R32 sinkkikori ja sen kestävyys
Valvoja: ffp jäsenet
R32 sinkkikori ja sen kestävyys
Eikös se niin ole että mm. R32:ssa on täys-sinkitty kori? Onkos siitä sitten tietoa ettei sinkkikori tosiaankaan ruostu? Ja antaako ne sinkkikoreille jonkun pidemmän ruostumattomuustakuun? ( eli taitanee olla puhkiruostumattomuus-takuu)
Eikös tuo puhkiruostumattomuustakuu ole aika haista-paska -juttu. Melkein aina löytyy joku syy miksi ei tarvii korvata jos jostain lähtenyt pahasti kukkimaan... just joku kiveniskemä tms.
E: lisätty Melkein -sana
E: lisätty Melkein -sana
Viimeksi muokannut T.Hell, 5.2.2009 8:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei vaan sinkki uhrautuu pellin sijaan sen sähkökemiallisen aseman takia. Itse sinkkikerros on niin ohut ettei se kiveä estä läpäisemästä.Sinkitty kori ruostuu siinä missä muutkin, mutta kiveniskun pitää ensin läpäistä se sinkkikalvo. Ehkäiseehän se, mutta ei estä. R32 kohdalta en tiedä, että onko täyssinkitty...
Ei vaan sinkki uhrautuu pellin sijaan sen sähkökemiallisen aseman takia. Itse sinkkikerros on niin ohut ettei se kiveä estä läpäisemästä.
Lainaus wikipediasta: "Sinkin suojaava vaikutus on täysin riippuvainen sen paksuudesta (sinkki kuluu suojatessaan pinnoitetuttua jalompaa ainetta)"
Sinkityksen vaikutus hiipuu vähitellen. Maalipinnan kiveniskemään muodostuu suojaava oksidikerros, mutta ilman ja muiden happamien aineiden vaikutuksesta suojaava kerros ohenee ja lopulta sinkitys häviää ja ruoste alkaa puraista. Sinkitykseen voi syntyä myös virhe, ns. sinkkisulkeuma, sinkitysvaiheessa. Niistä kohdista lohkeaa maali helpommin ja myös ruoste leviää koska pinnoite ei ole yhtenäinen.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa