Passat 35i ihmettelyä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Roadhouse
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.6.2007 23:22

Passat 35i ihmettelyä

ViestiKirjoittaja Roadhouse » 17.1.2009 14:03

Tollasta paskattia oon harkitsemassa ja pitäisi saada vähän infoa autosta.
Isäukko meinas että on huono auto tekniikaltaan mutta eipä tuon koslan pitäis muista volkkareista erota. Eikös autossa ole sama tekniikka ku golffissa ja jetassa? Itellä on ollu mk2 golffi 1.8i ja saman kokosta passattia oon miettiny.
Mielipiteitä kaivataan.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 17.1.2009 14:32

Huono tekniikaltaan? Käyhän läppäämässä isäukkoa takaraivolle ;) Moottorit vastaavia kuin golffeissakin, vaihteisto on passateissa kestävämpää 02A-tyyppiä. Facelift-mallissa taitaa olla jo sinkkikorikin.
Ajelin itse 2E-koneisella -94 farkulla kolmisen vuotta ja ei voi kuin kehua. Tietenkin jotain pieniä "ominaisuuksia" tuossakin oli, lukot ym. mutta sellainen perusjämy käyttöauto.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 17.1.2009 14:38

Lisätään sen verran että ajolleen hemmetin hyvä ikäisekseen ja sisätilat aivan samperin mahtavat, erityisesti takamatkustajien osalta. Melkeinpä ikävä tulee välillä entistä kikotinta tilojen suhteen vrt tuo nykyinen mk3 golffi. Rumahan tuo muumikeula on, siitä ei kyllä päästä mihinkään :)

Roadhouse
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.6.2007 23:22

ViestiKirjoittaja Roadhouse » 17.1.2009 14:41

Sitähän minäkin meinasin, pitäis varmaan käydä läppäsemässä.
Kaverilla tosin osti tossa pari vuotta takaperin sellasen farkkupassatin ja se oli täys pommi, mutta sekin oli aikamoista kusetuskauppaa, mutta tosin kaveri ei oo mikään välkky autojen kanssa :).
Noita pommejahan löytyy jokasesta merkistä ja mallista.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 17.1.2009 14:43

Tilaa on varsinkin farkussa vaikka muille jakaa. Ajoltaan melko hiljainen ja mukava tien päällä. Tekniikka tosiaan ihan samaa kuin tosiaan muissa kuin saman aikakauden vw-tuotteissa, joten jos kaikissa VW:ssä on huono tekniikka niin sitten tuossakin...
Osat halpoja ja helppo siltä osin ylläpitää. Ns muumikeulaiset (89-93) on helpommin ruostuvia, joten niitä kannattaa hieman tarkkailla. Vanhan auton ongelmat, mutta ie mitään poikkeavaa. Halpa ostaa ja pitää, kun löytää asiallisesti pidetyn. Eipä noilla varsinkaan 89-93 ole juuri enää hintaa, mutta ominaisuuksia ihan mukavasti.
Itsellä käyttiksenä -89 farkku, joka 'pienen' peruskunnostuksen jälkeen varsin asiallinen ajella.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 17.1.2009 19:00

Takaluukut ainakin farkuista tuppaa ruostumaan ikkunan ympäriltä jos ei ole säännöllisesti pesty paskoja pois persiistä.
Muuten on tosiaan hyvä, jämäkkä ja ennenkaikkea tilava auto.

Taitaa olla miltei tilavin takajalkatila volkkareista kautta aikojen..

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 17.1.2009 20:13

eipä taida muistakaan merkeistä löytyä noin suuria takatiloja....

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 18.1.2009 20:50

Niin ja jos takamatkustajan jalkatilat on hyvät niin onhan takapenkissä vielä kaltevuudenkin säätö, ei oo tullu vastaavaa mukavuus ominaisuutta muissa malleissa vastaan :D Kynnyskotelot on helposti aikas haperoo tavaraa, jos on ne muoviset helmat on ollu paikallaan, mut tupaa oleen aika moni melke 20 vuotias auto jo melko hapero, merkkiin ja malliin katsomatta...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 21.1.2009 3:25

Niin ja jos takamatkustajan jalkatilat on hyvät niin onhan takapenkissä vielä kaltevuudenkin säätö, ei oo tullu vastaavaa mukavuus ominaisuutta muissa malleissa vastaan


No enpä ole omastani tuollaista ominaisuutta vielä löytänyt...?

Niin, ja etuiskaritornit kannattaa tarkistaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102250&highlight=

Konehuoneen puolelta tuota mätänemistä ei oikein havaitse, ennenkuin iskaritolppa pyrkii pois sijoiltaan. :) Jos näyttää siltä, että massat on irtoilleet, niin kannattaa tutkia tarkemmin.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 22.1.2009 22:23

Lainaus:
Niin ja jos takamatkustajan jalkatilat on hyvät niin onhan takapenkissä vielä kaltevuudenkin säätö, ei oo tullu vastaavaa mukavuus ominaisuutta muissa malleissa vastaan


No enpä ole omastani tuollaista ominaisuutta vielä löytänyt...?


Kummallekin penkin puoliskolle on omat kahvansa siä penkin alareunassa, jalkotilassa... Ainakin mun Passatissa on

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 23.1.2009 8:02

Ei ole vissiin ollut vakionavarusteena. Mulla ainakaan ollut tuollasta, vaikka oli GT-varusteilla.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.1.2009 9:03

Myös selkänojassa on kaksi kaltevuutta. Ainakin farkussa.
Samasta vivusta säätyy, mistä selkänoja kaadetaan.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.1.2009 11:39

Se takapenkin isompi säätömahdollisuus on vain sedaneissa joissa on jaettu takapenkki. Ja niissäkin vm. 92 asti.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 23.1.2009 11:50

Siis onko sedaneissa myös istuinosa pituussäädettävä, kun farkuissa vain selkänoja?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 23.1.2009 12:53

^ Jep, istuinosat säätyy kumpikin puolisko erikseen pituussuunnassa, ja sen lisäksi on selkänojille kallistussäädöt. Aika erikoinen ratkaisu aikanaan keskiluokan perheautoon :)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 23.1.2009 13:16

Perhealbumin mukaan <93:n asti tuo säädettävä takaistuin.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.1.2009 13:20

^ Niin jos ihan oikein katsoo niin se on kyllä vain heinäkuuhun 92 asti...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 23.1.2009 13:32

^ No taitaa olla tuo volkkarin vuosimalli muutos muutenkin vähän omalaatuinen.
Esimerkiksi nykyinen kehonsiirtovälineeni on luovutettu ensimäiselle omistajalle 8.6.-01 (ns. suomiauto), valmiustusnumeron mukaan vm. -02 =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa