R32 sinkkikori ja sen kestävyys

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Ananas
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.1.2009 17:37

R32 sinkkikori ja sen kestävyys

ViestiKirjoittaja Ananas » 5.2.2009 4:52

Eikös se niin ole että mm. R32:ssa on täys-sinkitty kori? Onkos siitä sitten tietoa ettei sinkkikori tosiaankaan ruostu? Ja antaako ne sinkkikoreille jonkun pidemmän ruostumattomuustakuun? ( eli taitanee olla puhkiruostumattomuus-takuu)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 5.2.2009 6:49

Sinkitty kori ruostuu siinä missä muutkin, mutta kiveniskun pitää ensin läpäistä se sinkkikalvo. Ehkäiseehän se, mutta ei estä. R32 kohdalta en tiedä, että onko täyssinkitty...

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 5.2.2009 8:33

Eikös tuo puhkiruostumattomuustakuu ole aika haista-paska -juttu. Melkein aina löytyy joku syy miksi ei tarvii korvata jos jostain lähtenyt pahasti kukkimaan... just joku kiveniskemä tms.

E: lisätty Melkein -sana
Viimeksi muokannut T.Hell, 5.2.2009 8:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 5.2.2009 8:37

Ei minulla ainakaan ollut mitään ongelmaa saada takuukorjausta tuossa muutama vuosi sitten Audiin jolla oli silloin melkein 6 vuotta ikää. Oli selkeästi valmistusvirheen vuoksi alkanut kukkimaan. Kiveniskemäthän ei tietenkään kuulu tuollaisen takuun piiriin, kuten ei muutkaan kolhut ja naarmut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.2.2009 14:41

Sinkitty kori ruostuu siinä missä muutkin, mutta kiveniskun pitää ensin läpäistä se sinkkikalvo. Ehkäiseehän se, mutta ei estä. R32 kohdalta en tiedä, että onko täyssinkitty...
Ei vaan sinkki uhrautuu pellin sijaan sen sähkökemiallisen aseman takia. Itse sinkkikerros on niin ohut ettei se kiveä estä läpäisemästä.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 5.2.2009 17:30

Ei vaan sinkki uhrautuu pellin sijaan sen sähkökemiallisen aseman takia. Itse sinkkikerros on niin ohut ettei se kiveä estä läpäisemästä.


Lainaus wikipediasta: "Sinkin suojaava vaikutus on täysin riippuvainen sen paksuudesta (sinkki kuluu suojatessaan pinnoitetuttua jalompaa ainetta)"

Sinkityksen vaikutus hiipuu vähitellen. Maalipinnan kiveniskemään muodostuu suojaava oksidikerros, mutta ilman ja muiden happamien aineiden vaikutuksesta suojaava kerros ohenee ja lopulta sinkitys häviää ja ruoste alkaa puraista. Sinkitykseen voi syntyä myös virhe, ns. sinkkisulkeuma, sinkitysvaiheessa. Niistä kohdista lohkeaa maali helpommin ja myös ruoste leviää koska pinnoite ei ole yhtenäinen.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa