Peräkoukkua Golf V:een
Valvoja: ffp jäsenet
Peräkoukkua Golf V:een
Mitä koukkua suosittelette Golf V:n kytkettäväksi? Onko tuollainen "irroitettava" koukku oikeasti kätevä? Mitä tuollainen koukun hankinta ja asennus yleensäkään kustantaa?
Kovilia suosittelen. Jotkut on valittanut, että kovilista lähtisi maali jo 4-5v sisällä pois ja olisi ruman näköinen. Toinen hyvä on festwalia jotenkin noin se kirjoitetaan. Ja siinä ei ole tuota maalin irtoamis ongelmaa. Fixuksen koukut on mitä on aika edullisia, mutta ongelmana niissä on asennus. Monesti on pultin reiät "melkein" kohillaan. Jos ett itse asenna ei sekään ole ongelma.
Irrotettava on siistimpi irrotettuna. Muuten sillä ei ole merkitystä. Jos otat irrotettavan muista irrottaa sitä aina välillä ja laittaa vaseliinia. Jos se menee jumiin sitä ei kukaan sielä halua irrottaa.
Hinta nooin.
Koukku: Kiinteä 200€? Irrotettava 350-500€?
Asennus on usein, ei merkkiliikkeissä 150€.
Ja johtosarja yleismallin: 10€ ja merkkikohtanen n. 100€
Irrotettava on siistimpi irrotettuna. Muuten sillä ei ole merkitystä. Jos otat irrotettavan muista irrottaa sitä aina välillä ja laittaa vaseliinia. Jos se menee jumiin sitä ei kukaan sielä halua irrottaa.
Hinta nooin.
Koukku: Kiinteä 200€? Irrotettava 350-500€?
Asennus on usein, ei merkkiliikkeissä 150€.
Ja johtosarja yleismallin: 10€ ja merkkikohtanen n. 100€
Motonet:
Sähkösarja maksanee maltaita juurikin CAN-väylän takia.
VETOKOUKKU VOLKSWAGEN GOLF-V 04--TOURAN
01.01.05 jälkeen ensirekisteröidyn henkilöautokoukun oltava EU-hyväksytty!
Johtosarjat 7naparasialla
Golf-V Koukku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64-0035 150.00 ?
Golf-V Sähkösarja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64-9099 214.00 ?
Sähkösarja maksanee maltaita juurikin CAN-väylän takia.
Tilasin saksasta OEM (westfalia) koukun johtosarjoineen.
Säästö satasia.
Viikko vierähti toimituksessa.
Postin Maija-täti raahas lootan terassille heh...
Asentamaan kun puskurin lipare tulee matkahuoltoon.
Tai voishan nuo sähköt laittaa valmiiks.
Säästö satasia.
Viikko vierähti toimituksessa.
Postin Maija-täti raahas lootan terassille heh...
Asentamaan kun puskurin lipare tulee matkahuoltoon.
Tai voishan nuo sähköt laittaa valmiiks.
Puskuri slamit.netistä 62 euroa +toimitus... Muuta kilkettä mukana.
Koodaus 20€, pah
Ja koukku osineen 390€
Asennuskaljat 12€
Yht ~480€
Pelkästään osat tiskiltä vajaat 800 euroo ja asennus veis liikkeeltäki ainaki 4-5 tuntia.
asennus kuveja
Koodaus 20€, pah
Ja koukku osineen 390€
Asennuskaljat 12€
Yht ~480€
Pelkästään osat tiskiltä vajaat 800 euroo ja asennus veis liikkeeltäki ainaki 4-5 tuntia.
asennus kuveja
Se boksi näkyy tuossa yhdessä kuvassa, siel takakontin kyljes.
Styroksit tuli auton mukana.
Johdot oli aika työläät vetää, takapenkki pois ja sit vasemman puolen verhoilu.
Ja tietysti kontista kaikki pois. Ja takavalot, sekä puskuri.
Johdot oli aika simppelit kytkee mukana tulleen ohjeen mukaan.
Vaikein oli saada sulakeaskista yks liitin irti.
Styroksit tuli auton mukana.
Johdot oli aika työläät vetää, takapenkki pois ja sit vasemman puolen verhoilu.
Ja tietysti kontista kaikki pois. Ja takavalot, sekä puskuri.
Johdot oli aika simppelit kytkee mukana tulleen ohjeen mukaan.
Vaikein oli saada sulakeaskista yks liitin irti.
Nonniin nyt on asenneltu http://www.bertelshofer.com:sta tilattu koukku ja levitettyä johtosarja. Modulin asennus rauta tarttee ilmeisesti hommata itse? Mitä varten tuo johtosarjan kaksi napainen plugi on perärontissa? Plugin kuva näkyy tos:n kuvasarjassakin. Ensi viikonlopulle jäi nuo plugien kytkeminen ja koodailu. Koukku maksoi johtosarjan kanssa joulualennuksesta 345€ kotiin tuotuna. Vaikka onkin jollain tapaa fiksua tukea suomalaisia erikoisliikkeitä säästi saksasta tilaamalla 250€. Koukku on kuitenkin OEM tuote. Esim. modulin Westlafia tarran alta paljastui VW/Audi:n tarra osakoodilla.
Itse tein sen vag-comilla:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Tra ... g_%281K%29
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Tra ... g_%281K%29
the plug with the two pins ist for the load line in the 13 pin socket (Pin 10 and ground Pin 11).
It is discribe in point 57. You can buy an aditional wiring kit 300 025 300 113 for this plug.
The holder for the control unit is available with the number 900 001 506 461.
It is discribe in point 5.
Mit freundlichen Grüßen / With kind regards
i.V.
Kundendienst/Customerservice
WESTFALIA-Automotive GmbH
Am Sandberg 45
D-33378 Rheda-Wiedenbrück
T +49 (0) 52 42 / 907 - 453
F +49 (0) 52 42 / 907 - 239
[email protected]
www .westfalia-automotive.de
It is discribe in point 57. You can buy an aditional wiring kit 300 025 300 113 for this plug.
The holder for the control unit is available with the number 900 001 506 461.
It is discribe in point 5.
Mit freundlichen Grüßen / With kind regards
i.V.
Kundendienst/Customerservice
WESTFALIA-Automotive GmbH
Am Sandberg 45
D-33378 Rheda-Wiedenbrück
T +49 (0) 52 42 / 907 - 453
F +49 (0) 52 42 / 907 - 239
[email protected]
www .westfalia-automotive.de
asensin just faijan autoon (v variant) koukku.
koukku on kovil ja johtosarja ECS (ostettu marmoritiskiltä).
nyt on asia vaan et mittaristossa palaa luistonesto valo, ratti valo eli ohjaustehostimen valo ja vielä rengas paine varotin valo.
tarviiko koodata? ei ainakaan lukennu mitään ohjeissa.
ja sit vielä et pystyykö autolla ajaa 50 km vaikka noi valot palaa, pitäis kotiin päästä
koukku on kovil ja johtosarja ECS (ostettu marmoritiskiltä).
nyt on asia vaan et mittaristossa palaa luistonesto valo, ratti valo eli ohjaustehostimen valo ja vielä rengas paine varotin valo.
tarviiko koodata? ei ainakaan lukennu mitään ohjeissa.
ja sit vielä et pystyykö autolla ajaa 50 km vaikka noi valot palaa, pitäis kotiin päästä
Nollautuvat kaikki kun lähdet ajamaan. Paitsi rengaspainevaroitin mikä pitää kuitata painamalla nappia pari sekuntia. Perävaunutoiminnon koodaus ei ole pakollinen eikä vaikuta koukun sähköjen toimintaan.
Syynähän noiden valojen syttymiseen ovat ratin keskiasennon ja renkaiden pyörintäkehien kalibroinnin häviäminen. Rattikalibrointi tulee suoritettua kun autolla on ajettu muutama kymmenen metriä.
Syynähän noiden valojen syttymiseen ovat ratin keskiasennon ja renkaiden pyörintäkehien kalibroinnin häviäminen. Rattikalibrointi tulee suoritettua kun autolla on ajettu muutama kymmenen metriä.
pääsin kyllä kotiin.
ja niin kuin Una just kertoi, ajoin autolla 5m ja valot sammuivat.
täytyy huomenna soitta vw ja kysyä tarviiko koodata toi "piraatti-sarja"
olen asentanut saman valmistajan sarja mitsuihin ja niissä ei tarvii koodata, mutta mitsuissa ei tarvii mitään can-väylii muistaakseni koskea.
ja niin kuin Una just kertoi, ajoin autolla 5m ja valot sammuivat.
täytyy huomenna soitta vw ja kysyä tarviiko koodata toi "piraatti-sarja"
olen asentanut saman valmistajan sarja mitsuihin ja niissä ei tarvii koodata, mutta mitsuissa ei tarvii mitään can-väylii muistaakseni koskea.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei, vaan yhdistelmä-ESP:n saa aktivoida vain alkuperäisasenteisella tai jälkiasenteisella alkuperäis-ohjainlaitteella varustetulla koukulla. ECS:n valmistamat ohjainlaitteet eivät näitä ole.
Tässä vielä lainaus ross-techin wiki:stä:
Trailer Stabilization
NOTE: Activating this feature is only permitted for cars that come with a trailer hitch as factory installed equipment or where the retrofitted trailer hitch is similar to the factory installed one, additionally there are legal limitations for USA, Canada and Australia which do not permit the activation of this feature. Make sure the vehicle has been produced after 06/06/2005 (MY 2006+), earlier models may not support this feature - same applies for newer ones where you get an error when accessing the adaptation channel in question.
Ja vielä linkki samaan artikkeliin, jossa on vähän lisääkin tietoa:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Trailer_Hitch_Retrofitting_%281K%29
Tässä vielä lainaus ross-techin wiki:stä:
Trailer Stabilization
NOTE: Activating this feature is only permitted for cars that come with a trailer hitch as factory installed equipment or where the retrofitted trailer hitch is similar to the factory installed one, additionally there are legal limitations for USA, Canada and Australia which do not permit the activation of this feature. Make sure the vehicle has been produced after 06/06/2005 (MY 2006+), earlier models may not support this feature - same applies for newer ones where you get an error when accessing the adaptation channel in question.
Ja vielä linkki samaan artikkeliin, jossa on vähän lisääkin tietoa:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Trailer_Hitch_Retrofitting_%281K%29
Koukun koodauksen jälkeen tuli uusi vikakoodi. Ruksasin ohjeen mukaan trailer:n käyttöön. Trailer stabilization toimintoa en vielä koodannut lieneekö aiheuttaa virheen. Näyttäisi että auton toimintoihin ei ole vaikutusta.
"Trailer Stabilization
NOTE: Activating this feature is only permitted for cars that come with a trailer hitch as factory installed equipment or where the retrofitted trailer hitch is similar to the factory installed one, additionally there are legal limitations for USA, Canada and Australia which do not permit the activation of this feature. Make sure the vehicle has been produced after 06/06/2005 (MY 2006+), earlier models may not support this feature - same applies for newer ones where you get an error when accessing the adaptation channel in question."
ENNEN ASENNUSTA:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H11 0110
Revision: 11 Serial number: 29001053070F2C
Coding: BD3F0B40070002
Shop #: WSC 01279 785 00200
No fault code found.
KOUKUN KOODAUKSEN LÄLKEEN:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H11 0110
Revision: 11 Serial number: 29001053070F2C
Coding: BD3F4B40070002
Shop #: WSC 01279 785 00200
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 110
Mileage: 102325 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:01:33
"Trailer Stabilization
NOTE: Activating this feature is only permitted for cars that come with a trailer hitch as factory installed equipment or where the retrofitted trailer hitch is similar to the factory installed one, additionally there are legal limitations for USA, Canada and Australia which do not permit the activation of this feature. Make sure the vehicle has been produced after 06/06/2005 (MY 2006+), earlier models may not support this feature - same applies for newer ones where you get an error when accessing the adaptation channel in question."
ENNEN ASENNUSTA:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H11 0110
Revision: 11 Serial number: 29001053070F2C
Coding: BD3F0B40070002
Shop #: WSC 01279 785 00200
No fault code found.
KOUKUN KOODAUKSEN LÄLKEEN:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H11 0110
Revision: 11 Serial number: 29001053070F2C
Coding: BD3F4B40070002
Shop #: WSC 01279 785 00200
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 110
Mileage: 102325 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:01:33
Koodasitko ennen vain jälkeen peräkoukun ohjainlaitteen asennusta? Tai oikeastaan sillä ei ole edes väliä vaan tuo vikakoodi taitaa tulla jokatapauksessa siinä vaiheessa kun koukun ohjainlaite saa ensimmäisen kerran sähköä, tai heti koodauksen jälkeen, mikäli se suoritetaan ennen asennusta. Eli poistappa vikakoodit niin ei pitäisi tulla enää takaisin.
Tuo väärin koodatun ohjainlaitteen vikakoodi tulee asennuksen jälkeen myös silloin jos peräkoukun koodausta ei suoriteta lainkaan, mutta siitä ei tosiaan ole mitään haittaa.
Tuo väärin koodatun ohjainlaitteen vikakoodi tulee asennuksen jälkeen myös silloin jos peräkoukun koodausta ei suoriteta lainkaan, mutta siitä ei tosiaan ole mitään haittaa.
^Joutuu sulakerasialle asti...
ps. älä missään nimessä ota kovilin koukkua.
Kun saat alkuperäisen edukkaammin.
edit:
Ja lisäksi kovilin koukun paikka törröttää rumasti puskurista.
KLIK alkuperäiseen koukkuun
ps. älä missään nimessä ota kovilin koukkua.
Kun saat alkuperäisen edukkaammin.
edit:
Ja lisäksi kovilin koukun paikka törröttää rumasti puskurista.
KLIK alkuperäiseen koukkuun
^Joutuu sulakerasialle asti...
ps. älä missään nimessä ota kovilin koukkua.
Kun saat alkuperäisen edukkaammin.
edit:
Ja lisäksi kovilin koukun paikka törröttää rumasti puskurista.
KLIK alkuperäiseen koukkuun
kannatetaan. Tulee silmälle soma kun ostaa tuon westfalian ja slamitilta helman. kannattaa varata pari päivää asennuksiin. mekaaninen asennus menee <2h, mutta tuo jontosarja ottaa aikansa, kun tarttee irrotella paneeleita.
Palataanpa astialle. Suunnitelmissa käytetyn VW:n osto ja siihen pitäisi asentaa mielellään "tehdaskoukku". Hyviä vinkkejä ovat jo useat teistä antaneet, mutta tuo yhdistelmävakautus vielä meikäläistä vähän mietityttää. Mistä te (jotka olette asentaneet tehdaskoukun) tiedätte,
että yhdistelmävakautus on toiminnassa?
että yhdistelmävakautus on toiminnassa?
^Kun kärry (toimivilla valoilla) on kiinni, ESP valo (pitäis) palaa jonkun aikaa kauemmin käynnistyksen yhteydessä.
Itse en ole tuota huomannut, mittaristosta "puuttuu" myös peräkärryn vilkuista kertova merkkivalo - vaikka se ikoni siellä näkyykin.
Tiedä sitten... Joskus lapinreissulla motarilla 2 pakettiautoa painoi ohi, tuuli heilautti molemmilla kerroilla vähän golffia ja huomas kuinka auto korjasi itse ajolinjan...
Itse en ole tuota huomannut, mittaristosta "puuttuu" myös peräkärryn vilkuista kertova merkkivalo - vaikka se ikoni siellä näkyykin.
Tiedä sitten... Joskus lapinreissulla motarilla 2 pakettiautoa painoi ohi, tuuli heilautti molemmilla kerroilla vähän golffia ja huomas kuinka auto korjasi itse ajolinjan...
Make sure the vehicle has been produced after 06/06/2005 (MY 2006+), earlier models may not support this feature
Ok, hyvä tietää. Myös appiukon -07 Octaviaan voisi hankkia OEM johtosarjan jos sillä saisi aktivoitua tuon ESP:n perävaunutoiminnon. Appiukko kuitenkin käyttää paljon vaununvetoon, traileriin peräkärryyn tuota niin ei se ainakaan haittaa.
Olettaisin että -07 Ocu II:n menisi sama homma heittämällä? Onko joku tehnyt saman operaation Octaviaan?
Olettaisin että -07 Ocu II:n menisi sama homma heittämällä? Onko joku tehnyt saman operaation Octaviaan?
Olisi tällainen keissi: Jetta v ja vetokoukun sähköt ei toimi (valot ei pala kärrissä etc).
Koukku on Kovilin tekele, johtosarjasta ja ohjainboksista ei tietoa, kun ei ole oma auto. Voisi olettaa, että on vw:n, jos kerran Laakkosella laitatettu.
Kuulemma pitäisi ohjelmoida koukku toimintaan, mutta en sitä mielelläni tekisi, kun ojainlaitteen alkuperästä ei ole tietoa.
Osaako joku kertoa vaikuttaako tuo koodaus kärrin sähköjen toimintaan, mielestäni ei? Eli vaikuttaisi vain auton ajonvakautusjärjestelmän ja jarrujen toimintaan, kun kärri on kytkettynä.
Kuulemma ovat Laakkosella jo jotain yrittäneet koodailla, tarina ei tosin kerro, että mitä.
Mun mielestä vika on nyt ennemminkin kytkennöissä tai sulakkeessa, kun kerran joskus on toiminut.
Koukku on Kovilin tekele, johtosarjasta ja ohjainboksista ei tietoa, kun ei ole oma auto. Voisi olettaa, että on vw:n, jos kerran Laakkosella laitatettu.
Kuulemma pitäisi ohjelmoida koukku toimintaan, mutta en sitä mielelläni tekisi, kun ojainlaitteen alkuperästä ei ole tietoa.
Osaako joku kertoa vaikuttaako tuo koodaus kärrin sähköjen toimintaan, mielestäni ei? Eli vaikuttaisi vain auton ajonvakautusjärjestelmän ja jarrujen toimintaan, kun kärri on kytkettynä.
Kuulemma ovat Laakkosella jo jotain yrittäneet koodailla, tarina ei tosin kerro, että mitä.
Mun mielestä vika on nyt ennemminkin kytkennöissä tai sulakkeessa, kun kerran joskus on toiminut.
Jos se on kovil niin luultavasti ei ole alkuperäinen johtosarja
http://www.kovil.fi/media/HUOLTOTIEDOTE ... 08_CFC.pdf
ks kohta CFC®- MODULIN RESETOINTI!
http://www.kovil.fi/media/HUOLTOTIEDOTE ... 08_CFC.pdf
ks kohta CFC®- MODULIN RESETOINTI!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa