Katsastuksessa CD-todistus
Valvoja: ffp jäsenet
Katsastuksessa CD-todistus
Elikkäs veljeni kävi katsastamassa autoni paikallisella A-katsastuskonttorilla ja hylsyhän siitä tuli. Tarvii kuulemma jonku cd-lapun kun on putkisto vaihdettu, ilmeisesti jonku tyypin hyväksyntää ovat vailla? Putkisto tehty harisella ja siellä sanoivat että helpoin tapa on vaihtaa konttoria. Joten onko muilla kokemusta moisesta kyönäämisestä vai kannattaako vaan kokeilla jossain muualla katsastaa?
uusinta katsastus pitää tehdä samalla konttorilla mutta uuden katsastuksen voi alottaa uudelleen jollain toisella.Mulla pyyteli yhellä konttorilla viime vuonna TUV lappuja alustasta ja nelipistesuuntauslappu ku piti alusta muutoskatsastaa,no vein toiselle konttorille ja eipä pyytäneet mitään.:) eli vähän epäilen että konttorien tiedot näkysivät keskenään..
Autossa joka e-tyyppihyväksytty, täytyy osatkin olla e-tyyppihyväksyttyjä. Tässä pakoputki asiassa lain mukaan tyyppihyväksyntä täytyy äänenvaimentimessa ja katalysaattorissa, putki ei vaadi hyväksyntää.
Joskus itse joutusin ongelmiin kun putken vaihdon yhteydessä poistin yhden vaimentimen välistä, tulkinta oli että se kuuluisi olla omalla paikallaan.
Joskus itse joutusin ongelmiin kun putken vaihdon yhteydessä poistin yhden vaimentimen välistä, tulkinta oli että se kuuluisi olla omalla paikallaan.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”