Golf MK2 1,6 ==> 1,8
Valvoja: ffp jäsenet
Golf MK2 1,6 ==> 1,8
Tossa on ny pihassa yksi 85 vuoden 1,8 litrainen kakkis. Hommasin pari vuotta sitten. Ajattelin siitä autoa tehdä, mutta kun menin auton pimeässä ostamaan, niin päivän valossa paljastui, että auto oli ihan hirveä ruostekasa, tekniikka on kyllä loistava.
Nyt oli saatavilla yksi samanikäinen konevikainen 1,6 koneella varustettu samanmoinen kakkis. Kysymys kuuluu siis: Saakos tommosen 1,8 koneen muutoskatsastuttua ilman muutoksia tommoseen 1,6 koneiseen peliin? 1,8 kone on moottirikoodiltaan GU eli 66kW. Foorumia katsellesani, totesin että pitäisi onnistua...
Nyt oli saatavilla yksi samanikäinen konevikainen 1,6 koneella varustettu samanmoinen kakkis. Kysymys kuuluu siis: Saakos tommosen 1,8 koneen muutoskatsastuttua ilman muutoksia tommoseen 1,6 koneiseen peliin? 1,8 kone on moottirikoodiltaan GU eli 66kW. Foorumia katsellesani, totesin että pitäisi onnistua...
Erästä toista autofoorumia seuraan melko tiivisti ja voin sanoa, että moottorinvaihtoasiaan ainakin kyseisen automerkin kanssa on yhtä monta mielipidettä kuin katsastusinsinööriäkin. Siksi kaipaan tosi elämän kokemuksia...
Yleisesti ottaen katsoin, että muut topickit täällä kyseisen auton moottorinvaihdosta koskevat hyvin pitkälle vaihtoja, jotka päättyvät joku 8 tai 16 tappiseen GTI mjyllyyn... Siksi siis kysymyskin.
Yleisesti ottaen katsoin, että muut topickit täällä kyseisen auton moottorinvaihdosta koskevat hyvin pitkälle vaihtoja, jotka päättyvät joku 8 tai 16 tappiseen GTI mjyllyyn... Siksi siis kysymyskin.
taloudessa kaks 1,6l koneella olevaa kakkista, kummassakaan ei ole jarrupaineensäädintä takana. toinen on -85 ja toinen -90.
Prkle, pitää varmaan käydä silti tuola konttuurilla kysymässä onko toi homma ok. Se on vain niin ikävää, jos rusahattaa sitten ei muutoskatsastetulla autolla jonku päälle ja jää siitä kiinni. Onneksi ton taka-akselistonkin pystyy vaihtaan, mutta siinä on sitten lisähommaa. Tarkoitus kun olis päästä melko vähällä.
Joo, se on kyllä tosi paha juttu. Tai jos vaikka toinen rekisterikilven valo on palanut.Se on vain niin ikävää, jos rusahattaa sitten ei muutoskatsastetulla autolla jonku päälle ja jää siitä kiinni.
Luetaankohan moottorikoodit oikeasti jokaisesta kolariautosta? Rakenna se kone siihen ykskuutosen lohkoon, eivät varmasti ala mittailemaan iskunpituutta mahdollisessa kolaritilanteessa ;) Helpoin on vaan asentaa se jarrupaineensäädin. Niin ja onko autossasi 9" tehostaja? Se on vain osassa 1.6:sia...
Se joka on muutoskatsastanut autoonsa aluvanteet, heittäköön ensimmäisen kiven.
Rakenna se kone siihen ykskuutosen lohkoon, eivät varmasti ala mittailemaan iskunpituutta mahdollisessa kolaritilanteessa
Tarkoitus oli päästä niin helpolla kuin suinkin... Tämä ei ole sitä.
No ainakin siinä 1,8:ssa pitäis olla 9" tuumanen tehostin, niin sen voi sitten siirtää. Auton alla puljamiinen on se, mikä ei kiinnosta. Ei oo monttua saati nosturia. Kaikki minkä voi tehä päältäpäin on ok, alta vain se mikä on välttämätöntä.
On totta että tommosessa konevaihdossa narahdusmahdollisuus on 1 / "noin miljoona", mutta jos herra murphy on vähänkään sopivassa paikassa, niin sitten maksellaan jonkun kolarissa invalidisoituneen elatusmaksuja koko loppuelämän, vaikka muuten vakuutus olis ne maksanu. Tästä voidaan vääntää peistä maailman loppuun, siihen mä en ala.
OT: Kaveri muutoskatsasti alupallot golfiinsa...
Jos ihan pilkkua viilaten vaihdetaan tekniikka 1.6 > 1.8, muutokseen tarvitaan seuraavat osat:
- moottori
- vaihteisto (5-vaihteinen)
- etuakselipalkin päällä sijaitsevat vaihteiston vivut (2 kpl)
- kallistuksen vakaaja eteen
- vasen taka-akselin korvake jossa kiinnike säätimelle
- jarrupaineen säädin hilkkeineen + jarruputkien sovittaminen säätimeen
- taakse koko 1.8 taka-akselipalkki tai 1.6 akseliin hitsattu korvake jarrupaineen säätimen vivulle
- 9" tehostin + 1.8 jarrujen pääsylinteri
Loppu askartelu on sitten mahdollisista vuosimalli-eroista johtuvia juttuja.
Lopuksi vielä se muutoskatsastus. :)
- moottori
- vaihteisto (5-vaihteinen)
- etuakselipalkin päällä sijaitsevat vaihteiston vivut (2 kpl)
- kallistuksen vakaaja eteen
- vasen taka-akselin korvake jossa kiinnike säätimelle
- jarrupaineen säädin hilkkeineen + jarruputkien sovittaminen säätimeen
- taakse koko 1.8 taka-akselipalkki tai 1.6 akseliin hitsattu korvake jarrupaineen säätimen vivulle
- 9" tehostin + 1.8 jarrujen pääsylinteri
Loppu askartelu on sitten mahdollisista vuosimalli-eroista johtuvia juttuja.
Lopuksi vielä se muutoskatsastus. :)
kävin varmistaan tänään asian, ei tarvi vaihtaa jarruja kun laitta 1.6 EZ tilalle 1.8 GU
BTW. ollu aika kauan täälläkin esillä
BTW. ollu aika kauan täälläkin esillä
No niin. Nyt tuli hommattua se auto mihin istutan tekniikan. Löytyi -88 1.6, maksoikin runsaat 20€. Kaksilla renkailla ja hyvillä pelleillä. Oli keittäny :D
Rupesin tossa noita moottorikoodeja katsomaan. Se tieto siitä, että se auto, mistä moottori otetaan oli GU koneella oli vain myyjän tieto ja taas toisaalta jännitti että ei se mihin konettaa laitetaan oon vain PN (siis vähäpäästöinen, 2E-E kaasarilla varustettu).
Mootorikoodihan pitäisi olla lohkon yläreunassa, koneen vaihdelaatikon päässä tasaiseksi ajetussa kohdassa. Kyllä siellä jotain "tuhrua" on ja mielestäni sieltä löytyi ihan oikeat koodit EZ (1.6) ja GU (1.8), mutta kertokaa nyt fiksut mitä kaikkea siinä samassa paikassa on. Siellä oli vaikka mitä merkkejä, ku lopulta sain selvää. Mitä ne on? Sarjanumero?
Vähän piti olla salapoliisi, että yleensä uskoi, että siinä on jotain kirjoitusta...
Rupesin tossa noita moottorikoodeja katsomaan. Se tieto siitä, että se auto, mistä moottori otetaan oli GU koneella oli vain myyjän tieto ja taas toisaalta jännitti että ei se mihin konettaa laitetaan oon vain PN (siis vähäpäästöinen, 2E-E kaasarilla varustettu).
Mootorikoodihan pitäisi olla lohkon yläreunassa, koneen vaihdelaatikon päässä tasaiseksi ajetussa kohdassa. Kyllä siellä jotain "tuhrua" on ja mielestäni sieltä löytyi ihan oikeat koodit EZ (1.6) ja GU (1.8), mutta kertokaa nyt fiksut mitä kaikkea siinä samassa paikassa on. Siellä oli vaikka mitä merkkejä, ku lopulta sain selvää. Mitä ne on? Sarjanumero?
Vähän piti olla salapoliisi, että yleensä uskoi, että siinä on jotain kirjoitusta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa