Kun nyt sai vesiletkun vaihdettua ja tuli pakkaset niin alkoi taas joku paikka oireilemaan.
Kun kääntää rattia vasemmalle, alkaa konehuoneesta kuulumaan vitskutus. Oikealle käännettäessä keskiasennon jälkeen ääni häviää.
Laturin vapaakytkinrulla on ok, moniurahihnan kiristimessä tuntuu välystä samoin kuin hieman tehostimen pumpussakin. Jos nyt ensin vaikka vaihtaisi tuohon kiristinrullaan laakerin kin tuntuu itse rulla olemaan melko kallis.
Motonetissa olisi kiristimellä oleva rulla:
TDi-74/85/96kW Ohjainrulla+kiristin Ø75mm/uritettu. . . . . 30-0526 159.90
Saako tuohon rullaan vaihdettua laakeria ja jos saa, mikä lie laakerin malli?
96kw -02 TDI Passatin moniurahihnan kiristinrulla
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Jos toi Passatin 96kw kone on sama ku A3:ssa, ni se koko kiristinhässäkkä (rulla+kiristin) maksaa marmorilla 45€. A3:ssa koneena ASZ 96kw.
edit. Ja jos sulla on semmonen toisen mallinen kiristin ni sen saa ostettua marmorilta osissa (rulla n.50€ kiristin "iskari" n.100€ runko n.50€). Ku tarvikkeena ei saa ku yhtenä pakettina. Paikasta riippuen 170€-270€
edit. Ja jos sulla on semmonen toisen mallinen kiristin ni sen saa ostettua marmorilta osissa (rulla n.50€ kiristin "iskari" n.100€ runko n.50€). Ku tarvikkeena ei saa ku yhtenä pakettina. Paikasta riippuen 170€-270€
Viimeksi muokannut HarriJ, 1.2.2009 18:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Marmorilta meinaan huomenna kysäistä mutta eihän tuossa ole muuta mennyt kuin laakeri. Rulla itse näyttää virheettömältä ja itse kiristinkin tuntuu tiukalta.
Jos siihen vain saa vaihdettua sen laakerin niin se ei varmaan kustanna kuin muutaman euron. Saako sen laakerin irti siitä rullasta ja uuden vielä takaisin?
Lähteekö se rulla irti kun nappaa tuon 19 mm kannalla olevan pultin pois? Voisihan sen tietty ottaa irti ja tarkistaa mutta jos joku olisi moisen operaation jo tehnyt?
Jos siihen vain saa vaihdettua sen laakerin niin se ei varmaan kustanna kuin muutaman euron. Saako sen laakerin irti siitä rullasta ja uuden vielä takaisin?
Lähteekö se rulla irti kun nappaa tuon 19 mm kannalla olevan pultin pois? Voisihan sen tietty ottaa irti ja tarkistaa mutta jos joku olisi moisen operaation jo tehnyt?
Jihaa, sain rullan paikoilleen kolmisen viikkoa sitten samalla kun vaihdoin jakorojut.
Rullan takana on pultti jossa normikierteet. Pultin saa auki kun ottaa kiristin/vaimennin pötikän pois ja kääntää rullaa sopivaan asentoon. Tuo ei tietysti ole kovin helppoa mikäli keula ei ole huoltoasennossa.
Mutta mutta..
Kampiakselin etupään stefa tiputtaa öljyä ja ostinkin siihen uuden stefan. Paitsi että se jäi vaihtamatta kun en saanut jakohihnan alahammasratasta irti.
Onko tarkoitus että startti otetaan pois ja jollakin lukitustyökalulla lukitaan turbiini kiinni startin hammaskehltä ja sitten väännetään jollakin parimetrisellä kangella alapultti auki?
Vai kuinka?
Pulttipyssylleni alapultti näytti kyllä närhen munat..
Rullan takana on pultti jossa normikierteet. Pultin saa auki kun ottaa kiristin/vaimennin pötikän pois ja kääntää rullaa sopivaan asentoon. Tuo ei tietysti ole kovin helppoa mikäli keula ei ole huoltoasennossa.
Mutta mutta..
Kampiakselin etupään stefa tiputtaa öljyä ja ostinkin siihen uuden stefan. Paitsi että se jäi vaihtamatta kun en saanut jakohihnan alahammasratasta irti.
Onko tarkoitus että startti otetaan pois ja jollakin lukitustyökalulla lukitaan turbiini kiinni startin hammaskehltä ja sitten väännetään jollakin parimetrisellä kangella alapultti auki?
Vai kuinka?
Pulttipyssylleni alapultti näytti kyllä närhen munat..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa