g2 1.6td + yli 10 pakkasta = ei tartte lähtee töihin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jussim
-
Viestit: 25
Liittynyt: 14.8.2008 21:05

g2 1.6td + yli 10 pakkasta = ei tartte lähtee töihin

ViestiKirjoittaja jussim » 16.1.2009 8:48

Kuten otsikko kertoo niin kakkiaiseni ei tykkää kylmästä. Kertokaahan te mahtavat vag tietäjät, mitä pitäisi vaihtaa/tehdä, ettei tarvitsisi soitella turhan päiten pomolta vapaapäiviä?

Uusi akku vaihtui viikko sitten, juurikin samasta syystä..:)
Laturin meinaan vaihtaa kun se pyörittää tyhjää välistä.
Uudet piuhat akulle?
Myydä auto etelään..
Jotain muuta, mitä?

Niin ja mieleeni juolahti pari muutakin mieltäni askarruttanutta asiaa, notta josko niihin löytyisi ratkaisut..Lämmöt ei oikein nouse ja mieli kabiinin puolella on jäätävä, tämän lisäksi lämpömittarin valo vilkuttaa aina välillä, vaikka viisari ei ole poistunut valkoiselta alueelta ollenkaan, miksi? Pahvi on kennon edessä ja ratin takana.
Viimeksi muokannut jussim, 16.1.2009 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.1.2009 8:59

Hehkuttaako, ovatko kaikki hehkutulpat ehjiä? Lähteekö käyntiin, kun akku on yön yli apuvirralla latauksessa?
Startti pyörittää hyvin moottoria? Esikammiodieselissä on hyvin hiuksenhieno toleranssi pyörimisnopeudessa, jolla tarvittava paine sylinteriin syntyy. 1.6 dieselini ei pakkasella käynnistynyt, vaikka hehkutti ok. Edes apuvirta ei auttanut. Kun vaihdoin akun maajohdon ja päävirtajohdon startille, alkoi käynnistyä ok.

Kannattaa myös tarkistaa, että pa-letkussa ei juokse ilma. Jäätynyt vesi pa-suodattimessakin voi aiheuttaa harmia.

jussim
-
Viestit: 25
Liittynyt: 14.8.2008 21:05

ViestiKirjoittaja jussim » 16.1.2009 9:05

kyllä hehkutti ihan ok..tulpat voisi nykäistä myös samaan rahaan sitten..
Startti pyöritti hyvin, ei enää, joku ratas taisi ottaa itteensä..
Vanhan akun kanssa ei käynnistynyt edes apuvirralla..
Tarttee nyt jostain löytää lelu alle, ja projektoida tuo rottelo..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.1.2009 9:32

Vanhaan 70 -luvun diiselimersuun auttoi nopeammin pyörittävän startin vaihto sekä hyvät hehkut ja akku. -25 lukemissa 2h lohkiksella lämmitettäessä ei ollut mitään ongelmia vaikka volttimittari painui hehkutettaessa 9v lukemiin.
Naftafiltteri kannattaa vaihtaa joka syksy ja suosittelen tehokkaan letkulämmittimen ostoa.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 16.1.2009 9:48

Yksi tärkeimmistä tarkistettavista, ja takuulla säädettävistä, puuttuu vielä: syöttöpumpun ajoitus. Jos ei apuvirrallakaan lähde tulille, niin kyllä hehkujen kunto ja ajoitus on ihan jotain muuta mitä pitäisi olla!

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.1.2009 10:13

Tai jos se kone on tarpeeksi väljä niin ei lähde suosiolla edes nollasta.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 16.1.2009 10:26

Jos itselläni tuo olisi pitoauto ja meinaisin sillä ajaa vielä pitkään, niin tekisin sille samat mitkä tein ventollekin heti kun se minulle aikoinaan tuli ;

- Pumpun ajoitus kohdalleen
- Hehkut vaihdoin kaikki uuteen, kun yksi oli tiensä päässä.
- Akunkengät, maakaapelit ja startille menevä kaapeli uutta
- Uusi akku
- Startin oli edellinen omistaja vaihtanut
- Laturi tuli uusittua kun se poksahti minulle tullessa.

Kylmäkäynnistinvipukaan ei ikinä ollut toiminnassa pumpun kupeessa ja lähti aina kuin palmun alta.

Aikoinaan oli 1,6 vapaastihengittävä yhdellä käyttöautona ja siihen tehtiin nuo samat, niin talvella tuolla pohjoisemmassa laitettiin reilun 30 pakkasestakin käyntiin kuin kesällä, ilman lämpöjä, kun ei sähköä ollut lähellä.

Itselläni ainakin jäänyt näistä vag dieseleistä semmoinen käsitys, että kunnossa ollessaan taitaa lähteä käyntiin vaikka siperiasta ;)

jussim
-
Viestit: 25
Liittynyt: 14.8.2008 21:05

ViestiKirjoittaja jussim » 16.1.2009 11:00

Kyllähän sitä joku ystävällismielinen voisi vielä valaista miten pumpun ajoituksen saa kohilleen?kuka mitä missä
Hakuakin koitin mutta ei hölmö ja malttamaton löytänyt..

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 16.1.2009 11:45

Tai jos se kone on tarpeeksi väljä niin ei lähde suosiolla edes nollasta.


Joo, 700 000 ajettu Jetta II vapaastihengittävä diesel ei lähtenyt enää +10:ssäkään ilman viiden minuutin Webaston käyttöä.

Kyllähän sitä joku ystävällismielinen voisi vielä valaista miten pumpun ajoituksen saa kohilleen?kuka mitä missä
Hakuakin koitin mutta ei hölmö ja malttamaton löytänyt..


Lähin dieselhuoltofirma varmasti osaa auttaa.

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 16.1.2009 12:10


jussim
-
Viestit: 25
Liittynyt: 14.8.2008 21:05

ViestiKirjoittaja jussim » 16.1.2009 15:18

Tattista vaan kaikille ajatuksia uhranneille..nyt tarviaa tehdä ekskursio motonettiin, mutta ihan ekaksi on löydettävä vara-auto..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot], MikaJ ja 42 vierailijaa