BORA akku tyhjenee TAAS ?
Valvoja: ffp jäsenet
BORA akku tyhjenee TAAS ?
Elis 2003 1.6 bora kyseessä ja pari viikkoa sitten akku oli tyhjä aamulla ja hankin uuden akun niin nyt taas tämäkin akku mennyt tyhjäksi kun 2 päivää auto seisonut pihassa.
Mikä sitä akkua tyhjentää ? onko kokemuksia .
Taitaa kohta mennä auto taas vaihtoon kun alkaa vittuilemaan :)
Mikä sitä akkua tyhjentää ? onko kokemuksia .
Taitaa kohta mennä auto taas vaihtoon kun alkaa vittuilemaan :)
No niin päivitystä,viisaampi ukko katsoi mittarilla ja todettiin että lataa ja helvetin hyvin . Sammuneena vie ihan himpun virtaa mutta niin vähän ettei pitäis haitata.
Mittaristossa ei pala mitään valoja.
Mistä voisi vian löytää kun akku tyhjenee ??
Nyt vaihdoin täyden akun ja hyvin taas pelittää mutta eiköhän tämä taas tyhjenny kuten kaksi kertaa jo parin viikon aikana.
Mittaristossa ei pala mitään valoja.
Mistä voisi vian löytää kun akku tyhjenee ??
Nyt vaihdoin täyden akun ja hyvin taas pelittää mutta eiköhän tämä taas tyhjenny kuten kaksi kertaa jo parin viikon aikana.
Itse tappelin vastaavan ongelman kanssa ja pitkään,aluksi vika ei ollut joka päiväistä silloin tällöin, kunnes siitä tuli joka päiväinen riesa.
Vika löytyi laturista, se purki akun 6h. Laturin vaihdon jälkeen ei ole ongelmia ollut, ja mullakin laturi kyllä latasi 14,3v mutta kun auton sammutti niin alkoi purkaminen. autona oli -00 audi
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=634240&highlight=#634240
Vika löytyi laturista, se purki akun 6h. Laturin vaihdon jälkeen ei ole ongelmia ollut, ja mullakin laturi kyllä latasi 14,3v mutta kun auton sammutti niin alkoi purkaminen. autona oli -00 audi
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=634240&highlight=#634240
auto kuluttaa virtaa sammutettuna ja hälyt päällä ja kaikki mitkä normistikin niin 0,1 amppeeria eli ei juuri mitään,eikös ?
Ja käynnissä sähkäri sanoi ett lataa helvetin hyvin en muista lukuja.
Mutta mankan vaihdoin syksyllä ja sitä ei ole kytketty virta-avaimen perään vaan sen joutuu aina ite sammuttaa ettei se jää päälle , kun ei saatu kytkettyä niin että sammuis aina kun autonkin sammuttaa, miten sen sais niin kytkettyä ? Mankkana uusi pioneer mp3.
Mut eihän tää mankka voi kuluttaa sitä tyhjiin kun aina sen sammutan kuiteskin , vai voiko :) ?
Ja käynnissä sähkäri sanoi ett lataa helvetin hyvin en muista lukuja.
Mutta mankan vaihdoin syksyllä ja sitä ei ole kytketty virta-avaimen perään vaan sen joutuu aina ite sammuttaa ettei se jää päälle , kun ei saatu kytkettyä niin että sammuis aina kun autonkin sammuttaa, miten sen sais niin kytkettyä ? Mankkana uusi pioneer mp3.
Mut eihän tää mankka voi kuluttaa sitä tyhjiin kun aina sen sammutan kuiteskin , vai voiko :) ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Irroita se musta johto joka tuossa mun linkissä näkyy akun päällä (punaisten vieressä) yöksi. se on kiinni ihan vain mutterilla. ja siinä välissä ei tosiaan ole sulaketta. ainut sulake on 150a siinä akun päällä.
kuva:http://i42.tinypic.com/21dh552.jpg
kuva:http://i42.tinypic.com/21dh552.jpg
0.1A tekee 60Ah n. 25 vuorokaudessa. Jos oletetaan että akussa on vaikka puolet
kapasiteetistä jäljellä jää reilu kymmenen vuorokautta jäljelle, ja jos pakkanen pienentää
kapasiteettia edelleen ei olekkaan enää ihme ettei auto aamulla käynnisty. Edelleen jos
hukkavirta onkin 0.2 eikä 0.1 putosi taas aika puoleen... Ja jokunen Ah pitää jäädä vielä
akkuun että se jaksaa pyörittää moottorin käyntiin.
Kannattaa mitata että mihin se virta menee, joko mittailemalla akulta lähteviä johtoja
erikseen, tai poistelemalla sulakkeita ja mittaamalla sulakkeen paikalta virrankulutuksia.
Toinen mikä kannattaa tarkistaa, on moottorin ja korin maadoitukset, akun navat puhdistaa,
ja tarkistaa että akkukaapelit eivät ole "homeessa". Homeiset kaapelit aiheuttavat helposti
niin suuret jännitehäviöt ettei jaksa enää pyörittää, silti ilman kuormitusta jännitteet on ok,
ja laturi lataa.
kapasiteetistä jäljellä jää reilu kymmenen vuorokautta jäljelle, ja jos pakkanen pienentää
kapasiteettia edelleen ei olekkaan enää ihme ettei auto aamulla käynnisty. Edelleen jos
hukkavirta onkin 0.2 eikä 0.1 putosi taas aika puoleen... Ja jokunen Ah pitää jäädä vielä
akkuun että se jaksaa pyörittää moottorin käyntiin.
Kannattaa mitata että mihin se virta menee, joko mittailemalla akulta lähteviä johtoja
erikseen, tai poistelemalla sulakkeita ja mittaamalla sulakkeen paikalta virrankulutuksia.
Toinen mikä kannattaa tarkistaa, on moottorin ja korin maadoitukset, akun navat puhdistaa,
ja tarkistaa että akkukaapelit eivät ole "homeessa". Homeiset kaapelit aiheuttavat helposti
niin suuret jännitehäviöt ettei jaksa enää pyörittää, silti ilman kuormitusta jännitteet on ok,
ja laturi lataa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 44 vierailijaa