Eberspächer vikakoodi F11. Low voltage. Sähkövikaa??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

Eberspächer vikakoodi F11. Low voltage. Sähkövikaa??

ViestiKirjoittaja Baltic » 6.2.2009 14:50

Huom akku on uusi.
Potilas:
Eberspächer D3WZ. Trp 1999 alkup. lämmitin.
Oire: Jos auto seisoo parikin päivää, niin epeliä ei saa tulille. Antaa vikakoodin F11 (Low voltage sutaun).
Yleismittarilla mitaten akun napajännite laskee juuri alle 12V kun E. hehkuttaa.
Jos auton käynnistää, niin sitten toimii ihan OK. Samoin toimii hienosti, jos akkulaturissa.

Epelin aivo-osa (päätykappale) vaihdettu kerran uuteen (käytettyyn).
Oireet oli joskus vanhalla aivolla samat, eli jos auto seisoi jonkun päivän, niin F11.
Eli tuo jännitevahti on liian herkkä. Mahtaako olla mitään konstia säätää sitä??

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 6.2.2009 14:58

Tässä nyt ihan suora lainaus eberin vikakoodi oppaasta:

011 katkaistu alijännitteen vuoksi

Ohjainlaitteelle vaikuttaa vähintään 20sek ajan alijännite, lämmitin ei toimi
-Avaan pistoke B1/S1, moottori pysähdyksissä, mittaa jännite pistokkeen B1 liittimien 1 (pun) ja 2 (rus) väliltä. Jos jännite on alle 10V/20V, tarkasta syöttöjohdot, liittimet, sulakkeet ja liitäntä akulle hapettumien ja heikkojen liitosten suhteen


Että noi nyt kannattaa varmasti eka tutkia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.2.2009 15:08

Onhan auton latauspuoli varmasti kunnossa?

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 6.2.2009 15:15

Lataus mielestäni OK. Jotakin reilusti yli 14V... ei muista tarkkaan.
Täytyy jättää koppi parkkiin ja sunnuntaina mittailla, kun seisonut pari yötä.

Ja tuo Tunan ohje muuten hyvä, mutta ei kerro mikä tilanne on kun on kuormitusta.
E ottaa virttaa öbaut 5A käynnistyksessä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.2.2009 15:48

Kyllä se käsittääkseni speksatun 120W ottaa käynnistyksessä eli 10A. Itsekin tuon pihtivirtamittarilla kerran totesin, kun havaitsin jännitteen notkahtavan.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 6.2.2009 18:51

Lepojännite hyvässä akussa on yli 12 v .Markkinoilla on surkeita akkuja jotka ei kestä varastointia ja ei herää kunnolla kun se otetaan käyttöön.
Hae toyotalta akku 3 v takuulla varmaan ainut akku johon voi nykyisin luottaa.
Hain omaani ,kun fiaamin akku lopetti 2v jälkeen yhteistyö sopimuksen irti 3Wz lämmittimen virran toimittajana.nyt kestää eberin olla päällä 2 krt päivässä 15-30 min ja ajo 2 krt 30 min ja virta riittää.Akku on kuskin penkin alla ja pelkästään eberille

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 8.2.2009 11:57

Nuo Optiman akut on myös hyviä jos raaskii sijoittaa lähes kolmen normiakun hinnan. Mulla on yellowtoppi ja hyvin on toiminut lepojännite näytti olevan 12.72.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 9.2.2009 10:31

Virtaa... Joo muistelin väärin tuon virran määrän.
Eilen mittasin ja ottaa startissa sen 10A (piikkinä jopa 12A)
Yksi huonohko liitos paikallistettu... jatketaan tutkimuksia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa