Passat 35i ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 35i ihmettelyä
Tollasta paskattia oon harkitsemassa ja pitäisi saada vähän infoa autosta.
Isäukko meinas että on huono auto tekniikaltaan mutta eipä tuon koslan pitäis muista volkkareista erota. Eikös autossa ole sama tekniikka ku golffissa ja jetassa? Itellä on ollu mk2 golffi 1.8i ja saman kokosta passattia oon miettiny.
Mielipiteitä kaivataan.
Isäukko meinas että on huono auto tekniikaltaan mutta eipä tuon koslan pitäis muista volkkareista erota. Eikös autossa ole sama tekniikka ku golffissa ja jetassa? Itellä on ollu mk2 golffi 1.8i ja saman kokosta passattia oon miettiny.
Mielipiteitä kaivataan.
Huono tekniikaltaan? Käyhän läppäämässä isäukkoa takaraivolle ;) Moottorit vastaavia kuin golffeissakin, vaihteisto on passateissa kestävämpää 02A-tyyppiä. Facelift-mallissa taitaa olla jo sinkkikorikin.
Ajelin itse 2E-koneisella -94 farkulla kolmisen vuotta ja ei voi kuin kehua. Tietenkin jotain pieniä "ominaisuuksia" tuossakin oli, lukot ym. mutta sellainen perusjämy käyttöauto.
Ajelin itse 2E-koneisella -94 farkulla kolmisen vuotta ja ei voi kuin kehua. Tietenkin jotain pieniä "ominaisuuksia" tuossakin oli, lukot ym. mutta sellainen perusjämy käyttöauto.
Sitähän minäkin meinasin, pitäis varmaan käydä läppäsemässä.
Kaverilla tosin osti tossa pari vuotta takaperin sellasen farkkupassatin ja se oli täys pommi, mutta sekin oli aikamoista kusetuskauppaa, mutta tosin kaveri ei oo mikään välkky autojen kanssa :).
Noita pommejahan löytyy jokasesta merkistä ja mallista.
Kaverilla tosin osti tossa pari vuotta takaperin sellasen farkkupassatin ja se oli täys pommi, mutta sekin oli aikamoista kusetuskauppaa, mutta tosin kaveri ei oo mikään välkky autojen kanssa :).
Noita pommejahan löytyy jokasesta merkistä ja mallista.
Tilaa on varsinkin farkussa vaikka muille jakaa. Ajoltaan melko hiljainen ja mukava tien päällä. Tekniikka tosiaan ihan samaa kuin tosiaan muissa kuin saman aikakauden vw-tuotteissa, joten jos kaikissa VW:ssä on huono tekniikka niin sitten tuossakin...
Osat halpoja ja helppo siltä osin ylläpitää. Ns muumikeulaiset (89-93) on helpommin ruostuvia, joten niitä kannattaa hieman tarkkailla. Vanhan auton ongelmat, mutta ie mitään poikkeavaa. Halpa ostaa ja pitää, kun löytää asiallisesti pidetyn. Eipä noilla varsinkaan 89-93 ole juuri enää hintaa, mutta ominaisuuksia ihan mukavasti.
Itsellä käyttiksenä -89 farkku, joka 'pienen' peruskunnostuksen jälkeen varsin asiallinen ajella.
Osat halpoja ja helppo siltä osin ylläpitää. Ns muumikeulaiset (89-93) on helpommin ruostuvia, joten niitä kannattaa hieman tarkkailla. Vanhan auton ongelmat, mutta ie mitään poikkeavaa. Halpa ostaa ja pitää, kun löytää asiallisesti pidetyn. Eipä noilla varsinkaan 89-93 ole juuri enää hintaa, mutta ominaisuuksia ihan mukavasti.
Itsellä käyttiksenä -89 farkku, joka 'pienen' peruskunnostuksen jälkeen varsin asiallinen ajella.
Niin ja jos takamatkustajan jalkatilat on hyvät niin onhan takapenkissä vielä kaltevuudenkin säätö, ei oo tullu vastaavaa mukavuus ominaisuutta muissa malleissa vastaan :D Kynnyskotelot on helposti aikas haperoo tavaraa, jos on ne muoviset helmat on ollu paikallaan, mut tupaa oleen aika moni melke 20 vuotias auto jo melko hapero, merkkiin ja malliin katsomatta...
Niin ja jos takamatkustajan jalkatilat on hyvät niin onhan takapenkissä vielä kaltevuudenkin säätö, ei oo tullu vastaavaa mukavuus ominaisuutta muissa malleissa vastaan
No enpä ole omastani tuollaista ominaisuutta vielä löytänyt...?
Niin, ja etuiskaritornit kannattaa tarkistaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102250&highlight=
Konehuoneen puolelta tuota mätänemistä ei oikein havaitse, ennenkuin iskaritolppa pyrkii pois sijoiltaan. :) Jos näyttää siltä, että massat on irtoilleet, niin kannattaa tutkia tarkemmin.
Lainaus:
Niin ja jos takamatkustajan jalkatilat on hyvät niin onhan takapenkissä vielä kaltevuudenkin säätö, ei oo tullu vastaavaa mukavuus ominaisuutta muissa malleissa vastaan
No enpä ole omastani tuollaista ominaisuutta vielä löytänyt...?
Kummallekin penkin puoliskolle on omat kahvansa siä penkin alareunassa, jalkotilassa... Ainakin mun Passatissa on
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”