purin kuskinpuolen jarrusylinterin edestä ko 40km ajon jälkeen levy oli kuuma vaikka jarruun ei tullu koskettua.
otin sylinterin irti ja poistin männän joka oli reunalta hiukan ruosteessa, hioin ruosteet ja rasvasin kauluksen punasella vaseliinilla, puhdistin haitarikumin joka oli täysin hyvässä kunnossa ja laitoin liukasteeksi vaseliinia sisempään tiivistekumiin joka syvemmällä sylinterissä, mäntä takasin, ok. sylinteri takasi letkuun ja paketti kasaan, ilmaus. jarrupoljin ottaa ihan ylhäällä eli ei painu vaikka kui painaisi eli ilmaa ei oo mut silti ei rengas mee lukkoon ees liukkaalla jäällä jossa lunta.. ilmauksen jälkeen nestettä roiskui hiukan ulkopuolelle ja ehken vähän palaankin mutta tuskin niin vähä kokonaan lamauttaa. ennen ilmausta putsasin palat ja levyt jarrunputsaus aineella.
eikö sylinterin männän liukastukseen saa käyttää vaseliinia?
aikasemmin 100A ja bimmerin jarruja laitellessa kaikki ollu ok mut tää volokkari ei..
jarruremppa, ei pidä etupyörä.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
ei se kyl oo jumissa. juur ennen paikalle laittoa viel poleskelin jarrua ja ruuvipuristimel ruuvasin takasi sisään, hyvin toimi, ei ollu jäykkä niinku kiinni ruostunu.. levyn leveyttä en muista tai en ees mitannu..
huomen puran ja laitan ilman vasuliiniä.. perkl..
on se hianoo ko ei pidä ko apparin etupyörä koko autossa :) taka renkaat ei pidä ensinkään, ilmeisesti siitä saa kiittää kuluneita jarruhihnoja sekä jarrupaineensäädintä..
huomen puran ja laitan ilman vasuliiniä.. perkl..
on se hianoo ko ei pidä ko apparin etupyörä koko autossa :) taka renkaat ei pidä ensinkään, ilmeisesti siitä saa kiittää kuluneita jarruhihnoja sekä jarrupaineensäädintä..
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
Tavallista vaseliinia ei saa käyttää. On ihan oikea aine rubber grease.
Esim. tämmönen.
http://www.hrpworld.com/index.cfm?form_prod_id=3156&action=product
Esim. tämmönen.
http://www.hrpworld.com/index.cfm?form_prod_id=3156&action=product
Tai Kentin valmistama jarrusilikooni jota saa kahvikupin kokoisessa pänikässä, jossa on suti kannessa... Vaseliini turvottaa kumeja. Kannattaa pulpauttaa se mäntä ulos sylinteristä ja hoonata sylkkykin samalla. Ja vesihiomapaperilla männästä mahdollinen ruoste varovasti veks. Joissain vokkeloissa männät jumittaa kun ovat liian ulkona, vaikka paloja ois vielä jäljellä paljonkin...
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
otin syltyn irti , kattelin ja tutkailin. laitoin puupalan männän ja rungon väliin ja poleskelin jarrua, ko poljin jämähtää ni ei kyl painu vitun vertaa eli ei o ilmaa. sit ruuvasin männän puristimel takasi ni huomasin et ilmaus nipan päässä o nestehelmi, kuivasin hyvin. tein poleskelun uusiks ja kas kas helmi tuli uudestaan vaikka ilmausruuvi oli tiukasti kii, tiukensin viel enempi ja nyt ei tuu helmeekään.. putsasin palat ja levyn viel tod hyvin jarrujen putsaus aineella laitoin kasaan ja huomasin että kitinän vaimennuslevy stana unehtu, eiku auki ja viel innostuin ottaan liukutapit irti ja laittaan kunnon mobil vaseliinit sisään.. toimii ko ajatus..
sit kävin kattoo turbopellin alle ja purkaan atomeiks ilmanputsarikotelon ja kattoo mitä sen takana on sekä voisiko siitä kuulua sisään sellanen helinä kolina joka aina kylmänä kuuluu, siel oli kumipuslat väljentyny, sorvasin uudet ja loppu helinät.. innostuin viel kattoon raitisilmasuodattimen jonka päältä löytyikin muumioitunut hiiri, sieltä se haju viime kesänä sit tuliki :) no nyt on sit seki hoidettu..
aattelin että imuroimpa sisältä ko imuri oli ni likellä. noh tulipa irrotettua penkit ja rasvattua kiskot, öljyttyä mekaniikka.. sit piti jo lopettaa koska seuraava purku operaatio ois ollu lämppärin kennon tarkastus ko joskus tuloo hajua sissään, perkl..
mutta, ois asiaakin.. saako puhalluslaitteen moottori heilua sivuttais suunnassa n.10mm ja ylä ala suunnassa 0.5 - 10mm? kerran pääs ujellusta lämpimällä ilmalla ja aattelin että puhaltimen laakeri o paskana mut sit se ääni hävis ja en kiinnittäny enempää huomioo..
heiluko uusissa kolmoskoppasissa penkit ylä ala suunnassa joitain kymmeniä millejä? tossa tuntus olevan jossain väljää tai sit tyyppi ominaisuus, mut penkit on kyl muutenki menossa vaihtoon..
sit kävin kattoo turbopellin alle ja purkaan atomeiks ilmanputsarikotelon ja kattoo mitä sen takana on sekä voisiko siitä kuulua sisään sellanen helinä kolina joka aina kylmänä kuuluu, siel oli kumipuslat väljentyny, sorvasin uudet ja loppu helinät.. innostuin viel kattoon raitisilmasuodattimen jonka päältä löytyikin muumioitunut hiiri, sieltä se haju viime kesänä sit tuliki :) no nyt on sit seki hoidettu..
aattelin että imuroimpa sisältä ko imuri oli ni likellä. noh tulipa irrotettua penkit ja rasvattua kiskot, öljyttyä mekaniikka.. sit piti jo lopettaa koska seuraava purku operaatio ois ollu lämppärin kennon tarkastus ko joskus tuloo hajua sissään, perkl..
mutta, ois asiaakin.. saako puhalluslaitteen moottori heilua sivuttais suunnassa n.10mm ja ylä ala suunnassa 0.5 - 10mm? kerran pääs ujellusta lämpimällä ilmalla ja aattelin että puhaltimen laakeri o paskana mut sit se ääni hävis ja en kiinnittäny enempää huomioo..
heiluko uusissa kolmoskoppasissa penkit ylä ala suunnassa joitain kymmeniä millejä? tossa tuntus olevan jossain väljää tai sit tyyppi ominaisuus, mut penkit on kyl muutenki menossa vaihtoon..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa