Golf mk3 ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 ei käynnisty
Yritin haulla katsella mutta ei löytynyt mitään apua.
Aamulla golffi käynnisty nätisti ja ei mitään ongelmia ollut ajon aikana. Ajelin 80km, josta 20-30km rekan takana ja lunta pöllyytti reippaasti). Nyt päivemmällä yritin lähteä autolla ja ei käynnisty millään. Kipinää antaa ja bensa haisee vähäsen moottorissa. Moottori on 1.6 AFT.
Eli tiivistelmänä:
- Startti pyörii
- Bensa haisee startatessa eli antaa bensaa?
- Kipinää antaa tulpanjohtoihin
- Ei edes pientä toivoa että lähtis moottori käyntiin
Aamulla golffi käynnisty nätisti ja ei mitään ongelmia ollut ajon aikana. Ajelin 80km, josta 20-30km rekan takana ja lunta pöllyytti reippaasti). Nyt päivemmällä yritin lähteä autolla ja ei käynnisty millään. Kipinää antaa ja bensa haisee vähäsen moottorissa. Moottori on 1.6 AFT.
Eli tiivistelmänä:
- Startti pyörii
- Bensa haisee startatessa eli antaa bensaa?
- Kipinää antaa tulpanjohtoihin
- Ei edes pientä toivoa että lähtis moottori käyntiin
Viimeksi muokannut Junz, 6.2.2009 20:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eiköhän autolla päässyt 30km ja sama temppu. Ei auttanut kuin auto hinauautolla lähimpään korjaamoon ja sielä jotain vikakoodia antoi mutta eivät kerinneet tekemään mitään. Maanantaina pitäisi selvitä mikä vikana on.
Nätisti kyllä toimi ton 30km mutta sitten yhtäkkiä ei vastannut kaasuun yhtään ja auto hyytyi täysin. Kytkimen ku painoi pohjaan niin auto sammui lopulta kokonaan ja ei lähtenyt käyntiin millään.
EDIT: Autossa on ajonesto.
Nätisti kyllä toimi ton 30km mutta sitten yhtäkkiä ei vastannut kaasuun yhtään ja auto hyytyi täysin. Kytkimen ku painoi pohjaan niin auto sammui lopulta kokonaan ja ei lähtenyt käyntiin millään.
EDIT: Autossa on ajonesto.
Jep kipinää kyllä antoi. Korjaamolla kuitenkin sanoivat että vikakoodi olis viitannu kampiakselin asentotunnistimeen. Puhdistivat sen ja lähti käyntiin mutta eivät uskaltaneet sanoa kuinka pitkälle olisin päässyt joten suosittelivat vaihtamaan uuteen.
Onkohan tässä nyt pissitty tietämätöntä silmään?
Onkohan tässä nyt pissitty tietämätöntä silmään?
Oma 3 pallo antaa lähes aina vika-koodeja luettaessa tuon saman tunnistinvian, itsellä kyllä puolan kuori oli "johtimen kolosta" halki ja kostealla ilmalla löi läpi. Toinen usein luettavissa oleva vika on muistaakseni ilmamassa mittari, mutta kovasti epäilen näiden ilmaantuvan kun kone käy huonosti/sammuu jonkun muun vian takia. [esiintyy satunnaisesti]
Tuo kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ilmeisesti öljynsuodattimen läheisyydessä ja on vaihdettavissa helposti öljynvaihdon yhteydessä? Näin ainakin [ADY 2.0] jos korjausopasta lueskelin oikein.
Ajattelin tuon tunnistimen vaihtaa omaani kesällä ja hinta oli tosiaan tuota luokkaa.
Tuo kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ilmeisesti öljynsuodattimen läheisyydessä ja on vaihdettavissa helposti öljynvaihdon yhteydessä? Näin ainakin [ADY 2.0] jos korjausopasta lueskelin oikein.
Ajattelin tuon tunnistimen vaihtaa omaani kesällä ja hinta oli tosiaan tuota luokkaa.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 9.2.2009 12:05
- Viesti:
Kampiakselin anturi maksaa kauttani 48,00 + toimituskulut.
Kotisivumme / Verkkokauppamme www.varaosatnetista.fi avautuu Helmikuun aikana.
Kauttamme saat varaosat autoon kuin autoon, Suomen edullisimmilla hinnoilla!
Kotisivumme / Verkkokauppamme www.varaosatnetista.fi avautuu Helmikuun aikana.
Kauttamme saat varaosat autoon kuin autoon, Suomen edullisimmilla hinnoilla!
Kyllä Entris muistat oikein. Ainakin mulla tuossa AAM- koneisessa golffissa herjaa tuota asentoanturia aina kun koodit luetaan kone sammuksissa. Tuostahan on kyllä ollut juttua eikä tuo ole mielestäni vika, vaan tyyppiominaisuus kys moottorissa.
Sensijaan entisessä golffissa (ADY) ei tuota vikaa ilmennyt koskaan. Tuossa ADY-moottorissa on jonkinverran kehittyneempi ruisku/moottorinohjaus/vikakoodien taltiointi..
Sensijaan entisessä golffissa (ADY) ei tuota vikaa ilmennyt koskaan. Tuossa ADY-moottorissa on jonkinverran kehittyneempi ruisku/moottorinohjaus/vikakoodien taltiointi..
Ettei olis polttoainepumppu/pumpun relevika?
Corrado hyytyi mulla juuri noin, että eka vähän nyki, sitten vaan hyytyi ja hyytyi vaikka kuinka polki kaasua. Sen jälkeen ei enää edes lupaillut käyntiin. Vikana oli hajonnut bensapumpun rele.
Edittiä: tosin jo se bensa haisee, niin lähtisin etsimään vikaa muualta. Oliko se kampiakselin asentotunnistin jo vaihdettu? Entäs oliko tuossa ko. tekniikassa jonkinsortin ilmamassa/määrämittari?
Corrado hyytyi mulla juuri noin, että eka vähän nyki, sitten vaan hyytyi ja hyytyi vaikka kuinka polki kaasua. Sen jälkeen ei enää edes lupaillut käyntiin. Vikana oli hajonnut bensapumpun rele.
Edittiä: tosin jo se bensa haisee, niin lähtisin etsimään vikaa muualta. Oliko se kampiakselin asentotunnistin jo vaihdettu? Entäs oliko tuossa ko. tekniikassa jonkinsortin ilmamassa/määrämittari?
Kampiakselin asentoanturi vaihdettiin alkuperäiseen (maksoi mukavat 250e..). Ilmamäärämittari muistaakseni olisi ko. tekniikassa.
Polttoainepumpun relettä veikattiin kans mutta kun startatessa alkaa bensa haisemaan ja korjaamolta sanoivat että bensapumppu pyörii ihan normaalisti, niin yritetään etsiä vikaa muualta.
Polttoainepumpun relettä veikattiin kans mutta kun startatessa alkaa bensa haisemaan ja korjaamolta sanoivat että bensapumppu pyörii ihan normaalisti, niin yritetään etsiä vikaa muualta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa