neliveto passatin muuttaminen takavedoksi?
Valvoja: ffp jäsenet
neliveto passatin muuttaminen takavedoksi?
tarkotuksena olis ostaa syncro 3B passatti mutta vain sen takia jos olisi mahdollista muuttaa se takavedoksi?? voi olla että haaveeksi vaan jää!! ei taida riittää että ottaa edestä nelivedon navat ja vetarit pois ja teettää niiden tilalle vaikka jotku puslat!!! vaihdelaatikkoon täytyy ilmeisesti kans tehdä muutoksia. Ajattelin kysyä nyt eka teiltä neuvoo ku oma pää ei riitä!!!
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuossa tapauksessa vaan asiaan on varmasti vaikuttanut se, että Cossu-Esco on teknisesti ja rakenteellisesti niin lähellä vanhempaa Sierraa, jolloin voidaan pelkkää takavetoisuutta perustella sillä, että teknisesti lähes samaa autoa on tehty takavetoisena.
Jos Passatin saa rekisteröityä Suomen tieliikenteeseen takavetoisena, niin se on suuri ihme.
Jos Passatin saa rekisteröityä Suomen tieliikenteeseen takavetoisena, niin se on suuri ihme.
No jos nyt lähetään teoretisoimaan syncron muuttamista takavedoksi niin siinä on muutama ongelma:
1. Vaihdelaatikko - Rakennettu hyvinkin pitkälti etuvetoisen askin jatkoksi, kiertää poikittain olevan moottorin taakse. En keksi miten tätä askia saisi koti- tai koneistamokonstein muutettua.
2. Keskitasauspyörästö - hydraulinen, voi ottaa pois
3. Takatasauspyörästö - tehty etuvetopainotteiseen nelivetoon, tuskin tulee kestämään mitään.
Eli käytännössä jos tälläinen pitäisi tehdä, kääntäisin moottorin pitkittäin, hankkisin volvon tai bemarin vaihteiston, kardaanin ja perän. Tai sitten voi teettää koneistamossa kaikki. Katsastusteknillisesti epäilisin suurimpien ongelmien tulevan taka-akseliston toteutuksesta ja korin todistamisesta takavetokäyttöön soveltuvaksi tjsp.
1. Vaihdelaatikko - Rakennettu hyvinkin pitkälti etuvetoisen askin jatkoksi, kiertää poikittain olevan moottorin taakse. En keksi miten tätä askia saisi koti- tai koneistamokonstein muutettua.
2. Keskitasauspyörästö - hydraulinen, voi ottaa pois
3. Takatasauspyörästö - tehty etuvetopainotteiseen nelivetoon, tuskin tulee kestämään mitään.
Eli käytännössä jos tälläinen pitäisi tehdä, kääntäisin moottorin pitkittäin, hankkisin volvon tai bemarin vaihteiston, kardaanin ja perän. Tai sitten voi teettää koneistamossa kaikki. Katsastusteknillisesti epäilisin suurimpien ongelmien tulevan taka-akseliston toteutuksesta ja korin todistamisesta takavetokäyttöön soveltuvaksi tjsp.
Taisinpa puhua muute paskaa, 3B:ssä on taas kone pitkittäin? Se pyörii eri malleissa kuin... Ircistä lainattu lyhyt voittajan resepti: " 016 keskilukollinen loota tilalle, etuvetarit pois ja kovaa ajoa"
Viimeksi muokannut Juvonen, 19.1.2009 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Idea on täysin typerä, mutta jos autonsa haluaa pilata niin tekninen toteutus on helppo.
Ei tarvi vaihtaa askia eikä mitään muutakaan. Laatikosta "häntäosa" pois, torseenimurikka käteen ja isolla kempillä rattaat jumiin. Etuvetareista ulkonivelet irti ja pultataan ne normaalisti napaan kiinni. Perä kestää, se on samaa tavaraa kuin Audeissa.
Ei tarvi vaihtaa askia eikä mitään muutakaan. Laatikosta "häntäosa" pois, torseenimurikka käteen ja isolla kempillä rattaat jumiin. Etuvetareista ulkonivelet irti ja pultataan ne normaalisti napaan kiinni. Perä kestää, se on samaa tavaraa kuin Audeissa.
Ohan sillä takavetoisella hauskempi sutia, mutta valitettavasti se ei sitten tee muutakuin sutii... Mr.Crossfiren resepti on täysin toimiva, vetoakselit vaan irti sisempien nivelien kanssa, katsastukseenkin on helppo sitten laittaa takaisin. Tosin jarrudynosta hyppää aika vauhdilla sitten pois.
Hullu idea, mutta meitä on moneksi... Muistakaa liimata myös auton ulkopellit täyteen nallekarkkeja, jos on kerran ihan pakko tehdä vain siksi että on erilainen kuin muilla.
Hullu idea, mutta meitä on moneksi... Muistakaa liimata myös auton ulkopellit täyteen nallekarkkeja, jos on kerran ihan pakko tehdä vain siksi että on erilainen kuin muilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa