mk2 Golfien 256mm etujarrujen päivitys 280mm:ksi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

mk2 Golfien 256mm etujarrujen päivitys 280mm:ksi

ViestiKirjoittaja Jetman » 2.12.2008 6:39

Mitäs tämä nyt sitten vaatikaan? kun tuolta teksteistä puuttuu edelleen..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.12.2008 9:02

Villi veikkaus: G60 satulat kannakkeineen ja ne G60:n 22x280mm levyt?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.12.2008 9:39

Olka-akselit,levyt,satulat,palat,letkut(?)

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 2.12.2008 9:54

Käytänpä tilaisuutta hyväkseni: Onko kellään kokemusta ABS:llisen GTI:n jarrupäivityksestä 239mm -> 280mm? Käykö G60:n ja muiden vastaavan kokosien jarrujen ABS-kehät suoraan GTI:n anturien ja muiden kanssa yhteen?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.12.2008 15:02

Olka-akselit,levyt,satulat,palat,letkut(?)

Jos autossa on jo 256mm jarruttimet, tarvitaan ainoastaan kannakkeet ja levyt. Palat ja satulat ovat samoja.
239-millisten kanssa vaihtoon menevät Sebastianin luettelemat osat. Jos kakkis on vanhempi kuin -87, pallonivelet tulee vaihtaa uudempiin (19 mm kartio).

Letkujen vaihtokaan ei ole välttämättömyys. Meikäläisen kakkiksessa oli Geen satuloissa pikkujarrujen letkut.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.12.2008 16:56

239-millisten kanssa vaihtoon menevät Sebastianin luettelemat osat.


Ai hitto, niinpäs olikin. =D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.12.2008 17:28

jii bee: Aidoilla 280mm osilla päivitys vaatii tosiaan satulan kannakkeet, satulat, palat ja levyt. 280mm satulat on hieman isommat leualtaan verrattuna 256mm satuloihin. 280x22mm palat on eri osanumerolla kun 256x20mm palat, mutta muistaakseni samalla osanumerolla kun 256x13mm palat :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.12.2008 17:30

Ja pitää muistaa että 14 tuumaiset vanteet ei mahdu...

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.12.2008 20:32

JukkaA: Pitää paikkaansa nyt kun katsoo varaosanumeroita. G60 satuloita tarjotaan jopa kolmella eri numerolla.
Vastailinkin omien kokemuksien perusteella: Itselläni on vanhemmat VR6-satulat+kannakkeet, Geen tarvikelevyt ja -palat.
Variantin niitä vaihtaessani pistin merkille että 256x13 satuloissa on sama osanumero kuin VR6:n puristimissa.

Tarvikepaloja näköjään tarjotaan seuraavasti (Motonet):
GTi-16V 8.88--91 (Girling/Jousi reunassa). . . . . . . . . 22-1495
GTi-G60 88--90 (20mm paksu, myös G60-4WD). . . . . . . . . 22-1168
GTi-G60 90--91 (16mm ohut, myös G60-4WD). . . . . . . . . 22-1495
Ota näistä sitten selvää... :)

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 8.12.2008 12:31

Jos nyt haluaisin laittaa omaan Golffiin vm.85 VR6 tai G60 jarrut, minkä vehkeen olka-akselit tarvitsen? Käykö mikä vaan vm.88 uudempi G2 vai pitääkö olla GTI?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.12.2008 12:48

Ainakin G60 jarruihin löytyy napoja vähän joka vehkeestä..
mm.

Corrado, Golf mk2 ja mk3 vento/variant sekä mk3/4 cabrio, 96-03 Caddy, 35i Passat, 96-02 Polo Classic / Variant -malleista..

mk2 Golf pitää olla KR, PL tai PG-koneella jotta olka-akseli käy.. Eli Gti 16v tai G60.

mk3 Golfissa taitaa ainakin tdi:ssä olla, en muista osaa äkkiä sanoa..
Varaosanumero: 357 407 255 C

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.12.2008 13:28

mk2 Golf pitää olla KR, PL tai PG-koneella jotta olka-akseli käy.. Eli Gti 16v tai G60.

16V oli 256mm levyllä vasta syksystä 1988 alkaen, vanhemmissa on 239mm ja tavis olka-akseli...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.12.2008 13:49

Totta, unohtu mainita..

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 8.12.2008 14:35

Ok, kiitos vastauksista. Täytyypä metsästää sopivia olkia. Taisi vasen puoli löytyäkin ja vieläpä edullisesti.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 8.12.2008 14:44

Käyttääkö tuo Passatin/G60 olka-akseli samaa laakeria kuin normi G2? Eli sopiiko esim 1.8 RP Jetan pyörännapa laakereineen tuohon isompaan olkaan?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 9.1.2009 23:03

Onkos tietoa, että saako 256mm jarruilla omaaviin olkiin prässättyä suoraan esim vr6:sen navat?

Näinhän saisi helpoiten tuon pulttijaon päivitettyä. Entä miten takapään laita? Autona olisi gti golf 16v kr vm90.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.1.2009 22:46

Navat sopii kyllä, vetarin rihloitus vaan on aivan eri.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 11.1.2009 14:57

Mites joissain olka-akseleissa on satulanpidikkeet mukana ja joissain ei? Onko G60:ssä näin?

Meinaan kun minulla on toiselle puolelle GTI:n olka, jossa on satulankannake itsessään.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.1.2009 16:22

G60:ssä satulankannake on pulteilla kiinni olka-akselissa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 14.1.2009 22:23

Entä onkos mk3 280mm ja 288mm jarrusten satuloilla eroa?

Meinasin vaan että, en tiedä kummat tommosessa gti editionissa on, josko siitä laittas vain satulat ja kannakkeet tohon golffiin. Ja sitten g60 280mm laikat ja vr6:en palat.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 14.1.2009 23:46

G60 on nelipulttinen, III GTI on viisipulttinen. Ei mene siis samat levyt ainakaan.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 15.1.2009 10:57

G60 on nelipulttinen, III GTI on viisipulttinen. Ei mene siis samat levyt ainakaan.


Aijaa..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.1.2009 12:13

en tiedä kummat tommosessa gti editionissa on

Jos se on GTI niin niissä ollut osassa 280mm levyä vielä 1996 mallisissakin. VR6 on aina 288mm vuodesta 1995 alkaen.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 15.1.2009 13:28

Tämä on -95. Ja ebc:n pala joka tulisi on kokoa: 119x69x20mm.

Eli tässä editionissa pitäisi kaikenjärjen mukaan olla 280mm jarrut. Eli toisin sanoen, ei mitään ongelmaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.1.2009 18:04

Mites G60 etusatulat, käykö black diamondin teräspunosletkusarja, jota esim dopi kauppaa? Muistelen nähneeni kuvan, jossa geen satulassa ois pätkä jarruputkea. Vai muistanko väärin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.1.2009 18:52

Ohan siinä pikkunen.
Kuva

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.1.2009 22:44

No jee. Tuotahan multa ei tietenkään löydy. Ei putken pätkää eikä kannaketta, saakohan marmorilta?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.1.2009 22:46

Miks tossa on tommonen? Eikö tavis letku sovi?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 16.1.2009 9:39

Pellikka: mulla on geen satulat ilman tuota putken pätkää ja black diamondin letkut kiinni

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 16.1.2009 10:44

Nekö käy kuitenkin vai pitääkö laittaa väliin jotain? Ei jaksas rueta kyllä metästämään vähistä rahoista suotta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.1.2009 10:53

Eiköhän tuo käy. Tuossa pitää olla jarruletku jossa molemmat päät naaraita mutta ostaa sellaisen jossa uros/naaras ja jättää tuon pikkuputken välistä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.1.2009 11:23

Onko hitaammissa golfeissa jarruletku vastaava uros-naaras vai uros-uros?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.1.2009 11:33

Eikös ne ole uros-naaras? Naaraspää tulee putkeen ja urospää satulaan. Näin maalaisjärjellä ajateltuna. =)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 16.1.2009 13:35

Aikoinaan kun vaihdoin jettaani G60 satulat, niin en vaihtanut letkuja mihinkään. Vakio letkut meni suoraan. Jeti oli -90 ja varustettu alkujaan hurjilla 239mm jäähdytetyillä hidastimilla.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 22.1.2009 12:29

Hommasin ulkomailta G60 satulat. Tuli sitten eri paria olevat, mutta ilmeisesti kuitenkin G60 molemmat käy. Sama jarrupala käy molempiin.

Toinen satula on kuten Sebastianin kuvassa. Toinen ilman tuota pikkuista putken pätkää. G60 vaihtui vm.90 satula toisen malliseen ja tämä on ilmeisesti tätä uudempaa mallia. Samalla osakoodilla näkyy olevan III-koriseen ja Passattiin VR6 moottoreilla.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.1.2009 10:16

Tuo putken pätkä on ilmeisesti kierteellä kiinni, että tuskin ne on erilaiset? Kato ne merkinnät siitä satulan päältä, onko samat.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.1.2009 10:59

Ihan normi jarruputkenpätkä on.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 23.1.2009 12:19

Niin siis jäi kertomatta, että toinen on Lucas ja toinen Girling. Lucas on reilun 1 cm leveämpi eli siihen käy luultavasti ne Motonetinkin myymät 22mm palat ja tuohon toiseen 16mm palat.

Onkos sporttipalat yleensä 16mm paksua eli käy molempiin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa