Tuli hommattua tuollainen Cobran ParkMaster tutka ja tänä viikonloppuna sitten päätin laittaa kiinni tuohon omaan Ocuun. Netistä saamien ohjeiden ja kuvien sekä mukana tulleiden ohjeiden avulla homma on aika helppo. Nyt on puskuri irti ja reijät porattu, mutta kun aloin sensoreita laittelemaan paikoilleen niin pirulainen alkoi seuraava asia askarruttamaan:
Cobran ohjeissa on tarkkaan numeroitu jokainen sensori ja kuvissa näytetty mihin kohtaan mikäkin sensori pitää tulla. 1 sensori tulee kuskin puolen reunaan, sitten siitä apparin puolelle edeten 2, 3 ja 4. Sensoreille tulevat piuhat on numeroitu vastaavalla tavalla, samoin ohjausboksissa omat paikat joka numerolle. NOH, itse sensoreissapa on kyljessä numerot 1, 2 4 ja 4! Eli numero 3 puuttuu. Näin maalaisjärjellä ajatellen voisi kuvitella, että nuo sensorit ovat täysin identtisiä. Ainakaan itse en voi ymmärtää miksi sensorit olisivat erilaisia. Toisaalta, miksi ne olisi sitten ylipäätään numeroitu, jos kaikki olisivat identtisiä?
Onko kenelläkään VARMAA tietoa siitä, voinko huoletta laittaa tuon nelosen kolmosen paikalle? Kun auto on appiukon tallissa palasina ja tarttisi saada se vielä liikenteeseen ennen viikon alkua... Myyjäliike eikä maahantuoja luonnollisesti ollut tänään tavoitettavissa, että olisi voinut asian varmistaa. On tuon puskurin irroittamisessa sen verran kuitenkin hommaa, että en viitsisi alkaa sitä uudestaan tekemään, jos anturit oikeasti ovatkin erilaisia. Ja tuota anturia kun ei pois saa jos sen laittaa puskuriin kiinni ja piuhat paikoilleen.
Eli jos jollakulla on asiasta parempaa tietämystä niin olisin enemmän kuin kiitollinen jos jakaisi tietoa tännekin! Tuli laitettua tämä sama avun pyytö toisellekin foorumille siinä toivossa, että saisin nopeasti apua ja auton ajoon.
PS. olen räpsinyt tuosta rojektista vähän kännykkäkameralla kuvia ym. joten jos vain saan aikaiseksi niin voin muillekin jakaa tietoa tuosta asennuksesta, että miten homma meni. Jahka nyt saisi ensin homman valmiiksi :)
Cobra ParkMasterin asennus, sensori kysymys, KIIRE!
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitoksia vastauksesta! Ja tuo on siis varmaa tietoa? Mun mielestä nuo johdot olivat kaikki saman mittaisia, mutta en kyllä tainnut kaikkia tarkistaa, ainoastaan johdot 1 ja 4 ja ne olivat saman mittaisia.
Mutta on tuo kyllä hämäävää, että numeroivat ne sensorit jos ovat kaikki samanlaisia.
Jos tuon nyt sitten uskaltaisi kiinni ruuvata ja testata pelaako...
Mutta on tuo kyllä hämäävää, että numeroivat ne sensorit jos ovat kaikki samanlaisia.
Jos tuon nyt sitten uskaltaisi kiinni ruuvata ja testata pelaako...
No niin! Nyt on anturit kiinni ja kaikki kasattu ja hyvin tuntuu pelaavan! Eli kuten jo muutkin täällä asian vahvistivat niin identtisiä näyttää nuo anturit olevan.
Täytyy myöntää, että kaiken kaikkiaan oli kyllä äärimmäisen helppo homma tuo asennus! Ainakin siis Ocuun, kun puskurissa oli valmiina merkattu paikat, mihin anturit tulee. Samoille paikoille laitoin siis kuin jos olisi tehdas asenteinen tutka.
Kiitoksia kaikille avusta!
Täytyy myöntää, että kaiken kaikkiaan oli kyllä äärimmäisen helppo homma tuo asennus! Ainakin siis Ocuun, kun puskurissa oli valmiina merkattu paikat, mihin anturit tulee. Samoille paikoille laitoin siis kuin jos olisi tehdas asenteinen tutka.
Kiitoksia kaikille avusta!
Mikäli parkkitutka toimii ainoastaan äänisingnaalilla niin ei anturien järjestys ole tarkkaa. Jos se on myös näytöllinen niin silloinhan tulee väärää tietoa näyttöön jos johdot vääärin.
Cobran ParkMaster ei toimi jos järjestys on väärä. Ja antureissa ei ole tosiaan järjestys merkkejä, ainoastaan tuotantoon liittyviä numerointeja jotka tulkitaan usein järjestys numeroiksi. Ainoastaan johdoissa on järjestys numerointi. Eikä kalibrointia edes useimmiten tarvitse tehdä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 42 vierailijaa