Das Auto - Golf Gti mk1

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

Das Auto - Golf Gti mk1

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 2.3.2008 14:04

Skudaa!

Tällainen peli tuli sitten hankittua syksyn pimeimpään aikaan Ruåtsin puolelta - matkailu avartaa, sanovat. Ja pigmentti on pimein mitä Golfin värikartasta löytyy. Noh, enivei, valinta on nyt tehty ja tällä mennään: Original Gti vm. -82. Kori on erittäin hyväpeltinen - tulee suolattomilta teiltä. Interiööri on ehjä, eikä kovinkaan asutun näköinen, jopa kuskin penkki ehjä. Toki joitain pieniä käyttölommoja on koriin matkan varrelta kertynyt, mutta ne fiksataan aikanaan pois. Kone, yks' kasi, on aivan vetreässä vedossa, joten ei aukaista vielä tälle kaudelle. Kevyt 'facelift' on jo tehty, kuten kuvasta, ennen - jälkeen, voi nähdä. Vaihdettu single -maski, punalistat maalattu, puskuri uusittu ja orig. spoileri lisätty. Aito 'Gti-ilme' on nyt selvästi katu-uskottavampi, vain merkki puuttuu grillistä.
Ideana olisi säilyttää originaali 'look', tai ainakin melkein, pieniä poikkeuksia sallitaan.

Ennen
v v v
Jälkeen
Kuva

Kuva kabinetista:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... /Gti_5.jpg

Konehuone näyttää tällaiselta:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... Gti_10.jpg

Tässä tullattuna ja katsastettuna:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... /Gti_7.jpg

Suunnitelmissa on kevään 08 aikana fiksata koria päältä ja käydä alustakomponentit läpi. Kauppalistalla ainakin: Gewindefahrwerke, merkki vielä avoin ja kovat puslat. Päivitetään tietenkin alustan kuluvia ja liikkuvia osia reippaalla kädellä, jarruja myös betrataan kun sopivia komponentteja löydetään. Suvigummit täytyy myös hankkia vanteineen ennen vappua. Tässä hankintoja näin aluksi, mutta lista pitenee päivittäin.

Eli: projekti on näin käynnistetty, jatkoa seuraa.

fabio
-
Viestit: 80
Liittynyt: 1.12.2006 11:19

ViestiKirjoittaja fabio » 2.3.2008 20:23

hieno peli. sisusta näytti olevan kyllä ihan siistissä kunnossa.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 2.3.2008 22:57

nätti! eli suolattomilta teiltä? auto on haettu jostain Haapanta-kalix-kiruna väliltä? :) ite katellu kans ruottinpuolelta näitä ykkösmuruja nii kiinnostais tietää paljonko näistä menee veroa?ei varmaan ku satanen-kaks?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.3.2008 8:57

^Kyllä tuolle akselille mätiäkin sopii, testattu juttu erään -79 mallin kanssa mikä oli ulkoapäin kyllä todella fiksu ;) Kalixista se haettiin tuossa kolmisen vuotta sitten.

Verot on kai jotain 400€ luokkaa, ellei enemmänkin..?

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 3.3.2008 11:19

Odottelen 200-300 euron haarukkaan sattuvaa verolappua. Tammikuusta 08 alkaen veroprosentti määritellään ajoneuvon kokonaispainon mukaan tämän ikäisissä peleissä ja näin Gtin % asettuu 18 paikkeille Tullin taulukossa. Tehokerrointa ei oteta käyttöön %-laskennassa Gtin kohdalla. Ja eiköhän tuo Tullin arvonmääritys liene myös kohtuullinen vanhoissa Golffeissa.

Totta on, että tuli auto mistäpäin Ruotsia tahansa, vaikkapa 'saltfritt område' -alueelta, niin ei se auton peltejä yksin pidä kasassa. Tässä Gtissä on aikanaan tehty ruosteruojaus, jolla säästetään mikkilankaa tänä päivänä metri tolkulla. Toki pohjapellistä on suojat jo nyt kuluneet, ja jotain kannattaa tehdä alustan hyväksi. Päästään kuitenkin kohtuullisella työllä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.3.2008 11:37

Aika petollisia vehkeitä pohjan puolelta nämä ykköset. Näin toteaisin aikanaan itsekin mittavan hitsausrempan (kaaret, taka-akselin tuenta) kymmenen vuotta vanhaan niin ikään -79 malliin suorittaneena.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.3.2008 13:55

Sehän se ratkaisee, miten autoa on jaksettu pestä ja pitää. Nuo loppupään ykköskopat on kuitenkin jo melko hyviä pitämään ruosteen loitolla, vanhempiin verraten.

Vuonna 2005 oli muistaakseni jotain +400€ verot tuollaiseen mk1 GTI:hin. Hyvä juttu jos on tullut muutosta tuohon, sitähän voisi taas käydä hakemassa lisää ruostetta tuosta länsinaapurista :)

Evens
-
Viestit: 140
Liittynyt: 8.10.2005 9:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja Evens » 3.3.2008 21:23

Onpas hyvässä kunnossa.Mitä teet seauravaksi? Hienot Vannet vähe matalusta ja sitten on vielä hienompi näko :)

Evens

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 4.3.2008 10:16

Kiitos vain. Kyllä tekemistä riittää, kosmeettisia virheitä ja muuta betrattavaa löytyy laitettavaksi. Vanteet ja säätöalusta tulee aikanaan.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 11.3.2008 17:14

Vieläkö on villihevosia?

Siitä otettiin selvää dynamometrilla (kiitos Sepolle), onko kaupassa tulleet kaikki hevoset vielä tallissa. Ja olihan ne. Ajokokemukset ja fiilikset jo ennen dynolle menoa olivat hyvät. Yks' kasi koneen laaja vääntö ja 7G laatikon napakat välitykset tekivät lähtemättömän vaikutuksen jo ensi metreillä. Käynti dynolla piirsi nuo kokemukset paperille. Kone säädössä, hyvässä iskussa, pollet tallella, ja mikä parasta, tuo sininen viiva paperilla - väännöt 2000-5000 rpm:n alueella. Kaikki tuo hauskuus löytyy siis 'traktorimaisilla' kierroksilla - no, ei mitään väliä. Kun yks' kutosen paras vääntö, 130 Nm, tuli ulos 5000:lla jengalla niin tässä 154 Newtonia jo reilussa kolmessa tonnissa ja menohalut aktivoituu jo kahden tonnin jälkeen. Siinä se ero kahden hyvän välillä.
Jo valovuosia sitten, taisi olla kampakeraamisella kaudella, tein 1.6 Gti:n Saksan tuontiosista kotimaiseen 1.6 LS kanta-autoon. No, nyt on sitten palattu Gti -leiriin ja lähtöruutuun monien 'vieraiden' merkkien ja vaiheiden jälkeen.

Pientä säätöä ja dyno pyörimään:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... dyno_2.jpg

Statistiikkaa paperilla ajon jälkeen:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... dyno_1.jpg

Näillä mennään. Projektet fortsätter....

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.3.2008 19:38

Mk1 gti on kyllä mukava ja kiva laite ajella, kunnossa ollessaan. Ei muuta kuin alusta ja vanteet alle niin kelpaa niellä kilometrejä.

Evens
-
Viestit: 140
Liittynyt: 8.10.2005 9:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja Evens » 12.3.2008 18:36

Onko tosi hyvässä kunnossa mootori.Sieltä saa vähintä 200hp.Meilä on tehty sellaisia.Ne on kilpaautot 1,6 mootorit ja 200hp on sieltä viritetty.
Oletko mietinut sieltä sitten saata lisä tehoa?

Evens

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 12.3.2008 19:39

hieno peli, oikein tulee kyynel silmään kun muistelee kun itellä oli vastaava 1.8gti 83 joka nyttemmin on tuhottu jossain rokkiralli kisoissa. tuolta se minulla näytti http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2325.jpg

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 13.3.2008 11:07

Krissu, tyydytään toistaiseksi tehtaan tekemään viritykseen, mutta: 'you never know'....

Lasse, koskaan ei ole liian myöhäistä palata Gti -leiriin takaisin.....

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.3.2008 11:32

1.8 GTI on moottorivaihtoehtona tuollaiseen kulkineeseen aivan erinomainen.
Kun tässä nostalgiseksi heittäydytään, itselläni oli Cabrioletissa moinen tekniikka.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 15.3.2008 12:24

Tuo on sika hieno!! Ajelit eilen vastaan ketolanperän koulun kohilla.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 15.3.2008 23:51

Kiitos vain Janne. Kosmeettisia virheitä ei havaitse vauhdissa.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 14.12.2008 23:05

Tjena!

'Hiljaa hyvä tulee', sopinee sloganiksi minun projektiini - mutta se elää kuitenkin. Kerrataan lyhyesti tapahtumat viime päivityksestä tähän saakka. Autoverolappu tuli keväällä ja valtio sai omansa - n. 65 euroa! Oli varmaan Päivän tarjous, tai sitten olin 50.000. asiakas, tai jotain. Kenties verolaskelman tehnyt virkamies oli voittanut lotosta ja halusi jakaa hyvää köyhälle autontuojalle. Kiitokset Tullille!
Auto oli erinomaisessa ajokunnossa jo ostohetkellä, niinpä ideana olikin ajella 1. kesä purkamatta sitä kovin pieniksi paloiksi. Viikonloppuisin Gti-fiilistelyä lakeuden kyläteillä kertyi reilut 1500 km kesän aikana. Pientä säätöä ja parannuksia toki tehtiin, kuten: Perus-BBS 14" alut löytyi vallan mainiolta VW-mieheltä, Västiltä. Kumipyörät mallia Hankook K 105 185/55-14 KM Däckiltä Haaparannasta. Profiiliksi tuli tietoisesti valittua 55-sarja ajomukavuuden säilyttämiseksi. Paitsi että mustat ja pyöreät, myös mukavat ajaa. Vanteille tein lasikuulapuhalluksen ennen pulverimaalausta. Täydellinen hammastanko on nyt myös 'nyhet', vaikka entinenkin läpäisi katsastuksen. Pieni vika hammastuksesta kuitenkin löytyi, joten vaihtoon meni. Ohjaus tarkentui vaihdon myötä kartingmaiseksi - no, uusi on aina uusi. Kun oli vaihtopäivät meneillään, niin samalla meni uusiksi alapallot, rt. päät ja ulommat vetonivelet saivat Löbron damaskit suojakseen. Jotain jarruosia myös, sekä pientä nippeliä sinne tänne, joten: 'mycket nytt och bytt'.

Gti kesällä aakeella laakeella
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... i/golf.jpg

Ja kotikadulla
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... ti_116.jpg

Nyt pitää saada kuitenkin jotain näkyvää aikaiseksi ennen 09 vappua, joten mikä olisi sen näkyvämpää kuin uusi maali siloteltuun pintaan. Pienen kevennyksen jälkeen 'Ettan' näyttää nyt tällaiselta:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... t_side.jpg

Varsinaisia peltitöitä kori ei juurikaan kaipaa, ja 26 vuodessa on kertynyt vain muutama pieni kylkijälki parkkipaikoilla. Helmasta oikaistiin pieni painauma. Väri olisi tarkoitus saada pintaan vuoden vaihteeseen mennessä. Tästä on hyvä jatkaa.....

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 15.12.2008 20:49

ai ai ai ku näyttäää somalta! :) Aika lahja kyl toi 65 euroa !

hana79
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.7.2005 17:48

ViestiKirjoittaja hana79 » 23.12.2008 19:55

Vi*un hieno!! Mahtava!!

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 3.1.2009 15:27

Pohjatöitä.....

Puhdasta peltiä 320:lla pyöritettynä ja Permacronin 2K-punaruskealla pohjamaalattuna.....

Kuva


Ovi ja konepelti

Ovi ja konepelti 2

Kattoluukku

Takakylki

Pohjatyöt jatkuu......

Rocco
-
Viestit: 550
Liittynyt: 31.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja Rocco » 9.1.2009 22:44

Loistava auto. Pidäthän värin vakiona? Mustina näitä näkyy enää tosi harvoin. Tosin on muutkin kaikessa orginaalisuudessaan verkligen harvinaisia. Montakohan alkuperäistä mk1 GTI:tä löytyy suomessa, kuka tietää?

(offtopic niin mun GTI-83:seen tuli veroa 180eur -> eräänlainen lottovoitto tämäkin..)

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 10.1.2009 21:53

Jatkoa pohjatöille. Taas on vähän edetty.....
Tässä ovet ja konepelti Permasolidin Premium -hiontafyllerillä vedettynä. Tässä takaluukku samalla käsittelyllä.

Rocco, tack för din kommentering av Goffen. Väristä: kyllä, aion pysyä lujana ja pitää orginellin LO 41:n. Mutta, kävin kovan väännön itseni kanssa väristä - suuri houkutus olisi kastaa pensseli LA 3A -purkkiin. Kyllä Marsrot on niin hieno sileän ykkösen pinnassa - niinkuin tiedät. En aio katsoa enää sinun upean 'ettanin' kuvia ennenkuin tässä on musta väri pinnassa :-)
Verot on, aivan oikein, tulleet alas 2008 lähtien uuden laskukaavan myötä.

AKEn tietopalvelusta selviäisi varmaankin tuo mielenkiintoinen tieto Gti-ykkösten määrästä, mutta mikäli tulkitsin heidän hinnastoaan oikein, niin tuo haku maksaisi aivan käsittämättömän summan - 245,00 euroa!!! Tai sitten joissain tapauksissa 57,00 euroa per tunti ( AKE - Tietopalveluhinnasto - kohta 5. Eräpoiminnat ajoneuvoliikennerekisteristä).

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 10.1.2009 23:08

Tilastokeskus on myös auttanut monesti kun pitänyt selvittää montako jotain autoa suomessa on. Itse sieltä saanut todella hyvää palvelua, kun asiallisesti kysynyt ja perustellut miksi tiedot tarvinnut.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 11.1.2009 13:45

Hieno on. Toivottavasti näemmme kesäkelien tullessa kempeleessä, päästään ihailee golffeja :D. Kannatan Roccon kanssa samaa, että pidä väri orginaalina, punaisia näkee, mutta mustia ei tahdo olla, itseasiassa tuo taitaa olla ainut orginaali minkä tiedän

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 19.1.2009 13:06

Jatkoa pohjatöille, osa 2. Eteneminen etenee....

Tässä kori hiontafylleroituna ja sisätyöt myös meneillään.

Viimeistelyhionta nyt käynnissä....

Pikku Janne - kapea on tuo Murron tie ja näkyvyys vielä paranee kesää kohden, joten ei voi olla näkemättä.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 19.1.2009 18:17

Milläs ET:llä on noi sun BBS ja kuinka leveet. Tossa tuli vaan ostettua ykköskoppi ja tallissa olis 7x15 ET13 BBS:t ja 165/50 kumit jotka ei tosin oo vielä vanteilla ku pitäis varmaan hieroa niitä valsseja eka (yök). Pitäis olla aika lähtellä sama halkaisija ku 185/55-14 ja mietinkin että pystyykö sitä vetään kenttään niin että renkaatki pyöris ja ehkä jopa kääntyis. Tietysti tilaa saa ku tekee...

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 20.1.2009 18:35

BeeBeeäSsien specsit: 6,5 x 14" EeTeellä 30. Tässäkin menee liki kun tontitetaan 50-60 milliä.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.1.2009 18:55

Onko tuossa vakio alusta alla? Jos on niin kerrotko paljon maavaraa on helman etu ja takapäässä.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 21.1.2009 19:02

Jonde, Gtin vakioalusta on vielä hetken alla. Jousitettu massa on niin vajaa tässä vaiheessa projektia, ettei maavaramittauksella juuri nyt saada oikeita arvoja.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 2.2.2009 23:03

Tummaa pintaa

Pinta kuin pianossa. Spies Heckerin Permahyd 280:lla vedettynä HS Diamant klarlack kuorrutuksella. Sävy orginelli L041.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 2.2.2009 23:45

No eihän sitä tarttekkaa enää mihkää tyttösivuille lähtee :D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 3.2.2009 20:46

Oiskohan maalaamo ollu Holstinmäen maalaamo Oulussa? Kävin tuolla yks päivä ja tutun näkönen koppa täältä foorumilta näytti olevan, mutta joku väitti ettei oo ffp:llä juttua siitä. Oli kyllä ainakin aivan priimaa maalipinnaltaan, hattua nostasin jos moinen olis.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 4.2.2009 18:07

Katohan meillähän on sama maalari golffeilla :)
Maalaamo on Holstinmäen automaalaamon maalaamo Juhan Autossa.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 4.2.2009 21:21

Samaa voin sanoa, tekee hyvää jälkeä. näkihän sen jo viime keväänä..

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 4.2.2009 23:09

Sama on, legendaarinen Oulun alueen 'ykkös'maalaamo.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

Luukku huoltoa

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 3.3.2009 15:04

Kattoluukun 200.000 km:n huolto tuli tehdyksi perusteellisesti. Lähes kaikkia luukun nippeleitä löytyi, kun yhdistettiin Suomen Autohuollon ja Volkswarenhausin voimat. Reunatiiviste oli ulkoisesti kulunut eikä käy enää siistiin ulkokuoreen, joten uusiksi meni. Toinen vika oli luukun toisen takareunan makaaminen 3-4 mm liian alhaalla kattopintaan nähden. Vika löytyi vetovaijerin päähän 'integroidun' mekanismin muoviosan murtumasta. Niitä ei saanut sitten irrallaan, niinpä oli ostettava koko kompleksi vaijereineen - hintaa n. 100 euroa netto. Lisäksi mm. liukukappaleita uusittiin. Pientä nippeliä mahtuukin yllättävän paljon luukun tekniikkaan: liukupalaa, topparia, nostinta, vedintä, tiivisteitä, vaijeria etc. Nyt luukku pelaa hienosti - hintaa huollolle kertyi kaikkineen reilut 150 euroa. Kaikki maksaa....

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 5.3.2009 11:39

Tätä ei voi kun innolla odottaa, että kesä tulis ja pääsee näkemään. Omanihan käy kans samalla maalarilla ens kuussa kenellä sinäkin maalautit!!
Onko sulla millämallilla kasaus muuten??

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 7.3.2009 9:52

Kasaus etenee kuin Pohjanmaan juna -30C pakkasella - varmasti mutta välillä pysähdellen. Ovien veivilasit laitoin juuri uudet, tulivat Volkswarenhausista. Oikean sävyinen tuulilasi löytyi Lipposelta. Nyt on siis hyvä naarmuton näkyvyys niin eteenpäin kuin sivuillekin. Pientä 'peruskilkettä' ja nippeliä on koko ajan hankinnassa. Vapuksi pitäisi olla kunnossa. Toki toisaalta, ainahan nämä vaiheessa on....

Oletko hankkinut uuden projektin, vai färjäätkö Swallowtailin uudelleen?

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 14.3.2009 23:34

onhan tuohon tulossa toinenkin 4wd museo rojekti vm-54 :) Golffiin laitan nyt kun on aikaa tuollaisia pikku paikkuksia mitä ei kerenny vuosisitten laittamaan koska aika oli rajallinen. nyt onneksi on aikaa näpertää.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.7.2009 22:32

Tästäkin ois kiva nähä päivityksiä. Lieneekö tuloillaan?

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

Päivitellään...

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 5.7.2009 23:38

Päivityksiä on tulossa - mm. alustaan.

Bonrathin kovat puslat tulivat juuri ja Koni Sport -alustasettiä odotellaan kuumeisesti, tilattu on. Uudet alatukivarret ja alapallot vaihdetaan myös samoilla tulilla.

Kuva

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 6.7.2009 11:10

Damn, parempi kuin uus...? :D

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 22.7.2009 21:29

Tuo golffi on kyllä tyyllikäs, vieläkö ajelisit murronlakeuksilla vastaan niin pääsis ihailemaan livenä.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

Konit alla

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 23.7.2009 23:39

Konit tulivat sitten piiiitkällä toimitusajalla anteeksipyyntöjen kera TSS-Tuningilta. No, hyvä että kuitenkin tulivat - sai rahalle jonkinlaista vastinetta.

Koni Sportin etusetti ja takasetti viittä vaille alla -vaiheessa. Ja tässä alla lyhyen koeajon jälkeen. Laski vakio-Gtin korkeutta 25-30 milliä ja ote tiehen on heti kerralla jämerä. Kaarreajo nousi samalla uuteen nopeusluokkaan. Ensivaikutelma erittäin hyvä+.

PS. Janne, ensi keskiviikkona ykkösten välikahvit Tupos-AaBeeCeellä klo 19. Odotetaan parhaimmillaan jopa 1-5 YkkösGolfia/Jettaa paikalle. Ajoreitti: Shell Zeppelin (klo 18.30) - Murto - Ängeslevä - ABC. Säävaraus - hirmumyrskyn sattuessa alueelle siirretään konferenssia.
Viimeksi muokannut Gti_Tdi_Golfare, 24.7.2009 0:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 24.7.2009 0:19

pitääpä tulla katsoon

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 24.7.2009 15:34

Tää on ihan pirun nätti getari,
ja kerrankin inhimillinen korkeus eikä ylimatala =D

Pinnat tälle !

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 25.7.2009 15:55

Mikäs ykköskokous se tuommonen on? Ootetaanko minunki jettaa paikalle?

Nyt näyttää kyllä golffi hyvältä. Aika sopivasti madaltu.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 27.7.2009 11:13

Kiitos kommenteista.
Ideana alustan jalostuksessa oli säilyttää alkuperäinen 'look' käyttämällä suht' laadukkaita komponentteja, jotka vaikuttavat aidosti ajo-ominaisuuksiin - siitä se ajatus sitten lähti. Hillitty tontitus mahdollistaa ajon ilman alustaa seuraavaa kipinäsuihkua vähän rosoisemmallakin baanalla.

Ps. Anssi, ehdottomasti mukaan.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 29.7.2009 7:00

Pittääpä illalla tulla mukaan välikahville. Pääsee näkemään livenä sinun Golffin.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

Alatukivarret ja Bonrathin puslat

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 8.8.2009 17:03

Nyt tuli sitten istutettua jo aiemmin mainostetut polyuretaanipuslat uusien alatukivarsien kanssa paikoilleen. Kuten 1. kuvasta nähdään, aika syö kumia ja metallia tasapuolisesti. Väsynyt taaimmainen pusla, 27 vee, antaa tilaa uudelle ja koreelle Bonrathille. Etummaisen puslan asennus sujui kierretangosta tehdyllä 'sisäänvetäjällä' ketterästi. Alatukivarret ja alapallot Tarviketorin hyllystä.

Kuva

Ajossa nyt entistä enemmän tarkkuutta ja herkkyyttä. Varsinainen 'herkuttelu' tapahtuu nopeassa kaarreajossa - on viileetä ja eleetöntä menoa.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 8.8.2009 18:19

10+!

Pakko nähdä livenä. :)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 8.8.2009 22:00

Taitaapa päästä näkemään livenä eräässä näyttelyssä kuukauden päästä.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 9.8.2009 8:15

Samaisessa näyttelyssä tulee olemaan 7kpl erillaista ykkös sarjan Vaginetta, Golffista Caddyyn.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.8.2009 10:41

Eli HIV ja Drunking shouhun on saatu muutakin kuin ainainen aiseits-taunus.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 10.8.2009 13:24

Onko näyttely ja osasto sama johon on tulossa Nivalasta Caddy? :)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 11.8.2009 18:07

Jep!

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 14.9.2009 19:50

Olipas sitten tämä golffi todellakin hieno livenä, hienoa että tuollaisia on jäljellä.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 15.9.2009 9:38

Todella siisti livenä!!!

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 20.12.2009 21:00

Moro
Tässä syksyn kosmeettiset sipistelyt:
- Gti kylkiraidat 3M autoteipillä, orginal hopean sijaan sävynä marsrot likimain, orginal mitoilla
- kromimusta kylkilista vaihtui kapeaan mustaan listaan
- orginal golfpallo vaihdekaaviolla, Ebaysta
- Wiechersin alumiininen McPerson yläpään tuki
Tämän setin asennuksessa ei haalareita käytetty ollenkaan.
Viimeksi muokannut Gti_Tdi_Golfare, 25.12.2009 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hana79
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.7.2005 17:48

ViestiKirjoittaja hana79 » 21.12.2009 16:24

Kyl toi sun auto on hyvän näköinen! Ehkä munkin Golffi sit jonkun vuoden päästä...
Eli siis mustassa on hopeat raidat alkuperäisenä? Hyvin käy myös noi punaiset.
Itse en ehkä laita raitoja maalauksen jälkeen takas.
Oliko vaihdekepin nuppi kalliskin?

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 21.12.2009 23:25

Kiitos kehuista. Juuri näin, parissa vuodessa saat ihmeitä aikaan ja lisäksi siistiä jälkeä. Kyllä, mustassa orginal teippi on hopea. Oma ajatus lähti siitä, että olisi yksi tehosteväri ja kun maskin kehälistoitus on valmiiksi punainen niin sillä mennään...
Golfpallo, käytetty siis, tuli huudettua 22 €:lla postikuluineen.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 8.1.2010 10:10

Hienoa työtä! :)

huhtala_
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 24.5.2010 22:14

paikka

ViestiKirjoittaja huhtala_ » 25.5.2010 11:46

missä päin tämä gulffi pyörii?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 26.5.2010 6:23

Pohjois-Pohjanmaalla.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa