Mistä vanteet Rallye Golffiin(G2)?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä vanteet Rallye Golffiin(G2)?
Eipä tuolta vannekeskustelusta oikein sopivaa infoa irronnut. Mutta, mitä merkkejä, malleja, ja kauppoja vielä on mitkä valmistaa/myi leveäreunaisia alle 17" vanteita? Ei oikein tahdo löytyä kun noita yli 18" kromivanteita ym nykyvanteita...
Kriteerit on aikalailla tässä:
- koko 16" ja leveys 8-9"
- Hinta alle 1000€
- Huulta saa/pitää olla
Mikäs ET tuohon olisi sopiva. On madallettu ja suht jäykkä. 20?
BBS RS/RM liian kallis. Muuten olisi täydellinen. Samoin Borbetilla löytyy silmään sopivia, mutta valmistetaanko vielä ja mistä saa?
Ehdottakaa malleja ja vinkkejä mistä saa?
Kriteerit on aikalailla tässä:
- koko 16" ja leveys 8-9"
- Hinta alle 1000€
- Huulta saa/pitää olla
Mikäs ET tuohon olisi sopiva. On madallettu ja suht jäykkä. 20?
BBS RS/RM liian kallis. Muuten olisi täydellinen. Samoin Borbetilla löytyy silmään sopivia, mutta valmistetaanko vielä ja mistä saa?
Ehdottakaa malleja ja vinkkejä mistä saa?
http://www.schweiger-carparts.de/cr.htm ja sieltä CR7 silber/shadow. En tiedä mitä tulis lopullisesti maksamaan, mutta koko 9x16 ainakin löytyy ja sopivahko ET:kin...
mitä merkkejä, malleja, ja kauppoja vielä on mitkä valmistaa/myi leveäreunaisia alle 17" vanteita?
- koko 16" ja leveys 8-9"
- Hinta alle 1000€
- Huulta saa/pitää olla
- Keskin KT1, KT4
-Borbet T
- Brock B1, B2
-Artec MA-Exlucive
- RH AD Cup
Em. vanteita myy MDComprex, Autovaruste, DRW.
Schmidt ML on myös tyllikäs vaihtoehto, 8x15 koossa näyttäisi löytyvän käytettynäkin.
Lisätty yksi vannemalli ja linkit
Viimeksi muokannut jii_bee, 21.1.2009 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo ei se Rallye juurikaan leveämpi ole kuin normi mk2 vaikkapa G60-kaarilla.
Itselläni Syncrossa on 16 x 9" ET 30 Borbet Design R:t. Kaarista on kaikki sisäänpäin kääntyvät kanttaukset pois ja lisäksi etenkin edessä lievää "mankelointia", ja nuo sopii sinne juuri ja juuri. Isommalla ET:llä ottaisi iskareihin kiinni, pienemmällä renkaat kaariin. Hiukan nytkin edestä ottaa kun pyörät käännettynä ajaa töyssyyn tai muuten huolella kanttailee.
Itselläni Syncrossa on 16 x 9" ET 30 Borbet Design R:t. Kaarista on kaikki sisäänpäin kääntyvät kanttaukset pois ja lisäksi etenkin edessä lievää "mankelointia", ja nuo sopii sinne juuri ja juuri. Isommalla ET:llä ottaisi iskareihin kiinni, pienemmällä renkaat kaariin. Hiukan nytkin edestä ottaa kun pyörät käännettynä ajaa töyssyyn tai muuten huolella kanttailee.
Tähän Rallyeen passaa 9x16 205/40 renkailla oikein näpärästi. Sivukuva.
Vanteiden ET melko varmasti 15, muulla B1:tä ei ainakaan ole saatavana.
205/40 tai 215/35 rengas tuo myös yllättävän paljon pelivaraa verrattuna yleisesti käytettyyn 215/40 kumiin.
Kaarikontaktien määrään vaikuttaa tietenkin myös alustan korkeus/jäykkyys niin kuin tavallisissakin kakkiksissa.
Vanteiden ET melko varmasti 15, muulla B1:tä ei ainakaan ole saatavana.
205/40 tai 215/35 rengas tuo myös yllättävän paljon pelivaraa verrattuna yleisesti käytettyyn 215/40 kumiin.
Kaarikontaktien määrään vaikuttaa tietenkin myös alustan korkeus/jäykkyys niin kuin tavallisissakin kakkiksissa.
Viimeksi muokannut jii_bee, 22.1.2009 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P3kzi kirjoitti:Mun autossa oli entisen omistajan aikaan 8x17 et35, 205/40 renkailla. Madallusta oli silloin noin 50mm ja kaaria on vähän leikelty. En tiiä sit miten mahtu pyörimään, veikkaan että ihan hyvin.
Samaiset köykämiinit olivat alkujaan meikäläisen ex-kakkiksessa.
-60 mm alusta, Geen muovit, muovien alta leikelty tavaraa hieman turhankin paljon.
Takana hipaisi jonnekin pyöräkotelossa jos oli kontti täynnä tavaraa ja pari matkustajaa takapenkillä.
Näyttivät kyllä paljon paremmalta tuossa P3kzin Golffissa, tavallisten muovikaarien kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa