, vai meneekö se sulattamoon vaan?
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 9.2.2009 12:05
- Viesti:
Myymme pelkästään uusia osia, ja esim. latureissa, hammastangoissa ym. tuo runkopantti on käytäntö eli vanha meille takaisin.
Varaosalistoja / hinnastoja ei ainakaan alussa tule sivuille, tuotenumeroita on n.400000-500000kpl eli kaikkea on täysi mahdottomuus listoille laittaa.
Eikä tarjouspyyntö ole kauppiaan häirintää, se kuuluu meidän työhömme.
Vanteita ei ole vielä myyntiohjelmassamme, eikä todennäköisesti tälle keväälle tulekkaan.
Varaosalistoja / hinnastoja ei ainakaan alussa tule sivuille, tuotenumeroita on n.400000-500000kpl eli kaikkea on täysi mahdottomuus listoille laittaa.
Eikä tarjouspyyntö ole kauppiaan häirintää, se kuuluu meidän työhömme.
Vanteita ei ole vielä myyntiohjelmassamme, eikä todennäköisesti tälle keväälle tulekkaan.
Oottako nyt ihan tosissaan että tarjouspyyntöpohjalta yritätte hommaa pyörittää? Nimittäin jos vähänkään homma alkaa pyöriä, niin te hukutte niihin kyselyihin ja silti ette välttämättä saa myytyä yhtään mitään. Pienemmässäkin mittakaavassa meinaa ainakin itsellä leikata kiinni kaikenmaailman turhanpäiväisten tarjousten kyselijöiden kanssa.
Kannattaisi vaan motonetistä ottaa mallia, kun sillä se homma pyörii että asiakas itse valitsee osat ja paiskoo vaan valmiin tilauksen eteenpäin.
Kannattaisi vaan motonetistä ottaa mallia, kun sillä se homma pyörii että asiakas itse valitsee osat ja paiskoo vaan valmiin tilauksen eteenpäin.
Mikäli tuolla tarjouspyyntöpohjalta mennään, niin se tarjouspyynnön tekeminen kannattaisi tehdä mahdollisimman helpoksi asiakkaan kannalta. Omasta mielestäni menee liian hankalaksi, jos osan hinnan tiedustelemiseksi pitää alkaa erikseen kirjoitella sähköpostiviestiä ja lähettää se johonkin osoitteeseen.
Pyynnön tekeminen voisi tapahtua esim. lomakkeella, johon voi valita pudotusvalikosta auton merkin, mallin, vuosimallin, moottorin tiedot/moottorikoodin jne. Lisäksi siihen voisi kirjoittaa vapaavalintaisen tekstin kysyttävästä osasta/osista, jolloin selviäisi heti millaista palikkaa ollaan tarkalleen ottaen hakemassa. Lisäksi tietysti pitää kysyä asiakkaan sähköpostiosoite, johon vastauksen haluaa.
Uskoisin että tuo voisi olla myyjänkin työtä helpottava ominaisuus. Kätevää olisi myös, jos nuo auton tiedot jäisivät muistiin, eli niitä ei tarvitsisi joka kerta valita uudelleen tarjouspyyntöä tehtäessä. Tuon voinee toteuttaa aika helposti ihan selaimen cookieita käyttämällä, jolloin ei tarvita mitään hankalia rekisteröitymis-/kirjautumishässäköitä. Tosin asiakkaan osoitetietoja/tilausseurantaa yms. varten tuollainen käyttäjätunnusten luominenkin voisi olla ihan fiksua.
Pyynnön tekeminen voisi tapahtua esim. lomakkeella, johon voi valita pudotusvalikosta auton merkin, mallin, vuosimallin, moottorin tiedot/moottorikoodin jne. Lisäksi siihen voisi kirjoittaa vapaavalintaisen tekstin kysyttävästä osasta/osista, jolloin selviäisi heti millaista palikkaa ollaan tarkalleen ottaen hakemassa. Lisäksi tietysti pitää kysyä asiakkaan sähköpostiosoite, johon vastauksen haluaa.
Uskoisin että tuo voisi olla myyjänkin työtä helpottava ominaisuus. Kätevää olisi myös, jos nuo auton tiedot jäisivät muistiin, eli niitä ei tarvitsisi joka kerta valita uudelleen tarjouspyyntöä tehtäessä. Tuon voinee toteuttaa aika helposti ihan selaimen cookieita käyttämällä, jolloin ei tarvita mitään hankalia rekisteröitymis-/kirjautumishässäköitä. Tosin asiakkaan osoitetietoja/tilausseurantaa yms. varten tuollainen käyttäjätunnusten luominenkin voisi olla ihan fiksua.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 9.2.2009 12:05
- Viesti:
Juuri tuossa ehdottamassasi muodossa tulee kaavake nettisivuille, tuota varaosalistausta tullaan jatkossa kehittämään ja lisäämään sivuille.
Varaosalistoja on olemassa jo valmiina, kunhan päätetään missä muodossa ne sivuille ladataan. Tämän asian kanssa on taisteltu jo pitkään että niistä saisi selkeät ja toimivat, ja kun löytyy oikea tapa niin varmasti ne sivuille lisäämme. Ja tuolla tarjouspyyntöperiaatteella saamme autosta parhaat mahdolliset tiedot, ja pääsemme parhaaseen lopputulokseen ja kerralla oikeat osat autoosi.
Varaosalistoja on olemassa jo valmiina, kunhan päätetään missä muodossa ne sivuille ladataan. Tämän asian kanssa on taisteltu jo pitkään että niistä saisi selkeät ja toimivat, ja kun löytyy oikea tapa niin varmasti ne sivuille lisäämme. Ja tuolla tarjouspyyntöperiaatteella saamme autosta parhaat mahdolliset tiedot, ja pääsemme parhaaseen lopputulokseen ja kerralla oikeat osat autoosi.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa