Laitoin tapani mukaan maskin eteen suojan kun oli vähän reilummin pakkasta. Tuli reissuun lähtö Jyväskylään ja arvelin ettei haittaa että on suojat edessä vaikka pakkasta oli vain nelisen astetta. n. 120 kilsan ajon jälkeen monitori varoitti että coolant neste on vähissä. Auto bussipysäkille ja vilkaisu konehuoneeseen. No niinhän tuo paisari oli melkein tyhjä. Seuraavalla huoltoasemalla täytin paisarin vedellä ja nappasin ylemmän suojan maskin edestä pois. Koko aikana lämmöt eivät olleet nousseet yli 90 asteen.
130 kilsan ajon jälkeen saavuimme perille ja vilkaisin paisariin. Nestepinta ei juurikaan näyttänyt vajuneen mutta lisäsin varuilta pari desiä vettä ja otin alemmankin suojan pois.
Kotimatkalla vilkaisin kaffetauolla konehuonetta ja vettä oli ylärajaan saakka. Kotona sitten vielä tarkastelin paisaria ja hieman oli vajunut. Tänään sitten rupesin tarkemmin tutkimaan mistä vuotaa. Konehuoneessa ei näkynyt nestevuotoa, öljyt kirkkaat, paisarissa oleva neste kirkasta. Auton alle oli alkanut muodostua vesiläikkä laatikon etuosan tienoille.
Olisiko suojat antaneet koneen lämmetä enemmän kuin normaalisti ja olisi muodostunut hieman painetta joka olisi sitten repinyt jonkun heikentyneen kohdan auki?
Nestettä vuotaa sellaisesta kohtaa että se on varmaan johtunut laatikkoa pitkin noille tienoille ja tippuu sitten siitä. Olisiko lämmityslaitteen kenno sanomassa työsopimusta irti?
Minkälainen homma on tarkistaa lämppärin kennon kunto?
Tässä pari kuvaa kohdasta mistä nestettä vuotaa:
VUOTAA
VUOTAA, KUVA LÄHEMPÄÄ
-02 TDI Passat nestevuoto
Valvoja: ffp jäsenet
Yksi potentiaalinen vuotokohta on se kannessa oleva letkulähtö, josta lähtee kaksi letkua ja jossa on ainakin yksi lämpötila-anturi, löytyy kuskin puolelta ja siihen näkee hyvin kun ottaa sen suojamuovin koneen päältä pois.
Omassa Passatissa oli letkulähdön ja kannen välissä oleva O-rengas luovuttanu leikin ja alkanu vuotamaan, tyhjensi paisarin kohtuu lyhyessä ajassa.
Omassa Passatissa oli letkulähdön ja kannen välissä oleva O-rengas luovuttanu leikin ja alkanu vuotamaan, tyhjensi paisarin kohtuu lyhyessä ajassa.
Kävin uudelleen tutkimassa tuota kannen takaosaa. Kuskinpuolelta en äkikseltään löytänyt letkuja mutta pelkääjän puolelta löytyi ja sieltä jostakin alipainepumpun tienoilta on nestettä vuotanut. Siellähän on sellainen osa joka on pultattu kanteen kiinni ja siitä lähtee letkuja sekä taitaa siinä olla yksi anturikin. Saatta olla se "mötikän" tiivistekin poks tai miksipä ei koko mötikkä olisi vain löysällä. Tuo vaatii taas jonkun verran purkamista että pääsee kohteeseen käsiksi. Pitää varmaan huomenna duunin jälkeen purkaa että pääsee lauantaina varaosaan hakemaan o- renkaita jos niitä tarvitsee.
Aloittelin hommaa.
Ihan naurattaa kun ei meinaa edes saada nesteitä pois koneesta. Vaivaiset 3 litraa alavesiletusaa olevasta, paisarille menevästä letkusta sain ulos. Pitää huomenna katsoa josko se tyhjennysproppukin löytyisi syyläristä. Tuplapumppu pitää ottaa ensi pois että pääsee näkemään mistä kohtaa se oikeasti vuotaa..
Ihan naurattaa kun ei meinaa edes saada nesteitä pois koneesta. Vaivaiset 3 litraa alavesiletusaa olevasta, paisarille menevästä letkusta sain ulos. Pitää huomenna katsoa josko se tyhjennysproppukin löytyisi syyläristä. Tuplapumppu pitää ottaa ensi pois että pääsee näkemään mistä kohtaa se oikeasti vuotaa..
Polkasin amusella fillarilla 7 kilsaa duuniin, päivä duunissa ja kolmelta lähdin polkemaan Laakkoselle. Päivällä jo varmistin että letku löytyy ja löytyihän se hintaan 27,4 euroa. Siitä sitten kotiin asentamaan letkua paikoilleen. Ensin piti kone pesasta ja sitten läjään. Hieman hirvitti lähteä heti käsienpesun jälkeen vaimon kanssa Passatilla kauppaan vaan pakko oli lähteä kun kello oli jo kahdeksan ja kaupat menevät kiinni ysiltä..
Hyvinhän tuo toimi, eli ei tainnut jäädä kovin montaa letkua ja pulttia kiinnittämättä.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan ylimääräisenä tuota pohjamuovia? Omassani se on jo todella hapero.
Hyvinhän tuo toimi, eli ei tainnut jäädä kovin montaa letkua ja pulttia kiinnittämättä.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan ylimääräisenä tuota pohjamuovia? Omassani se on jo todella hapero.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 56 vierailijaa