Golf Mk4 käynnistyminen vaikeata

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Golf Mk4 käynnistyminen vaikeata

ViestiKirjoittaja Sparco » 31.1.2009 19:42

Tänää ilmeni golffiin semmosta vikaa että ei lähde käyntiin ilman että painaa kaasua kunnolla samalla kun pyörittää starttia. Viikko sitten oli vähän samantapaista vikaa lämpimällä koneella mutta tämä viikko meni ilman vikoja tai oireilua. Ongelma on kylmällä että lämpimällä koneella nyt.

Viikko sitten tämä vika oli vain yhtenäpäivänä, seuraava päivänä taas toimi normaalisti, en ymmärrä tätä :D Olisiko joku anturi mennyt tjms.?

Uutta osaa on startti, akku ja laturi.

Auto siis Golf IV vm 99, 1.6 bensakone, ajt 192tkm.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.2.2009 10:05

Lämpötila-anturi bugaa eikä anna koneelle rikastusta?

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 1.2.2009 13:10

missä tämä anturi sijaitsee? eikös sama anturi näytä myös koneen lämmöt?

Tompero
-
Viestit: 162
Liittynyt: 7.2.2006 23:14

ViestiKirjoittaja Tompero » 2.2.2009 19:00

Siinä se on konehuoneessa sen suojamuovin hieman oikealla puolella. Näkyy ainakin itselläni ilman että ottaa sitä suojamuovia irti. Ja mokkula itsessään on vihreä...näkyy siis aika helposti.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 2.2.2009 20:06

ja sama näyttää mittaristolle kans lämmöt mutte eri piuhoja pitkin menee... eli siitä et nää toimiiko

piruite
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.10.2003 16:49

ViestiKirjoittaja piruite » 3.2.2009 11:32

Vikakodien luku olis paikallaan?

Arvaus: olisiko taas kerran nokka- tai kampiakselianturissa vika. Itsellä sama motti, ja meni molemmat anturit suunnilleen noissa kilometreissä. Muistaakseni nokka-anturi teki juuri sitä että välillä lähti käyntiin normaalisti ja välillä huonosti, joutui sahaamaan ja kaasupedaalin painaminen tuntui helpottavan käynnistymistä. Huono startti tarkoitti sitä että kone käynnistyi vikatilaan, jonka huomasi lähinnä siitä että kone ei kiertänyt kuin 5200rpm. Olihan se myös hieman laiskempi kuin normaalisti mutta sitä tuolla koneella vaikea ajossa huomata...

AKL moottorin tulis lähteä käyntiin yhden anturin varassa joten irrota vuoronperään nokka- ja kampianturin liitin ja kokeile jääkö käynnistymättä kun irrotat ehjän anturin liittimen. Kun vaan muistais mistä liittimet löytyy... nokka-anturin liitin lie hihnojen puoleisessa päässä moottoria, venttiilkopan vas. reunassa. Kampiakselianturin liitin on jossain öljytikun oikealla puolen (itse anturi on lohkossa moottorin ja vaihdelaatikon sauman lähellä). Oliskohan jossain netissä kuvia ko. moottorista...

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 3.2.2009 15:09

Nyt taas auto toimii normaalisti, toiminut jo parikin päivää. Itselläni ei ole vielä ollut ongelmia kierrosten kanssa, aina on kiertänyt nätisti. Pitää noita antureita ruveta kattelee jos rupee oireilee lisää mutta näillä oireilulla en jaksa vaivautua :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa