Homma etenee, tällä kertaa vuorossa b-pilarin tummentaminen.
Olen kaikki 3vuotta mitä olen näihin kakkiksiin hurahtanut ja ajellut suunnitellut tuon pilarin tummentamista ja photoshoppaillu aina välillä ja ajatellut, että joskus vielä sen toteutan. Nyt päätin että tässä autossa muutenkin toi musta teema läsnä niin tähän se sopisi, ja tuumasta toimeen..
Ihan ensimmäiseksi hankin mattamustaa teippiä lähellä sijaitsevasta mainosteippaus firmasta, palvelu yllätti positiivisesti ja hinta kysyttäessä oli kohdallaan, ei maksanut mitään, joka on positiivistä kun ei ole mitään varmaa tietoa sopiiko se tummennus edes autoon ja viitsiikö sitä kauan kattella.
Sitten homma käyntiin, aluksi leikataan reippaan kokonen pala teippiä, oikaistaa 1 reuna suoraksi ja laitetaan yläreunan kanssa tasan.
Sitten vaan paperi (vai miksi sitä sanotaan)
pois välistä ja sormella tasottellen kuplat pois.
ja koko komeus paikallaan.
seuraavaksi leikkasin ylimääräiset pois,
muutamaa milliä tiivisteen päältä jotta tiivistettä nostettaessa reuna jää tiivisteen alle ja ei heti irtoa.
Ja sopivalla viivaimella
alareuna oikeaan mittaan.
teipin kun halkaisi oven ja korin sauman keskeltä niin jäi
teipin reuna vähän tuohon sisäreunaan ja ei varmaan irtoa niin helposti esim. pesussa kun on tuola suojassa.
kokonaisuus
kokonaisuus part II
omaansilmään ainaki istuu toistaiseksi ihan mukavasti.
uudet takavalot ostaessani yllätyin kun myyjä olikin jättäny pohjat kiinni polttimoit katsoessani ihmettelin kun toisen puolen vilkkupolttimo oli krominen, ajattelin kuitenkin että sillä ei olisi mitään merkitystä. veljeni kuitenki valaisi asiassa, että siitä kromi polttimosta
ei tule sitä väriä umpioon ja näin asia todellakin on.
kaupasta siis yksi paketti
philips silvervision polttimoita ja kummallekkin puolelle uudet. Kyllähän tuosta ihan normaalisti virtaa saadessaan
tulee tuota keltaista väriä
Samaan syssyyn kun olin tallissa laitoin paikalleen pienipäisen calixin lohkolämmittimen pistokkeen johon olin täältä yrittäny osto ilmotuksen avulla hankkia pinta-asennus tukijalkaa jota kukaan ei kuitenkaan tarjonnut piti se tehdä itse,
kyllähän tuo asiansa ajaa.
Samoin keskikupit vanteisiin on saatu hankittua