VW Vento 1.8CL -92
Valvoja: ffp jäsenet
VW Vento 1.8CL -92
Noniin eli vw vento 1.8i koneella ajettu 290tkm väri valkonen ja projektina olis tehdä oldschool tyylinen vento. en oikeen koskaan ole ollu hirveä fani ISOILLE puskureille ja velmoille vaan hillitty linja on mieleen. lähtökohta on aika ok sinänsä että ruostetta ei ole nimeksikään! ainut vain että vento kohtasi pahan silmän ja karma teki selväksi että tähän autoon ei jätetä kukkivia osia :D ensin pakki sitten kaasu vilkaisu taakse ja BUM! ja äitin vanha korolla sai uutta muotoa ja venton perä myös :D palkki kieroon ja luukku ruttuun.
sitten 2päivää myöhemmin parkkipaikalla joku peogeot kuski ajatteli pakitta kopiksi vänkärin lokariin ja rutullehan se meni. sitten tyttöystäväni ajatteli tehdä täysin tyhjäksi toiveeni lokasuojien pitämisestä ajaessaan pyöräkoppiin auton viedessäni roskia joten ei muutakuin netin ääreen osat ilmajoelta hionta pohjamaalaus ja kiinnitys =) tällähetkellä takaluukku ja vänkärin lokari vaiheessa. murina putken otin tähän perintönä äitini "lehmä swiftistä" ei kuulemma kehdannut ajaa :D puskurin kanssa hetken mietittyäni mikä olisi hillittyä ja fiksun näköistä selailin netti äja kuka nyt satoja muksaa 3-5senttiä paksusta muovin palasta ei muutako "omalle purkaamolle" 7 mazdan osien seasta löyty vanha puskuri :D rälläkkä käteen ja voilá parempi kuin uusi =) koriliimaa ruuveja ja lasikuitua = kestää!. vanteet ovat hakusessa vielä ja kaarilevikkeet pitäisi hommata. muuten auto alkaa kohta olemaan viimosia hiontoja vaille valmis tosin olen kahden vaiheilla hiekkapuhalluksesta mutta se jää nähtäväksi. sisältä lötyy koekäytössä 7" nättö,procemaxin dvd soitin, carpowerin erkkasarja ja pioneerin takakajarit sekä peräluukusta formulaX 1200D pääte ja 10" black.. olisi pari kuvaa tyyli suunnasta millä autoa rakennetaan ja lähtökohdasta.
auto on ensimmäinen sakemannini ja paras autoni tähän mennessä=)
tällaista jälkeä haetaan:
http://img.photobucket.com/albums/v603/paulleywaulley/Wheel/P1020414.jpg
auto ekaa päivää pihassa:
http://i26.photobucket.com/albums/c145/juhovi/vento.jpg
sitten 2päivää myöhemmin parkkipaikalla joku peogeot kuski ajatteli pakitta kopiksi vänkärin lokariin ja rutullehan se meni. sitten tyttöystäväni ajatteli tehdä täysin tyhjäksi toiveeni lokasuojien pitämisestä ajaessaan pyöräkoppiin auton viedessäni roskia joten ei muutakuin netin ääreen osat ilmajoelta hionta pohjamaalaus ja kiinnitys =) tällähetkellä takaluukku ja vänkärin lokari vaiheessa. murina putken otin tähän perintönä äitini "lehmä swiftistä" ei kuulemma kehdannut ajaa :D puskurin kanssa hetken mietittyäni mikä olisi hillittyä ja fiksun näköistä selailin netti äja kuka nyt satoja muksaa 3-5senttiä paksusta muovin palasta ei muutako "omalle purkaamolle" 7 mazdan osien seasta löyty vanha puskuri :D rälläkkä käteen ja voilá parempi kuin uusi =) koriliimaa ruuveja ja lasikuitua = kestää!. vanteet ovat hakusessa vielä ja kaarilevikkeet pitäisi hommata. muuten auto alkaa kohta olemaan viimosia hiontoja vaille valmis tosin olen kahden vaiheilla hiekkapuhalluksesta mutta se jää nähtäväksi. sisältä lötyy koekäytössä 7" nättö,procemaxin dvd soitin, carpowerin erkkasarja ja pioneerin takakajarit sekä peräluukusta formulaX 1200D pääte ja 10" black.. olisi pari kuvaa tyyli suunnasta millä autoa rakennetaan ja lähtökohdasta.
auto on ensimmäinen sakemannini ja paras autoni tähän mennessä=)
tällaista jälkeä haetaan:
http://img.photobucket.com/albums/v603/paulleywaulley/Wheel/P1020414.jpg
auto ekaa päivää pihassa:
http://i26.photobucket.com/albums/c145/juhovi/vento.jpg
jaa mistäs se niin tutun näkönen on joo mää en kannata niitä lumiaura puskimia yms. oldschool se on se oikea valinta ;) nyt laitan kuvia kuhan ne photobuckettiin latautuu =)
ainoa todellinen syy tämän projektoimiseen oli superhelmi pohjalevy ja takakaaret 90% ruosteettomat ;)
ja toki se että toimii ku unelma :) ja nää on semmosia badass autoja ku siitä tekee sellaisen ;)
ainoa todellinen syy tämän projektoimiseen oli superhelmi pohjalevy ja takakaaret 90% ruosteettomat ;)
ja toki se että toimii ku unelma :) ja nää on semmosia badass autoja ku siitä tekee sellaisen ;)
Viimeksi muokannut juhovi, 28.1.2009 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
siinä on etulippa paikallaan vaan kokeiluna ilman kuitua nyt tosin on kuidutettu ;)
http://i26.photobucket.com/albums/c145/juhovi/Autot3.jpg
sitten perästä kuva huomaatko pienen vian tai kaksi siis ;)
http://i26.photobucket.com/albums/c145/juhovi/ventoperse.jpg
nyhet luukku:
http://i26.photobucket.com/albums/c145/juhovi/ventoluukku.jpg
tulee uusista osista ja niitten kiinni laitosta ja valmiista paketista enempi kuvia piakkoin kunhan joudan näpsimään :) huomena auto pääsee home made "roboottiin" keula puuhun kii ja perä toiseen ja vinssiä ;) katotaan saako suoraksi =)
http://i26.photobucket.com/albums/c145/juhovi/Autot3.jpg
sitten perästä kuva huomaatko pienen vian tai kaksi siis ;)
http://i26.photobucket.com/albums/c145/juhovi/ventoperse.jpg
nyhet luukku:
http://i26.photobucket.com/albums/c145/juhovi/ventoluukku.jpg
tulee uusista osista ja niitten kiinni laitosta ja valmiista paketista enempi kuvia piakkoin kunhan joudan näpsimään :) huomena auto pääsee home made "roboottiin" keula puuhun kii ja perä toiseen ja vinssiä ;) katotaan saako suoraksi =)
Onko tää niitä tonttiin ja leveet vanteet alle -projekteja? :)
Jos tontitus on suunnitelmissa niin meiltä olis mahdollisesti poistumassa -93 GT ventosta K.A.W. -merkkinen madallus-sarja 40/30 mitoilla. Sarja asennettu syksyllä -08 ja vaihtunee pois vakio jousien tieltä. Kunto on uutta vastaava ja TUV-laput löytyy.
Tuo sarja HUOMATTAVASTI pehmeämpi ja parempi kun FK.
Jos tontitus on suunnitelmissa niin meiltä olis mahdollisesti poistumassa -93 GT ventosta K.A.W. -merkkinen madallus-sarja 40/30 mitoilla. Sarja asennettu syksyllä -08 ja vaihtunee pois vakio jousien tieltä. Kunto on uutta vastaava ja TUV-laput löytyy.
Tuo sarja HUOMATTAVASTI pehmeämpi ja parempi kun FK.
nojoo vähän sen tyylistä tosin en halua autoa ihan ajokunnottomaksi tontituksella tehdä mutta silla sopevasti ja kyllä tuo 40mm alusta on aika korkee mun mielesä mutta räppää kuva ni katotaan kuin kentissä se on. leveet vanteet joo mutta ei liika leveet =). kaiken pitää olla jotenkin sopusoinnussa mutta periaater et tonttiin ja kunnon valssit alle...
Perä on nyt suora tein tallaisen viisaan päätöksen kun olin hinaamassa tota derbyä ylös lepo paikaltaan ni ei meinannu lähteä viskasin koukun siihen kenossa olevaan kohtaan ja nykäsin ja venton perä on taas kuosissaan tosin puskuri on ottanu hittiä sille pitäis keksiä jotain että se ei ois niin vänkyrällä ku se on kolissu siihen korollaan mutta palkki on ok.. :D peräluukku tahtoo ahistaa ku on paljon sisempänä tuo vanha luukku pitäs vaihtaa tässä piakkoin se luukku ku kerkeis vaan =)
Perä on nyt suora tein tallaisen viisaan päätöksen kun olin hinaamassa tota derbyä ylös lepo paikaltaan ni ei meinannu lähteä viskasin koukun siihen kenossa olevaan kohtaan ja nykäsin ja venton perä on taas kuosissaan tosin puskuri on ottanu hittiä sille pitäis keksiä jotain että se ei ois niin vänkyrällä ku se on kolissu siihen korollaan mutta palkki on ok.. :D peräluukku tahtoo ahistaa ku on paljon sisempänä tuo vanha luukku pitäs vaihtaa tässä piakkoin se luukku ku kerkeis vaan =)
"Albanzo", jostain kumman syystä tuo 40/30 -setti vastaa FK:n 60/40 -settiä eli tarkoitus oli korottaa mutta haaveeksi jäi, siksi tulossa myyntiin.
Tuossa kuvassa on vielä FK:t alla mutta samankorkuinen kun nykyisillä KAW:in jousilla.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Vanne2.jpg
Tuossa kuvassa on vielä FK:t alla mutta samankorkuinen kun nykyisillä KAW:in jousilla.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Vanne2.jpg
no enhän mää kysyny mitä satsi maksoi vaan mitä maksaa ny :D ja vanteet ei oo sitte yhtään mieleen :D ajattelin alession vanteita tähän mutta onko sitte taas liian simppelit ku ttosta kaverilta sais sillaa järkevällä hinnalla ja kokoa on 17" malli on :
http://www.performance-direct.co.uk/images/alessio%20sanremo.jpg
http://www.performance-direct.co.uk/images/alessio%20sanremo.jpg
projektina olis tehdä oldschool tyylinen vento.
nojoo vähän sen tyylistä tosin en halua autoa ihan ajokunnottomaksi tontituksella tehdä mutta silla sopevasti ja kyllä tuo 40mm alusta on aika korkee mun mielesä mutta räppää kuva ni katotaan kuin kentissä se on. leveet vanteet joo mutta ei liika leveet =). kaiken pitää olla jotenkin sopusoinnussa mutta periaater et tonttiin ja kunnon valssit alle...
oldschool se on se oikea valinta
Eli -40mm alusta ja 17" Alession San Remot... roflmao. :D
No mut toisaalt, alkaa kai noi Alession vanteet oleen vähän ouldskuulia! lol
No kaikkihan täällä on taas oldschoolia, hitto nyt joka jannu hiomaan ne vehkeet pellille ja talveksi pihaan seisomaan + mattalakka päälle niin on se rust eli rotta look joka nyt sitten on niin in?
Eikös se perus setti täällä ole että tonttiin ja leveet vanteet alle venytetyillä kumeilla + ne powerlook lyysyt pahapoika pellillä + ne ite tummenetut takavalot joista sitten täälä avaudutaan kun konttorisetä käskee poistamaan.
Tee juhovi tarjous jousista, ilmaiset ne ei ole. Tai osta koko vento, on myynnissä.
Eikös se perus setti täällä ole että tonttiin ja leveet vanteet alle venytetyillä kumeilla + ne powerlook lyysyt pahapoika pellillä + ne ite tummenetut takavalot joista sitten täälä avaudutaan kun konttorisetä käskee poistamaan.
Tee juhovi tarjous jousista, ilmaiset ne ei ole. Tai osta koko vento, on myynnissä.
"Eli -40mm alusta ja 17" Alession San Remot... roflmao. :D"
no voisinhan tosiaan tehdä sitten sen että vedän auton 150mm alas ja laitan ylileveet vanteet alle ja ajan kilometrin kesällä moottoritiellä johon se pitää viedä trailerilla :D tässä on ny tarkoitus mennä käytön ehdoilla eli näillä:
autolla ajetaan jokapäivä väh 15-30km, autolla pitää voida ajaa talvellakin, autolla pitää kuskata joskus raskastakin tavaraa esim. ihmisiä.
toki tiputan sitä niin paljon kuin suinkin mutta meidän kaupungissa on sen malliin tiet tehty että otttaa kii melkeen vakio alustallakin.
muijan avobemarissa mahtuu vielä pystyssä kessu aski puskurin alle ni haukkaa näihin kokkolan töyssyihin jo kovinkin. eli niin paljon ku vain tohtii ottaa alas että voi vielä ajaa.
onahn se toki että leveet vanteet ois se mitä haen mutta ongelmana piilee tosin sekin että auto pitää saada myös helpolla katsastettua :D mutta jos jostain semmoset soppeli huulella olevat esim. BBS 2osaset vanteet löytyis ne olis aivan perfectit mutta niitä kun ei kävele joka päivä vastaan enkä mitään peltivanne käännöksiä harrrasta.
eli tarkoitus on tehdä käyttömahdollisuudella oleva mahd. kentässä oleva yksilö joka on oikeasti hyvän näköinen. jossa on asennetta. ja mahd. nykyaikaiset vehkeet sisällä.
takalampuiksi en tummenna itse vaan hommaan crystal lookit. ja vilkuiksi ajattelin samaa satsia olevat ja jos jaksaa kiinnostaa ni tosiaan joko golfin powerlookit tai sitten ihan venton lievästi tummat etulyhdyt
Tosin nyt saattoi löytyä varmaankin riittävän oldschoolit
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=747762
keskiosat mustaks ja huuli kiiltäväks :)[/url]
no voisinhan tosiaan tehdä sitten sen että vedän auton 150mm alas ja laitan ylileveet vanteet alle ja ajan kilometrin kesällä moottoritiellä johon se pitää viedä trailerilla :D tässä on ny tarkoitus mennä käytön ehdoilla eli näillä:
autolla ajetaan jokapäivä väh 15-30km, autolla pitää voida ajaa talvellakin, autolla pitää kuskata joskus raskastakin tavaraa esim. ihmisiä.
toki tiputan sitä niin paljon kuin suinkin mutta meidän kaupungissa on sen malliin tiet tehty että otttaa kii melkeen vakio alustallakin.
muijan avobemarissa mahtuu vielä pystyssä kessu aski puskurin alle ni haukkaa näihin kokkolan töyssyihin jo kovinkin. eli niin paljon ku vain tohtii ottaa alas että voi vielä ajaa.
onahn se toki että leveet vanteet ois se mitä haen mutta ongelmana piilee tosin sekin että auto pitää saada myös helpolla katsastettua :D mutta jos jostain semmoset soppeli huulella olevat esim. BBS 2osaset vanteet löytyis ne olis aivan perfectit mutta niitä kun ei kävele joka päivä vastaan enkä mitään peltivanne käännöksiä harrrasta.
eli tarkoitus on tehdä käyttömahdollisuudella oleva mahd. kentässä oleva yksilö joka on oikeasti hyvän näköinen. jossa on asennetta. ja mahd. nykyaikaiset vehkeet sisällä.
takalampuiksi en tummenna itse vaan hommaan crystal lookit. ja vilkuiksi ajattelin samaa satsia olevat ja jos jaksaa kiinnostaa ni tosiaan joko golfin powerlookit tai sitten ihan venton lievästi tummat etulyhdyt
Tosin nyt saattoi löytyä varmaankin riittävän oldschoolit
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=747762
keskiosat mustaks ja huuli kiiltäväks :)[/url]
Siis kun autoa madalletaan sillä ei voi enää kuskata ihmisiä? valitsee vaan oikean vanne-rengasyhdistelmän, niin ei ole ongelmia.
"Tiputetulla" autolla ajamisessa ainut rajoite on oltava kuskin pään sisällä, täytyy vaan katsoa mistä ajaa ja miten ajaa. Pääsee mitä ihmeellisimmistä paikoista kun vaan jaksaa hieman miettiä ajotapaa nimim. Kaksi kesää näillä säädöillä ja hyvin on pärjätty.
Entäs säädettävä alusta, saisit talveksi ylemmäs?
Noista vanteista en ainakaan minä löydä "oldschoolia", riippuu tietysti autosta.
"Tiputetulla" autolla ajamisessa ainut rajoite on oltava kuskin pään sisällä, täytyy vaan katsoa mistä ajaa ja miten ajaa. Pääsee mitä ihmeellisimmistä paikoista kun vaan jaksaa hieman miettiä ajotapaa nimim. Kaksi kesää näillä säädöillä ja hyvin on pärjätty.
Entäs säädettävä alusta, saisit talveksi ylemmäs?
Noista vanteista en ainakaan minä löydä "oldschoolia", riippuu tietysti autosta.
Ehkä tästä sittenkin tulee perus teini-tuning. :) Tai no sehän on jo... Amistummennukset, armoton pakoputken pää, markkinan halvimmat alessiot, yks viuhka hajukuusia taustapeilissä.... vieläkö jatkan?
Lähetäänpä siitä tuunaamaan, eli revi nuo edellämainitut huitsin hel*ettiin, samoin tuo ihme raato-teksti kontinluukusta. Ja tuo takaspoileri, ah että, nakkaa vesilintua sillä. Ja vanteiksi setti 7,5x16 eteen ja 9x16 taakse. Eteen jos haluaa 9x16 niin hieman joutuu lokasuojien kanssa neuvottelemaan, mutta ei kova homma. Ja se säädettävä alusta. Saat ajaa kesällä matalalla, ja jos talvella pitää ajaa, niin onpa kätevä nostaa vaikka sen 10cm. Itsellä oli 6cm akselista maahan viimekesänä. Ja yhden kerran vain kolahti epätasaisuuksiin. Sekin omaa huolimattomuutta + pieni kiire.
Lähetäänpä siitä tuunaamaan, eli revi nuo edellämainitut huitsin hel*ettiin, samoin tuo ihme raato-teksti kontinluukusta. Ja tuo takaspoileri, ah että, nakkaa vesilintua sillä. Ja vanteiksi setti 7,5x16 eteen ja 9x16 taakse. Eteen jos haluaa 9x16 niin hieman joutuu lokasuojien kanssa neuvottelemaan, mutta ei kova homma. Ja se säädettävä alusta. Saat ajaa kesällä matalalla, ja jos talvella pitää ajaa, niin onpa kätevä nostaa vaikka sen 10cm. Itsellä oli 6cm akselista maahan viimekesänä. Ja yhden kerran vain kolahti epätasaisuuksiin. Sekin omaa huolimattomuutta + pieni kiire.
Jos haluat sen auton ympärivuotiseen käyttöön niin ÄLÄ madalla. Just tämän takia tuo velipojan vento nostetaan vakio korkeuteen. alla oli ostettaessa FK:n 60/40 madallusjouset mutta eihän sillä päässyt täällä Vaasassa mihinkään joten tilattiin noi nykyiset 40/30 jouset jotka piti siis olla korkeemmat mutta eipä ollutkaan.
Alla on kesällä 7,5*17 vanteet 205/40/17 kumeilla ja takaa raapii jos on 2 takapenkillä kun vanteiden et 35 ja vakio olis 38 eli tulee liikaa ulospäin.
Lisäksi takapöntöksi vaihdettu jokin VM-Motorsport -pörinäpönttö jota ei näköjään saa kiinni niin että ei jostakin kolise pohjaan.
Eturoiskeläppiä ei voi asentaa koska halkeavat jos ajaa katukiveltä alas.
Pelkät madallusjouset olis siis tarjolla, merkki K.A.W. 40mm/30mm takuu 24kk josta vielä yli vuosi jäljellä. HUOM sopivuus vento/golf 9.91-94 eli etupäässä jotain muuttuu koska uudemman jouset ei sovi?
Max 40mm pystyy madaltamaan vakio iskareilla jotta toimivat.
Vaihdossa kelpaa hyväkuntoiset vakiojouset sekä takavaimennin :)
Alla on kesällä 7,5*17 vanteet 205/40/17 kumeilla ja takaa raapii jos on 2 takapenkillä kun vanteiden et 35 ja vakio olis 38 eli tulee liikaa ulospäin.
Lisäksi takapöntöksi vaihdettu jokin VM-Motorsport -pörinäpönttö jota ei näköjään saa kiinni niin että ei jostakin kolise pohjaan.
Eturoiskeläppiä ei voi asentaa koska halkeavat jos ajaa katukiveltä alas.
Pelkät madallusjouset olis siis tarjolla, merkki K.A.W. 40mm/30mm takuu 24kk josta vielä yli vuosi jäljellä. HUOM sopivuus vento/golf 9.91-94 eli etupäässä jotain muuttuu koska uudemman jouset ei sovi?
Max 40mm pystyy madaltamaan vakio iskareilla jotta toimivat.
Vaihdossa kelpaa hyväkuntoiset vakiojouset sekä takavaimennin :)
Halvimman säädettävän alustan taitaa saada ihan parisataa euroa sijoittamalla, eikö kannattaisi harkita moista?
Sami- :n kanssa samaa mieltä hänen kirjoittamistaan asioista.
Itselläni oli viimekesänä Jetan maavara niin pieni kuin sen vaan säädettävällä sai, ja ajo omalla kohdallani onnistui ihan normaalisti, hiekkatiet ja kaikki tuli koluttua. Kerran sain putkiston jäämään korokkeeseen, mutta sekin ihan omaa tyhmyyttä.
Sami- :n kanssa samaa mieltä hänen kirjoittamistaan asioista.
Itselläni oli viimekesänä Jetan maavara niin pieni kuin sen vaan säädettävällä sai, ja ajo omalla kohdallani onnistui ihan normaalisti, hiekkatiet ja kaikki tuli koluttua. Kerran sain putkiston jäämään korokkeeseen, mutta sekin ihan omaa tyhmyyttä.
no esim noi JOMin säädettävät ei hirveitä maksa.
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
Ja tuolta yhteistyökumppaneilta löytyisi tällaista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108070
Ei ole hinnalla pilattu...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108070
Ei ole hinnalla pilattu...
-jarkko- kirjoitti:Jos haluat sen auton ympärivuotiseen käyttöön niin ÄLÄ madalla.
Kertoilenpa minäkin empiiriset tutkimukseni madalletun auton ympärivuotisesta käytöstä:
Vento -92:
2004-2007
Alusta: -60 mm KW,
Rengastus: kesä: 8x17 205/40, talvi 195/55/15
Em. asiat eivät rajoittaneet käyttöä. Ajettiin kesät ja talvet, hiekka- ja asvalttiteitä. Kuskattiin ihmisiä ja tavaraa. Hinattiin kärryä ja joskus jopa traileria. :)
-jarkko-:n mainitsemia roiskeläppiä piti hieman typistää etteivät talvisin raavi isompiin lumikokkareisiin.
2007-2008
Alusta(t): FK AK (3 viikkoa), Weitec Hicon GT
Madallukset: kesä: n. -90 mm talvi: -60 mm.
Rengastus: kesä: 195/40 + 205/40/16 talvi : 185/60/15
Käyttö edelleen ympärivuotista. Pienikokoinen kesärengastus reilun madalluksen kanssa aikaansaavat sen, että mökkitiestä (=kärrypolku) suoriutuminen vaatii jo pientä taiteilua. Perille ja takaisin on kuitenkin aina päästy, talviasetuksilla ei ongelmia.
Kärryä kiskottiin ja tavaraa kuskattiin entiseen malliin.
Vento myytiin viime kesänä uudelle omistajalle 60 mm madallettuna, 195/55/15 rengastuksella.
Naisomistaja on kertonut olevansa oikein tyytyväinen autonsa alustaan ja sen korkeuteen.
Variant -94
2008>
Alusta: Weitec Hicon GT, madallus 100/90 mm
Rengastus: 9x16, 215/35
Taviasetuksilla (185/60/15 rengastus, 60 mm madallus) ei rajoituksia auton käytössä.
Muovihelmojen kanssa yhteensopivia roiskeläppiä ei ole tarvinnut lyhentää (ilmeisesti lyhemmät kuin CL:n).
Käyttö kesävarustuksessa jäi niin lyhytaikaiseksi etten pysty kertoilemaan tarkempia kokemuksia.
Em. selvityksellä en tarkoita että jokaisen PITÄISI madaltaa autoaan, vaan että madallettuakin autoa voi käyttää lähes vakion tavoin.
Reseptinä siihen on madallukseen käytetyt kunnolliset osat, sopiva rengastus ja ajotapa.
Juhi_ kirjoitti:"Tiputetulla" autolla ajamisessa ainut rajoite on oltava kuskin pään sisällä, täytyy vaan katsoa mistä ajaa ja miten ajaa. Pääsee mitä ihmeellisimmistä paikoista kun vaan jaksaa hieman miettiä ajotapaa
Päätän OT:ni tähän.
No nythän me päätettiin sopiva paikka enskesän FFP porukan meetingille.
tänne Vaasaan vaan koko lössi niin katotaan kuinka moni lähtee kotiin ehjällä autolla :)
Kuinka tuo yllä linkitetty vento näyttää noin korkeelta vaikka alla 60mm setti??
täytyy oikein ottaa kuva tuosta velipopja ventosta nykyhetkellä, tuohan on maasturi siihen verrattuna.
tänne Vaasaan vaan koko lössi niin katotaan kuinka moni lähtee kotiin ehjällä autolla :)
Kuinka tuo yllä linkitetty vento näyttää noin korkeelta vaikka alla 60mm setti??
täytyy oikein ottaa kuva tuosta velipopja ventosta nykyhetkellä, tuohan on maasturi siihen verrattuna.
Sanos nyt Jarkko missä Vaasassa on sellaisia paikkoja, minne ei madalletulla autolla ja järkevästi ajettuna pääse ? Viime kesänä en kyllä löytänyt sellaisia paikkoja sieltä, mutta toi mun golffihan on vielä oikeasti maasturi.
Tämä on täysin totta.
Juhi_ kirjoitti:"Tiputetulla" autolla ajamisessa ainut rajoite on oltava kuskin pään sisällä, täytyy vaan katsoa mistä ajaa ja miten ajaa. Pääsee mitä ihmeellisimmistä paikoista kun vaan jaksaa hieman miettiä ajotapaa
Tämä on täysin totta.
Kuinka tuo yllä linkitetty vento näyttää noin korkeelta vaikka alla 60mm setti??
täytyy oikein ottaa kuva tuosta velipopja ventosta nykyhetkellä, tuohan on maasturi siihen verrattuna.
Alustoissa on eroja, muitakin kuin hinta, merkki ja osien väri.
Jos alkuperäinen pyörän kaari - pyörän napa välinen mitta on 390 mm ja kuvan korkeudella 330 mm, saadaan korkeuseroksi 60 mm.
Kuvassa Venton alla on Weitec:in korkeussäädettävä. Myös KW:n -60 mm alustasarjalla kaari-napa mitta oli samat 330 mm.
"Sanos nyt Jarkko missä Vaasassa on sellaisia paikkoja, minne ei madalletulla autolla ja järkevästi ajettuna pääse ? Viime kesänä en kyllä löytänyt sellaisia paikkoja sieltä, mutta toi mun golffihan on vielä oikeasti maasturi."
En sanonut että ei täällä mihinkään pääse vaan autot täälä hajalle saa, kadut on kuoppaa ja nyppylää täynnä, on mukulakiveä,hidastenyppylää, korkeat katukivet joista pitää tulla alas 1 pyörä kerralla ym. Golffi on vakio korkuinen ja gti etulippa on osumia jo saanut ja puskuri halki.Kyllä tuossa kesällä hymyilytti kun kaupungilla muutamat thyyning laitteet ajeli hidastenyppylöistä tyhjäkäynnillä.
4 vuotta aikoinaan pelleilin madalletulla autolla ja se riitti. Kyllähän tuo velipojan vento komiasti kulkin Alahärmän lakeuksilla mutta pari viikkoa täällä niin alkoi pakoputki kolista ym.
Kyllä pojat auton pitää olla sellainen että sillä pystyy ajamaan normaalisti.
En sanonut että ei täällä mihinkään pääse vaan autot täälä hajalle saa, kadut on kuoppaa ja nyppylää täynnä, on mukulakiveä,hidastenyppylää, korkeat katukivet joista pitää tulla alas 1 pyörä kerralla ym. Golffi on vakio korkuinen ja gti etulippa on osumia jo saanut ja puskuri halki.Kyllä tuossa kesällä hymyilytti kun kaupungilla muutamat thyyning laitteet ajeli hidastenyppylöistä tyhjäkäynnillä.
4 vuotta aikoinaan pelleilin madalletulla autolla ja se riitti. Kyllähän tuo velipojan vento komiasti kulkin Alahärmän lakeuksilla mutta pari viikkoa täällä niin alkoi pakoputki kolista ym.
Kyllä pojat auton pitää olla sellainen että sillä pystyy ajamaan normaalisti.
Nojoo oli mitten oli... tossa mun ventossa on se 40mm alusta aika laiskistunut jo mutta ottaa kyllä kiinni tarvittaessa kokkolan ruumisarkun kokosiin töyssyihin ylijyrkkiin parkkihalleihin tai niihin vitun tietyöräpellyksiin joita on kolmattavuotta tuolla pitkin kaupunkia eli nyt tässä kunhan saan ton auton maaliin (tilasin maalit juuri) niin laitan 16" valssit alle ja katon paljonko tiputan ja sen mukaan sitte mennään. mutta eni vei mipan maalit on tulossa 2L mustaa ja ohentimet ja kovetteet... vento kävi juuri jarrurempassa ja putkihuollossa vakio änäri ei mitään teini räpellyksiä tässä jokupäivä pitäis ajaa vento halliin pitkään parkki9in ovet, luukut ja puskurit irti ja hiontaan. sisäosat maaliin ja maali päälle ni voilá. kuvia tulee kunhan ehdin ottaan kojelaudasta olis vaihe kuvia mutta on nii törkysen näkönen vielä että tiiä kehtaako laittaa ;)
Joo tota alustaa tossa kattelin tarkemmin ni vois tuon TA-Technix tai JOM alustan ottaa.. ei ollenkaan pahan hintanen ei luulin että noista pulittaa saa sen tonnin vähintään :D kattoo tässä vähän miten rajoille tuo budjetti menee mutta jos saumaa on ni säädettävä siihen tulee =) kaverilla on ventossa säädettävä ja se on kyllä TODELLA tiessä :D
Ihan näin mielenkiinnosta kysyn, jos kaverillasi on auto todella tontissa, niin miten se siellä kyseisellä paikkakunnalla voi ajaa? jos -40mm ottaa jo joka pikku epätasaisuuteen kiinni :P
Mutta odotellaan innolla lopputulosta, on tästä sun "oldschool" projektistas saatu sen verran confliktia aikaseks :)
Mutta odotellaan innolla lopputulosta, on tästä sun "oldschool" projektistas saatu sen verran confliktia aikaseks :)
itsekkään en ymmärrä tuota että joo matalalla autolla ei voi ajaa. ïtselle tullu vuodessa joku 30tkm ja etulipalla oli coltin verran maavaraa matalin eikä kyllä etukelkan taaemmat osatkaan oo paljoa sen yli. yleensä silloin rouhasee ku on kiire ja huolimaton. hiastetöyssyt, kanttikivet, montut sun muut nou hätä.
asenteesta se on kiinni. talvi mennään muuten samalla korkeudella mutta 16v gtin etulippa sai väistyä cl:n tieltä. kyseessä mk2 golffi.
ja toisekseen pysy erossa alession vanteista. laatu niissä on vähän mitä sattuu. maalit ei pysy, helvetin epätasapainoset vanteet, pehmeät (lue: ei kestä iskua juuri mitään).. toisin sanoen halppisvanteet
asenteesta se on kiinni. talvi mennään muuten samalla korkeudella mutta 16v gtin etulippa sai väistyä cl:n tieltä. kyseessä mk2 golffi.
ja toisekseen pysy erossa alession vanteista. laatu niissä on vähän mitä sattuu. maalit ei pysy, helvetin epätasapainoset vanteet, pehmeät (lue: ei kestä iskua juuri mitään).. toisin sanoen halppisvanteet
Tuossa kuvia:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... nt=GT1.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... nt=GT2.jpg
Vieressä lepäilee työkaverin Golf GT.
Ventossa alla 40/30 -setti, renkaat 185/65/14. Etulipasta maahan noin 5-6cm, ei mahdu hallitunkki alle ym kivaa.
Tällä hetkellä takavaimennin taas irti vaikka 5mm lattaraudasta pidikkeet ja 3 kumityynyä.
Entinen omistaja vetänyt haitariputkella taka-akselilta peräpöntölle.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... nt=GT1.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... nt=GT2.jpg
Vieressä lepäilee työkaverin Golf GT.
Ventossa alla 40/30 -setti, renkaat 185/65/14. Etulipasta maahan noin 5-6cm, ei mahdu hallitunkki alle ym kivaa.
Tällä hetkellä takavaimennin taas irti vaikka 5mm lattaraudasta pidikkeet ja 3 kumityynyä.
Entinen omistaja vetänyt haitariputkella taka-akselilta peräpöntölle.
Vai että tällainen projekti... :)
Nooh, itsekin yhden kesän ilman ongelmia tällaisella ajokorkeudella ajaneena voin kertoa, että kyllä se matalan alustan kanssa pärjääminen on ihan kuljettajasta kiinni.
Kaverikin pärjää ihan hyvin bemarillaan, vaikka asuukin monttuisen hiekkatien varressa. :)
Pakkoko se auto on väkisin sen 10cm katukivetyksen yli ajaa? Ja montut yms epätasaisuudet & ylös nousseet kaivonkannet voi kiertää. Jos jonkun pihalle ei pääse, niin aina auton voi kadun laitaan/läheiselle parkkipaikalle jättää... Ja kerrottakoon vielä, että tuolla Raadolla tuli ajeltua aikapaljon hiekkateitäkin. Ja etulippa oli ainoa, joka sillontällön raapi johonkin kiinni. Ajonopeudesta voi tinkiä, jos jännittää. :)
Ei herneitä, eikä muitakaan pakastevihanneksia.
Nooh, itsekin yhden kesän ilman ongelmia tällaisella ajokorkeudella ajaneena voin kertoa, että kyllä se matalan alustan kanssa pärjääminen on ihan kuljettajasta kiinni.
Kaverikin pärjää ihan hyvin bemarillaan, vaikka asuukin monttuisen hiekkatien varressa. :)
Pakkoko se auto on väkisin sen 10cm katukivetyksen yli ajaa? Ja montut yms epätasaisuudet & ylös nousseet kaivonkannet voi kiertää. Jos jonkun pihalle ei pääse, niin aina auton voi kadun laitaan/läheiselle parkkipaikalle jättää... Ja kerrottakoon vielä, että tuolla Raadolla tuli ajeltua aikapaljon hiekkateitäkin. Ja etulippa oli ainoa, joka sillontällön raapi johonkin kiinni. Ajonopeudesta voi tinkiä, jos jännittää. :)
Ei herneitä, eikä muitakaan pakastevihanneksia.
joo ihan tohon että uskokaa tai älkää mutta kori työt ovat aika vähässä lokarien vaihdon ja peräkuulun vaihdon jälkeen korityöt jäi 5 kukaan jostka olivat noin.2cm halkasijaltaan nyt kori on jo hiottu lähes kokonaan ja osat on vaihdettu.tänään pientä pintahiontaa vielä ja imusarjan irroitus että saa vuodon loppumaan... madalluksen kanssa olen vielä niin ja näin... mutta jos nyt oikeen villiksi alan ni pakkohan se säädettävä alusta on siihen laittaa :D.... siksi tätä autoa aloin tekemään kun nostin auton nosturille niin ei mitään sanomista pohjassa. ja korissa oli vain ihan hemmetin vähän jossain ovenkahvojen juurissa oli mätää... laitan huomena tai tänää kuvia :D
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
on se jo maalattu mutta kannen purku vähän tässä hidastaa :D otan ne kuvat tänään tosin auto on keulasta ihan palasina just tällä hetkellä.... pitäis huomena olla kovinki ajossa jo :D¨
kaverilta tosta haen just toisen alustan on jonku verran matalampi se on 60/60
ja kaikille tiedoksi spoikasta on luovuttu ja raat otekstiä ei enää ole :D
kaverilta tosta haen just toisen alustan on jonku verran matalampi se on 60/60
ja kaikille tiedoksi spoikasta on luovuttu ja raat otekstiä ei enää ole :D
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
?
projekti kääntyikin yhtäkkiä johkuu mun kaverilla ja mäki olen ajanut ja mullaki on matala... :D ostaa prkl korkeussäädettävän alustan ni saa tiputtaa niin paljon kun mieli tekee, pääsee tarpeen tullen nostamaankin! :) itellä maavaraa (eilen mitattiin) matalimmasta kohtaa noin 3cm eikä ole tuottanut mitään vaikeuksia viime kesänä ajaa, eli joo on se kuskistakin kiinni että noilla vehkeillä pääsee liikkumaan, mutta tosin kauneuden eteen joutuu kärsimään ;) Pidetään VAGien lippu korkealla ja vehkeet matalalla :DD


-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
..
Miksi poloinen tallissa pölyttyy, ajamista vartehan se on? Ja tuskin ajat tuolla 3cm korkeudella edes tallista ulos.
Polo pölyttyy tallissa koska se on niin sanotusti työn alla. Ja kyllä sillä kuule kierrettiin tolla maavaralla jopa 5500km pitkin eurooppaa, kuten gti tuning internationalissa, jos tiedät tapahtuman(?)...että ihan joka päiväisestä ajosta se tohon talliinkin jäi :P
www.kuvablogi.com/nayta/1764920/ Tuollakin pärjää aika hyvin ku viitsii väistää pahimmat montut.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
.
helposti pääsee ventollakin :D eihän noita autoja ajettavaksi tehdä :DD
Näköjään myynnissä tämäkin: http://www.nettiauto.com/volkswagen/vento/2461347
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa