vw Transporter 2.4d vm.95 ei käynnisty!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

vw Transporter 2.4d vm.95 ei käynnisty!

ViestiKirjoittaja Migself » 17.1.2009 0:26

ELI: homman nimi on tämä.. auto pelasi hienosti siihen asti kunnes se kiskaistiin parkkiin ja virrat pois. hauskaa hehheh.

eli siis.. ei lähde käyntiin lyhyesti ja ytimekkäästi.

vaihdettu hehkun sulake ja polttoainesuodatin. epäilty ajonestolaitetta, muttei lupaile edes..

kuuleman mukaan pitäisi vilkuttaa valoja mittaristossa tjms jos on esto päällä (?)

epäilyt paikallistuisivat magneettiventtiiliin.. meneeköhän hirmu pahasti huti?

tehnyt saman jo 3 kertaa.. laakkosella laitatettu kerran mutta eivät suostuneet kirveenvarren avullakaan kertomaan mitä vikaa autossa oli? :p

ihan kiva olis kohta saada tietää mikä kiikastaa.. sillä tämmöisiä pyöreesti 14 tunnin työpäiviä (joista 3 tuntia sujuu hinausauton keskikonsolissa perspuutuneena istuessa..) ei kukkaan kestä! kele.

mutta vika lienee hyvin tod näk magventtiilissä?

vai mitä sanoo kansa =)

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.1.2009 1:09

Sammutuksen magneettiventtiliä, eli tuttavallisemmin sammutussolenoidia tarkoitat?

Siitä kyllä lähtisin itse ihan ensimmäisenä vikaa katsomaan.

Jos se on ihan perinteinen kierteellä oleva yksijohtoinen, niin mäkeen ja vaihtoon.
Voi sitä tietty testaillakin antamalla suoraan akkujännitettä ja kuunnella napsaako. Mutta jos se tollai välillä pätkii, niin ei testaamallakaan välttämättä selviä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.1.2009 15:44

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Siinä nestepään päällä ja sama näkyy tuossa kuvassa on eri kätinen ja ei mitään haittoja edessä (kone on lattialla).Sama solenoidi kaikissa.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 18.1.2009 4:33

Kannattaa myös tarkistaa että se sammutusolenoidille menevä johto liittimineen on ihan kunnossa.

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 18.1.2009 15:13

ookooo.. mitenkä herkästi tuommoset transut sitte jäätyy?

ku isä kivenkovaan väittää (isän auto siis..) että polttoaine olisi ollut niin lopussa, että ois voinu vetästä vettä ja paskaa sinne ja pumppu olis jäätyny tjms.

mutta auto oli lämmin ku se ajettiin parkkiin.. ja kerkesi olla ehkä 20 minuuttia paikallaan ja sitte teki tenät..

voiko olla mahdollista?

kokeili siellä korjaamolla jollain käynnistys spraylla myös muttei sekään auttanut..

itse uskoisin tuohon sammutus solenoidiin..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.1.2009 18:39

Älä vie tuollaiseen korjaamooooon, kun eivät tuollaista osaa testata!
Se polttoaine/pumpun testaaminen on niinkin yksinkertainen työ suuttimelle menevää putkea löysäät (17mm kiintoavain), ja starttaa niin pitää tulla reilusti polttoainetta niin että kastuu ympäristö. Ja jos ei kastu, niin sitten aukaiset putsarille tulevan polttoaineputken ja lasket paineilmaa tankillepäin ja pitää kuulua purina tankista niin silloin ei ole putki jäässä.
Kokeileppa noita!

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 19.1.2009 13:20

mulla oli aikoinaan sama ongelma saman merkisellä ja samalla moottorilla varustetulla.. ei edes luvannut ja ajonestoa epäiltiin. oli monella pajalla, eikä saatu kuntoon.
nyt on vain bussimalli, mut ogelmana että, kylmänä ei pysy tyhjäkäynnillä, raksuttaa tasaisesti, tasaisin väliajoin sit meinaa sammua ja sammuukin välillä. sama "puolilämpimällä" moottorilla. sit vasta kun on kunnolla lämmin, nii käy tasaisesti. + ei meinaa sammua avaimesta kylmänä...
ja taas "asentajat" epäilee ajonestoa... väittää vielä että 95 malleis vain olis ongelma ajonesto.

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 19.1.2009 22:07

Palaako se sulake nro 15 (vaimikäseoli?) eli moottorielektroniikka-sulake?
Jos palaa, niin vika voi olla rikkinäisessä huohottimen lämmitysvastuksessa/sen johdoissa.
Sulake päätti palaa aina milloin sattuu, yleensä kun yritti lähteä liikkeelle.

Itsellä oli -95 t4:ssä samanlainen vika. Itse piti selvittää SEKIN vika.

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 20.1.2009 7:26

vika ratkaistu!

Oli vetäny vettä+paskaa ja pumppu oli jäässä.. ihme ettei käynnistys spraylla hörähtäny käyntiin..

mut hyvä juttu että asia on kunnossa.. ja tulihan tässä nyt opiskeltua muutakin että miksi transu EI aina käynnisty..

kiitos vinkeistä kaverrrit! =)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.1.2009 9:56

Hyvä niin!
Muista vaihtaa polttoaineputsari joka vuosi :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa