öljyn/ polttonesteen lisäaineet
Valvoja: ffp jäsenet
öljyn/ polttonesteen lisäaineet
minkälaisia kokemuksia porukalla on näistä öljyn tai polttonesteen sekaan laitettavista puhdistus yms yms aineista mitä nyt on paljon markkinoilla?
itse olen käyttänyt fortea bensa autossa ja kyllä se ainakin auttoi siihen että joutokäynti tasaantui ja varmaan muutama kuollut kaakki herätettiin sieltä jostain henkiin.
mutta nyt ihan porukan omia kokemuksia.. EI mitään mutu juttuja.. vaan ihan porukan omia kokemuksia hyväksi ja huonoksi todetuista vaihtoehdoista.
JA tämä siis diesel myllyihin ku diiseli puolelle kirjoitellaaan =)
varmaan muitakin kiinostaa kyseinen aihe.. että kokemuksia jakamaan vaan!
-M
itse olen käyttänyt fortea bensa autossa ja kyllä se ainakin auttoi siihen että joutokäynti tasaantui ja varmaan muutama kuollut kaakki herätettiin sieltä jostain henkiin.
mutta nyt ihan porukan omia kokemuksia.. EI mitään mutu juttuja.. vaan ihan porukan omia kokemuksia hyväksi ja huonoksi todetuista vaihtoehdoista.
JA tämä siis diesel myllyihin ku diiseli puolelle kirjoitellaaan =)
varmaan muitakin kiinostaa kyseinen aihe.. että kokemuksia jakamaan vaan!
-M
Ei nyt varsinaisesti lisäaine mutta jotain kuitenkin, BG:n tekemä moottoriöljyn sekaan laitettava puhdistusaine->öljynvaihto + BG:n öljyn lisäaine niin jo muuttui moottori ääni paljon hiljaisemmaksi ja ei enää käynnistäessä nostajat pidä ääntä. Moottoriöljytkin pysyy nykyään paljon pidempään puhtaina.
näistä ns. moottorinpesu aineista oon kuullut paljonkin hyvää..
varmaan ihan terveellistä olisi teetättää kyseinen pesu aina muutaman kympin välein öljynvaihdon yhteydessä.
Entäs nämä STP tuoteperheen lisälitkut?
monenlaista on ja on tullut nuita öljyn sekaan laitettavia mönjiä joskus ostettua..
tuntuu vaan että öljystä tulee semmoista tervaa että saa lusikalla suorittaa öljynvaihdon :p
http://www.seab.fi/stp.htm
varmaan ihan terveellistä olisi teetättää kyseinen pesu aina muutaman kympin välein öljynvaihdon yhteydessä.
Entäs nämä STP tuoteperheen lisälitkut?
monenlaista on ja on tullut nuita öljyn sekaan laitettavia mönjiä joskus ostettua..
tuntuu vaan että öljystä tulee semmoista tervaa että saa lusikalla suorittaa öljynvaihdon :p
http://www.seab.fi/stp.htm
X1R:ää en ole enää uskaltanut käyttää näihin uudempiin.
Peltovolvoon sitä laitettiin iha huvikseen.
?Olisko se kestonsalaisuus?
Purkin kyljessä lukee, ettei saa jäätyä tms. epäilykset herää jo.
Jossain mettäkone messuilla hurahdin esittelijän demokoneeseen. Öljykupissa oli muka tavallista mobilia ja se pyörä jumittu heti. Sit x1r ja kappas painoja sai lisätä ja lisätä ;)
Ja mikä parasta, mobilin aiheuttama hiertymä pyörässä hioutui kiiltäväksi lisäaineen ansiosta =)
RVS on molemmissa autoissa. Siitä onkin sitten oma keskustelu.
En kyllä ole uskaltanut käyttää mukana tulevaa "öljyä" mihin aine sekotetaan. Enkä myöskään suositeltuja mineraali öljyjä.
Mobilin ESP öljyn sekaan vain ja kovaa ajoa.
Avokkaan osalta käytin moottorissa hetken mineraali kuraa.
Forten diesel lisäainetta laitetaan joka huollos tankkiin.
Niin ja tuota on myös kokeiltu.
En tiedä sitten auttaako muuhun, kuin tasaisempaan käyntiin.
Tankkaus.com käppyrässä näkyy selvä laskusuunta heh
Peltovolvoon sitä laitettiin iha huvikseen.
?Olisko se kestonsalaisuus?
Purkin kyljessä lukee, ettei saa jäätyä tms. epäilykset herää jo.
Jossain mettäkone messuilla hurahdin esittelijän demokoneeseen. Öljykupissa oli muka tavallista mobilia ja se pyörä jumittu heti. Sit x1r ja kappas painoja sai lisätä ja lisätä ;)
Ja mikä parasta, mobilin aiheuttama hiertymä pyörässä hioutui kiiltäväksi lisäaineen ansiosta =)
RVS on molemmissa autoissa. Siitä onkin sitten oma keskustelu.
En kyllä ole uskaltanut käyttää mukana tulevaa "öljyä" mihin aine sekotetaan. Enkä myöskään suositeltuja mineraali öljyjä.
Mobilin ESP öljyn sekaan vain ja kovaa ajoa.
Avokkaan osalta käytin moottorissa hetken mineraali kuraa.
Forten diesel lisäainetta laitetaan joka huollos tankkiin.
Niin ja tuota on myös kokeiltu.
En tiedä sitten auttaako muuhun, kuin tasaisempaan käyntiin.
Tankkaus.com käppyrässä näkyy selvä laskusuunta heh
^Kaverin 270tkm ajettuun ATD:n tehtiin forte käsittely koneelle.
Ei ollut paikalla kun öljyt valutettii ulos. Kulkupuoli parantui.
Tässä syy miksen ole uskaltanut mitä tahansa litkua kaataa koneeseen.
Ei ollut paikalla kun öljyt valutettii ulos. Kulkupuoli parantui.
Onkos näissä öljyn sekaan lisättävissä aineissa sitten huomioitava esim. tätä pumppusuutin tekniikkaa jotenkin
Tässä syy miksen ole uskaltanut mitä tahansa litkua kaataa koneeseen.
Tänään kävin sitten suorittamas hieman kyselyä ad varaosalikkeestä, että uskaltaako näitä öljy pesuaineita pistää pumppusuutinkoneeseen.
Eli tuote on Forte Motor Flush, moottorin täyspesu, joka kaadetaan öljyn sekaan ja sitten annetaan käydä noin puolisen tuntia auton ja sitten öljyt pois.
Liikkeessäkään ei uskalettu sanoa että tohtiiko laittaa, joten soittivat suoraan maahantuojalle ja sieltä tuli heti myöntävä vastaus että voi käyttää myös pumppusuutin koneessa ja käy täysin sama ohje kuin muihinkin moottoreihin.
Pitää nyt koittaa vaihtaa öljyt seuraavan kuukauden aikana, niin näkee millainen mönjä tuolta puskee pihalle.
Aika arvokas purkkihan tämä kyllä oli 29€, mutta kai sen nyt silloin tällöin voi kaataa öljyn mukaan.
Tuossa tarkemmat tiedot litkusta: http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... 57&kieli=1
Eli tuote on Forte Motor Flush, moottorin täyspesu, joka kaadetaan öljyn sekaan ja sitten annetaan käydä noin puolisen tuntia auton ja sitten öljyt pois.
Liikkeessäkään ei uskalettu sanoa että tohtiiko laittaa, joten soittivat suoraan maahantuojalle ja sieltä tuli heti myöntävä vastaus että voi käyttää myös pumppusuutin koneessa ja käy täysin sama ohje kuin muihinkin moottoreihin.
Pitää nyt koittaa vaihtaa öljyt seuraavan kuukauden aikana, niin näkee millainen mönjä tuolta puskee pihalle.
Aika arvokas purkkihan tämä kyllä oli 29€, mutta kai sen nyt silloin tällöin voi kaataa öljyn mukaan.
Tuossa tarkemmat tiedot litkusta: http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... 57&kieli=1
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jännä kun itse en ainakaan ole kuullut kenenkään virallisen huollon tuollaista suosittavan.http://www.tecalemit.fi kirjoitti:FORTÉ Motor Flushia käytetään säännöllisesti öljynvaihdon yhteydessä. Monet autovalmistajat ja suomalaiset automaahantuojat suosittavat moottorin voiteluöljyjärjestelmän säännöllistä FORTÉ-puhdistusta.
Eikö ne yleensä ole vastaan kaikkia lisäaineita mitä ne ei itse myy?
Kyllä noi lisäaineet on ihan hyviä oikein käytettynä, kunhan muistaa sen tosiasian että hyvää ja halpaa ei ole. Forte maksaa paljon mutta on myös laatutavaraa. Näihin tavaratalomömmöihin ei todellakaan kannata sekaantua. Eikä läheskään kaikkiin autovaraosaliikkeistä myytäviin. Kannattaa kysyä korjaamoilta (ei nyrkkipajoilta) niillä on yleensä ammattikäyttöön tarkoitetut kunnolliset tuotteet joista saa kyllä rahalle hyödyn vaikka vähä enempi maksaakin. Fortea olen itse käyttäny ja on toimivaa dieselin polttoaineen lisäaineella saa suht huononkin pumpun menemään vielä yllättävän kauan kun lisäksi laittaa kaksitahtiöljyä 2%.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
Tuo jäänestohan liottaa tankin pohjalla olevan veden polttoaineen sekaan.
Joka sitten ei jää mihinkään vedenerottimiin.
Ja pumppusuuttimet tykkää :D
Diesel opas
Joka sitten ei jää mihinkään vedenerottimiin.
Ja pumppusuuttimet tykkää :D
Diesel opas
Voitelevuuslisäaineet
Vanhanaikaisissa polttoaineissa oli voitelevuutta parantavia ”epäpuhtauksia” (happi- ja typpiyhdisteitä,
raskaita aromaatteja), jotka poistuvat nykyisissä polttoaineen jalostusprosesseissa samalla kuin rikki. Nyt
voitelevuus hoidetaan käyttämällä lisäainetta, josta on hyötyä etenkin jakajatyyppisille ruiskutuspumpuille,
joiden kaikki sisäosat voidellaan polttoaineella.
Muut lisäaineet
Erilaisiin pikkupulloissa myytäviin ihmeaineisiin on syytä suhtautua varauksella. Lupaukset ovat usein
suuria eikä sellaisia aineita ole löydetty, jotka olisivat hintansa arvoisia. Polttoaineen myyjä ei vastaa sellaisen
tuotteen ominaisuuksista, johon on lisätty lisäaineita jälkikäteen.
Moottoriöljyn tai kaksitahtiöljyn lisäys dieselpolttoaineeseen on joillakin seuduilla ollut perinteenä. Öljyn käyttö lisää päästöjä ja moottorin karstoittumista. Se voi myös tukkia polttoainesuodattimen, koska pienikin määrä polttoaineessa olevaa vettä muodostaa voiteluöljyn kanssa vaaleata maitomaista sakkaa. Öljyn lisäystä ei suositella, koska polttoaineet täyttävät ruiskutuslaitteiden valmistajien vaatimukset sellaisenaan ja
tarvittaessa niissä on voitelevuuslisäaine.
Onkos porukalla kokemuksia tästä Micro X3 liemestä.
On tuollainen 2.5dl purkki ja kaadetaan vain normisti öljynsekaan ja pitäisi poistaa kitkaa jopa 80%. Yksi käsittely pitäisi pysyä koneessa noin 80tkm.
Jotain molybdeenipohjaista lientä toi tuon selosteen mukaan näytti olevan, pitäisi täyttää metallissa olevan pintahuokoset ja siten vähentää kitkaa huomattavasti.
Honkkaris vain osui tuo purkki eteen ja hintaa oli jotain vähä reilu 20€.
Tässä tarkempi seloste tuotteesta
http://www.microx3.com/mx3.htm
On tuollainen 2.5dl purkki ja kaadetaan vain normisti öljynsekaan ja pitäisi poistaa kitkaa jopa 80%. Yksi käsittely pitäisi pysyä koneessa noin 80tkm.
Jotain molybdeenipohjaista lientä toi tuon selosteen mukaan näytti olevan, pitäisi täyttää metallissa olevan pintahuokoset ja siten vähentää kitkaa huomattavasti.
Honkkaris vain osui tuo purkki eteen ja hintaa oli jotain vähä reilu 20€.
Tässä tarkempi seloste tuotteesta
http://www.microx3.com/mx3.htm
No niin nyt tuli pestyä kone Forten litkulla.
Litku koneeseen ja kierrokset siihen noin 1500rpm ja annoin käydä 45min.
Ekan vartin jälkeen meinas iskeä vähä paniikki sammuttaako vai antaako käydä, alkas rykimään ja nykimään, mutta sitten taas tasaantui, seuraavan vartin teki harvakseen tuota, eli lähi "vähä" sattumia liikkeelle. Viimeisen vartin sitten kävikin aivan tasaista ja käyntiääni tuntui tasaantuvan muutenkin :)
Nyt on vielä öljyt valumassa pois, että kaikki liemet tulee kunnolla pois, sitten näkee mitä suodattimeen on kertynyt, sielä voi olla "hiukan" jotain sattumia :D
No nyt menee sitten koneeseen Neste City Standard 5W-40 öljyt uuden suodattimen kera ja sitten taas huristellaan seuraava 5tkm, sitten oliskin hihnan vaihto edessä :p
Litku koneeseen ja kierrokset siihen noin 1500rpm ja annoin käydä 45min.
Ekan vartin jälkeen meinas iskeä vähä paniikki sammuttaako vai antaako käydä, alkas rykimään ja nykimään, mutta sitten taas tasaantui, seuraavan vartin teki harvakseen tuota, eli lähi "vähä" sattumia liikkeelle. Viimeisen vartin sitten kävikin aivan tasaista ja käyntiääni tuntui tasaantuvan muutenkin :)
Nyt on vielä öljyt valumassa pois, että kaikki liemet tulee kunnolla pois, sitten näkee mitä suodattimeen on kertynyt, sielä voi olla "hiukan" jotain sattumia :D
No nyt menee sitten koneeseen Neste City Standard 5W-40 öljyt uuden suodattimen kera ja sitten taas huristellaan seuraava 5tkm, sitten oliskin hihnan vaihto edessä :p
Suora lainaus Valmistajan sivuilta.
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... 57&kieli=1
Tuoskin kulkinees nyt 265tkm eikä varmasti ole kyllä ennen käsittelyä tehty, joten siksi vähä reippaamman aikaa annoin kiertää....
Hyvinpä tuo tuntuu ainakin vielä toimivan kun kävin heittämäs testilenkin kun sain uudet öljyt koneeseen :)
- Moottoreita, joita ei ole puhdistettu säännöllisesti tai joita ei ole puhdistettu aiemmin tai joiden tiedetään olevan erittäin likaisia, käytetään vähintään 25 ... 30 minuuttia.
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... 57&kieli=1
Tuoskin kulkinees nyt 265tkm eikä varmasti ole kyllä ennen käsittelyä tehty, joten siksi vähä reippaamman aikaa annoin kiertää....
Hyvinpä tuo tuntuu ainakin vielä toimivan kun kävin heittämäs testilenkin kun sain uudet öljyt koneeseen :)
Mitäköhän kaikkea paskaa sieltä lähtee liikkeelle kun vanhaan ja paljon ajettuun koneeseen pistää putsausaineet sisään ja käyttää joku kolme varttia. Voikohan ne mömmöt tukkia jotain muutakin kun suodattimen :D
Diesel-suodattimen vaihdon yhteydessä oon täyttäny usein uuden suodattimen Forten Diesel Fuel Conditionerilla. Vaikutuksista en osaa paljon sanoa kun omaani en oo kerenny viel kokeilla ja suuttimet siinä on ainakin huoltohistorian mukaan jonkun aikaa sitten vaihdettukkin, mut kai sen kaman pitäis jotenki pumppuakin putsata/voidella.
Forten Engine Flush ja Top End Treatmenttia oon kokeillut joskus ja parissa tapauksessa hiljeni naputukset yläkerrasta.
Forten jonku edustajan papatuksia oon myöskin kuunnellut ja nähnyt taulukoita ja kuvia tuloksista. Vaikutti todella rehdiltä äijältä ja kertoi myös missä testeissä itse oli ollut mukana ja missä ei. Sano myös erään taulukon kohdalla että tässä on varmasti joku hieman kaunistellut tuloksia. Esitelmän perusteella oli ainakin ihan hyvii mömmöjä niillä. Sano se ukkokin et jos kone nyt on todella paskanen ni eihän siinä auta loppupeleissä kun mekaaninen putsaus, aineilla saa kumminkin parannusta aikaan ja ennen kaikkea ehkäistyä sitä likaantumista säännöllisesti käytettynä.
Diesel-suodattimen vaihdon yhteydessä oon täyttäny usein uuden suodattimen Forten Diesel Fuel Conditionerilla. Vaikutuksista en osaa paljon sanoa kun omaani en oo kerenny viel kokeilla ja suuttimet siinä on ainakin huoltohistorian mukaan jonkun aikaa sitten vaihdettukkin, mut kai sen kaman pitäis jotenki pumppuakin putsata/voidella.
Forten Engine Flush ja Top End Treatmenttia oon kokeillut joskus ja parissa tapauksessa hiljeni naputukset yläkerrasta.
Forten jonku edustajan papatuksia oon myöskin kuunnellut ja nähnyt taulukoita ja kuvia tuloksista. Vaikutti todella rehdiltä äijältä ja kertoi myös missä testeissä itse oli ollut mukana ja missä ei. Sano myös erään taulukon kohdalla että tässä on varmasti joku hieman kaunistellut tuloksia. Esitelmän perusteella oli ainakin ihan hyvii mömmöjä niillä. Sano se ukkokin et jos kone nyt on todella paskanen ni eihän siinä auta loppupeleissä kun mekaaninen putsaus, aineilla saa kumminkin parannusta aikaan ja ennen kaikkea ehkäistyä sitä likaantumista säännöllisesti käytettynä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa