Golf 1.8T oudot viat.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.8T oudot viat.
Elikkä tarinaa tulee ja olisin kiitollinen jos joku mahdollisesti osaisi auttaa.
Auto on vw golf 1.8T -02 ajettu 170tkm
Kaikki alkoi siitä kun pienen pieni alipaine letku imusarjalta/johonkin isompaan alipaine letkuun halkesi,
siitä ei tullut vika koodia mutta kuului kauhea suhina pellin alta eikä tehoja enään ollut, tämän letkunvaihdon jälkeen on alkanut tapahtua seuraavaa.
n. 2kuukauden välein on tullut vikakoodia että katalysaattori lohko 1 teho liian alhainen, ja tämä on tullut aina kun on pysähtynyt liikennevaloihin, moottorissa huomannu pienen nytkähdyksen kierrokset laskenut noin 100rpm mutta muuten ei ole vaikuttanut ajoon, tämä vika siis ilmestyy 2 kuukauden välein.
Pari kertaa kuittailtuani tuota koodia ja käsiä ristiessä tuli äskeisen koodin kanssa seuraava koodi lohkossa 1 seos liian rikas tjn, no tässä vaiheessa hieman hermostuneen ihmisen kädet rupeaa käymään alipaine letkuja läpi mahdollisten vuotojen varalle, mutta mitään ei löydy.
Ko. ongelman aikana vaihdoin tulpat vanhat oli 4-kärkiset bosch ja uudet ngk platina tulpat näistä tuli huomattava ero tyhjäkäynnin aiheuttamaan ratin tärinään eli uusilla tulpilla tärinää ei niin enää huomannut.
Tämä kaikki huipentui siihen että aamulla töihin lähtiessä kovassa pakkasessa starttasin rakasta autoani ja näyttöön tulee STOP STOP STOP, no siitä sitten auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin ei tullut enää tekstiä mutta seuraavaksi jo lauloi moottorin vika valo ja airbagien vika ilmotusta puskee tauluun sellasella vauhdilla että päädyn bussi pysäkille huutamaan kaiken maailman rivouksia ja mummoilla on taas ihmeteltävää nykynuorison kielenkäytön osalta, no siinä sitten alkaa ihminen olemaan jo vähän raunioina mutta eikun koodia kuittaamaan josta tuli seuraavaa koodia: katalysaattori lohko 1 teho alhainen , lohko 1 seos liian laiha , turbon ja kaasuläpän välillä paineen alennus. ja tietysti nuo airbagin koodit mutta niillä ei niin väliä.
Tässä ajankuluessa on tullut palstoja selailtua mahdollisen kaasuläpän ynnä muiden vikojen osalta mutta eikö esim kaasuläppä vaikuta myös sitten tyhjäkäyntiin, mutta jätetään spekulointi viisaammille.
Eli jos tästä nyt jotain voi päätellä joku viisas auto ihminen niin onnellinen olen.
Pihi kun olen niin en sitä merkkikorjaamolle vie ja kun itse olen huoltoalalla töissä niin osaan paljon tehdä.
kiitos nyt kuitenkin edes vaivannäöstä lukea tämä viesti.
Auto on vw golf 1.8T -02 ajettu 170tkm
Kaikki alkoi siitä kun pienen pieni alipaine letku imusarjalta/johonkin isompaan alipaine letkuun halkesi,
siitä ei tullut vika koodia mutta kuului kauhea suhina pellin alta eikä tehoja enään ollut, tämän letkunvaihdon jälkeen on alkanut tapahtua seuraavaa.
n. 2kuukauden välein on tullut vikakoodia että katalysaattori lohko 1 teho liian alhainen, ja tämä on tullut aina kun on pysähtynyt liikennevaloihin, moottorissa huomannu pienen nytkähdyksen kierrokset laskenut noin 100rpm mutta muuten ei ole vaikuttanut ajoon, tämä vika siis ilmestyy 2 kuukauden välein.
Pari kertaa kuittailtuani tuota koodia ja käsiä ristiessä tuli äskeisen koodin kanssa seuraava koodi lohkossa 1 seos liian rikas tjn, no tässä vaiheessa hieman hermostuneen ihmisen kädet rupeaa käymään alipaine letkuja läpi mahdollisten vuotojen varalle, mutta mitään ei löydy.
Ko. ongelman aikana vaihdoin tulpat vanhat oli 4-kärkiset bosch ja uudet ngk platina tulpat näistä tuli huomattava ero tyhjäkäynnin aiheuttamaan ratin tärinään eli uusilla tulpilla tärinää ei niin enää huomannut.
Tämä kaikki huipentui siihen että aamulla töihin lähtiessä kovassa pakkasessa starttasin rakasta autoani ja näyttöön tulee STOP STOP STOP, no siitä sitten auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin ei tullut enää tekstiä mutta seuraavaksi jo lauloi moottorin vika valo ja airbagien vika ilmotusta puskee tauluun sellasella vauhdilla että päädyn bussi pysäkille huutamaan kaiken maailman rivouksia ja mummoilla on taas ihmeteltävää nykynuorison kielenkäytön osalta, no siinä sitten alkaa ihminen olemaan jo vähän raunioina mutta eikun koodia kuittaamaan josta tuli seuraavaa koodia: katalysaattori lohko 1 teho alhainen , lohko 1 seos liian laiha , turbon ja kaasuläpän välillä paineen alennus. ja tietysti nuo airbagin koodit mutta niillä ei niin väliä.
Tässä ajankuluessa on tullut palstoja selailtua mahdollisen kaasuläpän ynnä muiden vikojen osalta mutta eikö esim kaasuläppä vaikuta myös sitten tyhjäkäyntiin, mutta jätetään spekulointi viisaammille.
Eli jos tästä nyt jotain voi päätellä joku viisas auto ihminen niin onnellinen olen.
Pihi kun olen niin en sitä merkkikorjaamolle vie ja kun itse olen huoltoalalla töissä niin osaan paljon tehdä.
kiitos nyt kuitenkin edes vaivannäöstä lukea tämä viesti.
Sama ilahduttaisi myös minua, joten omat hieman vastaavat viat samaan ketjuun.
Imusarjan alla kulkeva alipaineletku oli halki ja antoi outoja vikakoodeja, se korjattiin ja auto toiminut ihan ok. Mutta sama katalysaattoin vajaatoiminta tulee minulla, tosin katoaa aina välillä. Jos ruuhkassa seisoo paikalla kauan tuo koodi ilmenee taas. 16804/P0420 on koodi
Tyhjäkäynnillä valoissa minulla myös kierrokset laskevat samalla tavalla.
Muuten auto on toiminut ok ja kulkupuoli on ihan kunnossa.
Auto lastutettu Karalan toimesta, tosin en usko lastutuksen tuohon vaikuttavan.
MAF vaihdettu samoin lambdat. Leimalla menee päästöistä läpi, mutta häkäpäästöt putoavat volkkariksi kuulemma oudon hitaasti. Oikeastikko katti mennyt?
Noita muita koodeja minulla oli aikaisemmin, juri tuo paineen alennus jne. mutta ne katosivat kun tuo imusarjan alla kulkeva alipaineletku uusittiin. Lisäksi öljyn huohotusputki oli ihan hapero.
Imusarjan alla kulkeva alipaineletku oli halki ja antoi outoja vikakoodeja, se korjattiin ja auto toiminut ihan ok. Mutta sama katalysaattoin vajaatoiminta tulee minulla, tosin katoaa aina välillä. Jos ruuhkassa seisoo paikalla kauan tuo koodi ilmenee taas. 16804/P0420 on koodi
Tyhjäkäynnillä valoissa minulla myös kierrokset laskevat samalla tavalla.
Muuten auto on toiminut ok ja kulkupuoli on ihan kunnossa.
Auto lastutettu Karalan toimesta, tosin en usko lastutuksen tuohon vaikuttavan.
MAF vaihdettu samoin lambdat. Leimalla menee päästöistä läpi, mutta häkäpäästöt putoavat volkkariksi kuulemma oudon hitaasti. Oikeastikko katti mennyt?
Noita muita koodeja minulla oli aikaisemmin, juri tuo paineen alennus jne. mutta ne katosivat kun tuo imusarjan alla kulkeva alipaineletku uusittiin. Lisäksi öljyn huohotusputki oli ihan hapero.
Hei macrom!
Tuleeko sinullakin imusarjaan kaksi alipaine letkua? Itse jouduin vaihtamaan letkun jonka päät ovat eri halkaisijalla ja maksoi maltaita.. Tiedätkö minkälaiset klemmarit ko letkuun vaihdon yhteydessä laitettiin? Itse vispasin kettuun, kun oman työn ohella käytetään orkkiksia vastaavia klemmareita ja ovat aivan *****.
Tässä herännyt ajatus että pamautan wokkelolla tuninki kauppaan ja ostan letkuja metri tavarana ja puuhastelen jokaisen uusiksi ihan vaan kostoksi yhteiskunnalle =D
Minun golffissa ei ole edes virilastua muuten alkuperäistä vastaava paitsi turbo on vaihdettu "parempaan" ei siis tehokkaampaan vaan kestävämpään kuin tuo wokkelon orkkis.
Tuliko sinullakin tuo lohko1 seos alhainen tai joku vastaava ei kattiin liittyvä koodi kun tuo letku oli rikki?
Tuleeko sinullakin imusarjaan kaksi alipaine letkua? Itse jouduin vaihtamaan letkun jonka päät ovat eri halkaisijalla ja maksoi maltaita.. Tiedätkö minkälaiset klemmarit ko letkuun vaihdon yhteydessä laitettiin? Itse vispasin kettuun, kun oman työn ohella käytetään orkkiksia vastaavia klemmareita ja ovat aivan *****.
Tässä herännyt ajatus että pamautan wokkelolla tuninki kauppaan ja ostan letkuja metri tavarana ja puuhastelen jokaisen uusiksi ihan vaan kostoksi yhteiskunnalle =D
Minun golffissa ei ole edes virilastua muuten alkuperäistä vastaava paitsi turbo on vaihdettu "parempaan" ei siis tehokkaampaan vaan kestävämpään kuin tuo wokkelon orkkis.
Tuliko sinullakin tuo lohko1 seos alhainen tai joku vastaava ei kattiin liittyvä koodi kun tuo letku oli rikki?
Koodit taisi alkujaan olla:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
Sitten jokin aika sen jälkeen kun nuo oli korjattu niin ilmeni tuo 16804 katti vajaatoiminen.
Enpä nyt ole varma kuinka monta letkua tuolla kulkee, merkkihuolto tuon teki kun vikaa ei tahtonut löytyä. Heiltäkin meni ikuisuus tuon löytämiseen. Oli vika kerta kun olen tuon auton huollossa vian takia käyttänyt, tuon jälkeen on korjailtu itse.
Tämän olet varmaan löytänyt ja sen lopussa olenvan linkin, tosin ei suoranaisesti ratkaise ongelmaa.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/16804/P0420/001056
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
Sitten jokin aika sen jälkeen kun nuo oli korjattu niin ilmeni tuo 16804 katti vajaatoiminen.
Enpä nyt ole varma kuinka monta letkua tuolla kulkee, merkkihuolto tuon teki kun vikaa ei tahtonut löytyä. Heiltäkin meni ikuisuus tuon löytämiseen. Oli vika kerta kun olen tuon auton huollossa vian takia käyttänyt, tuon jälkeen on korjailtu itse.
Tämän olet varmaan löytänyt ja sen lopussa olenvan linkin, tosin ei suoranaisesti ratkaise ongelmaa.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/16804/P0420/001056
Joo, en ollut löytänyt, mutta ei sieltä kauheesti apua saanut.
Vaikea kuvitella että katti olisi rikki luulisi että ilmoittaisi viasta useammin kuin 2kkn välein.
Voisikohan bypass venttiili olla osallinen tuohon vikaan?
Koska välillä tuntuu ettei se oo kyllä ihan menossa mukana, mutta tiedä nyt näistä automaailman ihmeistä sitten.
Itse otin tänään työnohella kun oli aikaa niin koko imusarjan irti ja katsoin kaikki letkut ja anturin kiinnitykset, mutta täysin tuloksetta (paitsi että sain kaasuläpän putsattua samalla=))
samalla laitoin nordlockin prikat kun on ongelmia pakosarjan/turbon muttereiden kiinni pysymisessä.
Olisin melkeen jo valmis viemään auton pajalle jos saisin varmuuden että siellä on joku joka tietää mitä tekee, kun on kuullut noita tarinoita että merkkihuollossa auto viipyy viikon ja 400e osia ja 700e työ lasku peräs, eikä vika vieläkään poissa. Ei oikeen kuulosta kauheen luotettavalta touhulta. Ja parille eri huolto firmoille soittanu että mikä voisi olla mutta vastaukset on että uusi katti ja toinen liike sanoi että alipainevuoto, mutta kun ei anna kantti periks laittaa auton valo hoitoon kauheesti rahaa.
Tiedän kyllä yhden vag konsernin dieselmestarin mutta sanoi ettei viittis ottaa bensaa noin pahan vian takia kun on erikoistunut dieseliin..
Vaikea kuvitella että katti olisi rikki luulisi että ilmoittaisi viasta useammin kuin 2kkn välein.
Voisikohan bypass venttiili olla osallinen tuohon vikaan?
Koska välillä tuntuu ettei se oo kyllä ihan menossa mukana, mutta tiedä nyt näistä automaailman ihmeistä sitten.
Itse otin tänään työnohella kun oli aikaa niin koko imusarjan irti ja katsoin kaikki letkut ja anturin kiinnitykset, mutta täysin tuloksetta (paitsi että sain kaasuläpän putsattua samalla=))
samalla laitoin nordlockin prikat kun on ongelmia pakosarjan/turbon muttereiden kiinni pysymisessä.
Olisin melkeen jo valmis viemään auton pajalle jos saisin varmuuden että siellä on joku joka tietää mitä tekee, kun on kuullut noita tarinoita että merkkihuollossa auto viipyy viikon ja 400e osia ja 700e työ lasku peräs, eikä vika vieläkään poissa. Ei oikeen kuulosta kauheen luotettavalta touhulta. Ja parille eri huolto firmoille soittanu että mikä voisi olla mutta vastaukset on että uusi katti ja toinen liike sanoi että alipainevuoto, mutta kun ei anna kantti periks laittaa auton valo hoitoon kauheesti rahaa.
Tiedän kyllä yhden vag konsernin dieselmestarin mutta sanoi ettei viittis ottaa bensaa noin pahan vian takia kun on erikoistunut dieseliin..
No täytyy huomenna paneutua asiaan tuon bypass/ohjausletkun tiimoilta.
mutta jännäksi tässä tekee se että mistä toi seos vika tulee että lohkossa yks seos laiha, kun voisi kuvitella että tuo katalysaattori lohko 1 alitehoinen viittaa kattiin ja toi lohko 1 seos liian laiha viittais sit bensan ruiskutukseen, mutta mene ja tiedä.
Aloitetaan huominen bypass tutkinnalla.
Kiitän vinkistä!
mutta jännäksi tässä tekee se että mistä toi seos vika tulee että lohkossa yks seos laiha, kun voisi kuvitella että tuo katalysaattori lohko 1 alitehoinen viittaa kattiin ja toi lohko 1 seos liian laiha viittais sit bensan ruiskutukseen, mutta mene ja tiedä.
Aloitetaan huominen bypass tutkinnalla.
Kiitän vinkistä!
Onko vika selvinnyt? Mä käytin päästömittauksessa tänään. Päästöt oli ok, mutta OBD antoi vikakoodin: lohko 1 liian laiha. Samaa antaa VAG-COM.
17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
Possible Solutions
* Check Mass Air Flow (MAF) Sensor
* Check Fuel Pressure Regulator
* Check Fuel Pump
* Check Intake/Exhaust System for Leaks
* Check Secondary Air Injection for Leaks
* Check Vacuum Lines for Leaks
Toivottavasti vika löytyy. Muutama inhottava pohjakosketus oli talvella. Voiskohan olla jotain vuotoja tullut pakoputkeen.. Bensapumppu varmaan tulee myös testata ja kaikki mahdolliset vuotokohdat. MAF:in vaihto voi olla myös..
17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
Possible Solutions
* Check Mass Air Flow (MAF) Sensor
* Check Fuel Pressure Regulator
* Check Fuel Pump
* Check Intake/Exhaust System for Leaks
* Check Secondary Air Injection for Leaks
* Check Vacuum Lines for Leaks
Toivottavasti vika löytyy. Muutama inhottava pohjakosketus oli talvella. Voiskohan olla jotain vuotoja tullut pakoputkeen.. Bensapumppu varmaan tulee myös testata ja kaikki mahdolliset vuotokohdat. MAF:in vaihto voi olla myös..
Tervehdys!
Löysin autostani ko vian, ja se olikin monen mutkan takana.
Ilmeisesti pää vika oli se että bypass venttiilin ohajus letku oli vaan liian horo ja imi ilmaa alipaine järjestelmään(pieni letkuklemmari ja taas toimii)
Ja seos koodi on tullu siitä kun yksi tulpista oli syystä tai toisesta vuotanut kanteen aina silloin tällöin ja aiheuttanut sekaannusta (valmiste vika tulpassa ja tämähän oli jo toinen tulppa satsi putkeen joka teki samaa niin ei osannut kuvitella enää tulpissa olevan vikaa, sattumaa??
Ja tähän vikojen selvittelyyn meni varmaankin 40 työtuntia, johon sisälty puolen moottorin avaaminen =D
Mutta taas mennään ja nyt toimii auto kuin kello.
Kiitos vielä kaikille vinkeistä yms.
Ilmeisesti pää vika oli se että bypass venttiilin ohajus letku oli vaan liian horo ja imi ilmaa alipaine järjestelmään(pieni letkuklemmari ja taas toimii)
Ja seos koodi on tullu siitä kun yksi tulpista oli syystä tai toisesta vuotanut kanteen aina silloin tällöin ja aiheuttanut sekaannusta (valmiste vika tulpassa ja tämähän oli jo toinen tulppa satsi putkeen joka teki samaa niin ei osannut kuvitella enää tulpissa olevan vikaa, sattumaa??
Ja tähän vikojen selvittelyyn meni varmaankin 40 työtuntia, johon sisälty puolen moottorin avaaminen =D
Mutta taas mennään ja nyt toimii auto kuin kello.
Kiitos vielä kaikille vinkeistä yms.
tulpat
Ihan perus ngk:n ne platina kärkiset tulpat.
Aiemmin kokeillu bosch 4-kärki tulppia, aivan p***at! (ei antanut joskus kipinää jollekkin sylinterille ja auto nyki aika mukavasti)
Ja jotkut erikois kalliit ja mukamas parhaat en nyt muista merkkiä mutta makso 150e satsi, ja noin 4500km jälkeen yhdestä "räjähti" Se ylä posliini osa, eli ei sitä laatua tunnu aina edes rahalla saavan, mutta nämä ngkn platinat on olleet omasta mielestä kaikkein parhaimpia/kestävämpiä.
Aiemmin kokeillu bosch 4-kärki tulppia, aivan p***at! (ei antanut joskus kipinää jollekkin sylinterille ja auto nyki aika mukavasti)
Ja jotkut erikois kalliit ja mukamas parhaat en nyt muista merkkiä mutta makso 150e satsi, ja noin 4500km jälkeen yhdestä "räjähti" Se ylä posliini osa, eli ei sitä laatua tunnu aina edes rahalla saavan, mutta nämä ngkn platinat on olleet omasta mielestä kaikkein parhaimpia/kestävämpiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa