Tänää ilmeni golffiin semmosta vikaa että ei lähde käyntiin ilman että painaa kaasua kunnolla samalla kun pyörittää starttia. Viikko sitten oli vähän samantapaista vikaa lämpimällä koneella mutta tämä viikko meni ilman vikoja tai oireilua. Ongelma on kylmällä että lämpimällä koneella nyt.
Viikko sitten tämä vika oli vain yhtenäpäivänä, seuraava päivänä taas toimi normaalisti, en ymmärrä tätä :D Olisiko joku anturi mennyt tjms.?
Uutta osaa on startti, akku ja laturi.
Auto siis Golf IV vm 99, 1.6 bensakone, ajt 192tkm.
Golf Mk4 käynnistyminen vaikeata
Valvoja: ffp jäsenet
Vikakodien luku olis paikallaan?
Arvaus: olisiko taas kerran nokka- tai kampiakselianturissa vika. Itsellä sama motti, ja meni molemmat anturit suunnilleen noissa kilometreissä. Muistaakseni nokka-anturi teki juuri sitä että välillä lähti käyntiin normaalisti ja välillä huonosti, joutui sahaamaan ja kaasupedaalin painaminen tuntui helpottavan käynnistymistä. Huono startti tarkoitti sitä että kone käynnistyi vikatilaan, jonka huomasi lähinnä siitä että kone ei kiertänyt kuin 5200rpm. Olihan se myös hieman laiskempi kuin normaalisti mutta sitä tuolla koneella vaikea ajossa huomata...
AKL moottorin tulis lähteä käyntiin yhden anturin varassa joten irrota vuoronperään nokka- ja kampianturin liitin ja kokeile jääkö käynnistymättä kun irrotat ehjän anturin liittimen. Kun vaan muistais mistä liittimet löytyy... nokka-anturin liitin lie hihnojen puoleisessa päässä moottoria, venttiilkopan vas. reunassa. Kampiakselianturin liitin on jossain öljytikun oikealla puolen (itse anturi on lohkossa moottorin ja vaihdelaatikon sauman lähellä). Oliskohan jossain netissä kuvia ko. moottorista...
Arvaus: olisiko taas kerran nokka- tai kampiakselianturissa vika. Itsellä sama motti, ja meni molemmat anturit suunnilleen noissa kilometreissä. Muistaakseni nokka-anturi teki juuri sitä että välillä lähti käyntiin normaalisti ja välillä huonosti, joutui sahaamaan ja kaasupedaalin painaminen tuntui helpottavan käynnistymistä. Huono startti tarkoitti sitä että kone käynnistyi vikatilaan, jonka huomasi lähinnä siitä että kone ei kiertänyt kuin 5200rpm. Olihan se myös hieman laiskempi kuin normaalisti mutta sitä tuolla koneella vaikea ajossa huomata...
AKL moottorin tulis lähteä käyntiin yhden anturin varassa joten irrota vuoronperään nokka- ja kampianturin liitin ja kokeile jääkö käynnistymättä kun irrotat ehjän anturin liittimen. Kun vaan muistais mistä liittimet löytyy... nokka-anturin liitin lie hihnojen puoleisessa päässä moottoria, venttiilkopan vas. reunassa. Kampiakselianturin liitin on jossain öljytikun oikealla puolen (itse anturi on lohkossa moottorin ja vaihdelaatikon sauman lähellä). Oliskohan jossain netissä kuvia ko. moottorista...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa