Vento takajousien vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Vento takajousien vaihto
Tuli ventoon ostettua tua Eibachin pro kit 30mm jousisarja. Onko miten vaikea vaihtaa ventoon taakse nuo madallusjouset? Selviääkö ilman jousipuristimia? Kannattaako tehdä itse vai viedä pajalle? Eteen ei tarvi jousia vaihtaa ku keula on sopivalla korkeudella entisten jousien kanssa. Tarviiko vaihdon jälkeen käyttää nelipyörä suuntauksessa kun vaihto suoritetaan pelkästään taakse?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Sitten jos se oikein huonossa kunnossa on, pääsee helpomalla kun leikkaa sen pultin pään esim. rälläkällä/dremelillä ja uudet pultit tilalle.
Sepä siinä sitten melko jännä juttu onkin, että jos menet katkomaan sen pultinkannan, etkä sitä mutteripäätä sieltä akselin sisästä, niin jopa on poijjaat savotta tiedossa. Siinä palaa norttia ja hiusta lähtee päästä. Se pultti kun ei mahdu sinne akselin sisään menemään jos ulkoapäin katkot siinä toivossa että läpi saisit työnnettyä. Ainut keino melkeinpä, jos pultti ei lähde suosiolla auki, on koittaa katkoa sieltä akselin sisästä se mutteripää poikki. Sepä se sitten kätilöntouhua onkin. Ei ole ihan rälläkkätouhua ja dremelilläkin ennemmin nirhaisi ranteensa kun sitä mutteria nakertaa.
Ja muistutukseksi, että taka-akselin pitää olla alhaalla, kun repii alapään pulttia pois vänkärinpuolelta. Ei mahdu tulemaan akseli ylhäällä pois koska polttoainetankki edessä. Pultin ja mutterin kannat 17mm alapäässä. Itsellä myöskin tuossa thööninkilinttasarjassa yläpää 17mm, mutta olikohan orkkiksessa jotain 14mm, 15mm.
Yleensä nuo alapäät on auki lähteny, että ei nyt ensimmäisenä tarvitse pelätä pulttien katkeiluja.
Pulttipyssyllä auki ja ehdottomasti KÄSIN kiinni!! Muista puhdistaa pulttien kierteet ja voidella kuparitahnalla. Tällä takaat että ne lähtee kirosanoitta seuraavankin kerran auki.
Hyvä että lähti auki ilman voimakeinoja.
Jos se rakenne on noin, niin sitten oli väärä neuvo minulta katkaista se pultin pää.
Muistelin että siinä on ns.normaali laippa, ja pultti mahtuu tulee molemmin päin pois.
Sami- kirjoitti:Sepä siinä sitten melko jännä juttu onkin, että jos menet katkomaan sen pultinkannan, etkä sitä mutteripäätä sieltä akselin sisästä, niin jopa on poijjaat savotta tiedossa. Siinä palaa norttia ja hiusta lähtee päästä. Se pultti kun ei mahdu sinne akselin sisään menemään jos ulkoapäin katkot siinä toivossa että läpi saisit työnnettyä. Ainut keino melkeinpä, jos pultti ei lähde suosiolla auki, on koittaa katkoa sieltä akselin sisästä se mutteripää poikki. Sepä se sitten kätilöntouhua onkin. Ei ole ihan rälläkkätouhua ja dremelilläkin ennemmin nirhaisi ranteensa kun sitä mutteria nakertaa.
Jos se rakenne on noin, niin sitten oli väärä neuvo minulta katkaista se pultin pää.
Muistelin että siinä on ns.normaali laippa, ja pultti mahtuu tulee molemmin päin pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa