jarrupaineensäädin III golf

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

jarrupaineensäädin III golf

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 10.1.2009 21:09

III koppaseen variantti golffiin pitäs saada tällänen jarrupaineensäädin ko tuntu ottavan nokkiinsa jonnii verran ku vaihettiin takapuslat..

Kuva

w ittu että oli operaatio. puslat lähti sormilla veks että jokainen voi miettiä kui loppu ne oli :) takasin laitto oli melko helppoa verrattuna e30 pallonivelien vaihtoon!
jarrusäädin ei vittu halunnu lähtee pois vitullakaan, loppujen lopuks porattiin pultit veks. se toimi ko unelma vaiks pyöriny alla 330tkm. aattelin kumminki että poistan siit pinttyneen paskan ja putsaan sen kummiski.. suhautin tiivisteiden poisto ainetta kauttaaltaan, kiiltää ko uus. kaks päivää purun jälkeen eli tänään päästiin kokoomaan ni se saatana ei toiminukkaan enää niinku aikasemmin vaan on ihan stanan jäykkä ylös alas liikkeessä, tiivisteenpoistaja on varmasti tuhonnu sisuskalut mitä siel sit onkaan.. etujarrut pelittää ok mut takapää tuloo pyörien perässä..

no tuli nyt vaihettua hehkut, takatukivarren puslat, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, venttiilikopantiiviste sarja ja hitsattua alkuperäinen pakoputki joka oli vähän palanu takapöntön eestä puhki.. maanantaina jos vaihtas moottorin kannatinkumityynyt ja öljypohjantiivisteen, tuntus vuotavan reilusti jostain..... viel ko sais ton säätäjän ni kaikki olis ok uudelle 330tkilsalle :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.1.2009 21:15

Motonet tarjoaa tälläistä :

JARRUPAINEEN SÄÄDIN VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
III Paineensäädin/takarummut. . . . . . . . . . . . . . . . 23-8554 108.50 ?
III Paineensäädin/takalevyt. . . . . . . . . . . . . . . . 23-8562 144.50 ?

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 10.1.2009 21:32

joo mut ei.. ebay saksasta tarjoaa 54.60e uusi. mut eikö kellään ois toimivaa nurkissa ylmiäräsenä..

TDI
-
Viestit: 56
Liittynyt: 9.11.2003 21:19

ViestiKirjoittaja TDI » 11.1.2009 10:34

Aikanaan Ventoon piti vaihtaa taka-akselin puslat. Asentaja sanoi, ettei jarrupaineen säädin lähde yleensä irti helposti, kun se on alumiinia. Hän leikkasi jarrupaineensäätimen kannattimen irti taka-akselista. Sen jälkeen vaihdettiin puslat ja jarrupaineensäätimen kannatin hitsattiin takaisin paikoilleen. Koko homma vei noin 30 min.

ps. Toivottavasti löydät sopivan osan sopivaan hintaan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 11.1.2009 10:53

Kato nettivaraosasta, ventoja siellä ainakin on myynnissä osina monta ja luulis tuon olevan sama kun golf 3.

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 11.1.2009 16:11

sitä mie just mietin jotta onks variantissa samanmoinen ko esmes ventossa ko painoo enempi. en ossoo sannoo mutta osaaskos joku sanoo?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 11.1.2009 17:53

Motonet antaa saman varaosanumeron vento / golf 3 eli sama paska eri paketissa. :)
Olisit nyt noilla kilometreillä päästänyt vanhuksen kiertoon.

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 11.1.2009 22:13

oishan seki vaihtoehto ja siitä asti kattellukki vaihtoautoja ko ostin golffin mut raha tilanne sanoo konkurssia ni ei o varaa ostella autoja tai ainakaan noin hyvä kuntosia, ei ruosteen nokkoakaan vaiks sitä rapsuttelemalla etsin.. tekniikkaan o menny rahaa mun aikana ehken tonni max, jos öljyjä ei lasketa. ja maksoin golffista 3900e 3v sitte.. ja nyt siitä ei saa enää paskaakaan..

laitoinki hakuun joka puolelle säätimen jos jostain löytys mut en mie osta jos joku ei jaksa ees testata toimiiko..

Juke-Maza
-
Viestit: 20
Liittynyt: 7.10.2007 11:28

ViestiKirjoittaja Juke-Maza » 3.6.2009 20:30

Onko sama paineensäädin jetta2 :ssa ku golf kolmosessa? Tai käykö ristiin? Motonet antaa eri numerot.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.2.2010 14:18

miten tuo paineensäädin pitäisi säätää oikein vai onko ainut missä se onnistuu niin jarrudynossa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.2.2010 16:06

Mulla korjausmanuaali sanoo että pitäisi säätää niin että taakse tulee puolet paineesta.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.2.2010 18:20

h.jormalainen: tuohon autto nyt vahvasti.. kysymys kuului että saako sen säädettyä oikein muutenku jarrudynossä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.2.2010 18:31

No jos jarrudynamometrissä saa paineet mitattua ni sit...

Tietysti jos saa molemmat akselit dynamometrille yhtäaikaa niin sittenhän riittää tieto paljonko jarrutehosta pitää tulla eri akseleille. Se tieto kiinnostaisi itseäkin.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.2.2010 21:42

Onko sama paineensäädin jetta2 :ssa ku golf kolmosessa? Tai käykö ristiin?

Ei ole. Ei käy.
miten tuo paineensäädin pitäisi säätää oikein vai onko ainut missä se onnistuu niin jarrudynossa?

Itse olen säätänyt paineensäätimen vivusta "klapin" pois. Ainakin toistaiseksi tuolla säädöllä on saavutettu riittävä jarruteho katsastusaseman rullilla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.2.2010 22:03

kiitos jii_bee:lle. tämä selvensi tarpeeksi toisin kuin jormalaisen vastaus

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.2.2010 22:18

Tuolla menetelmällä jarrutasapaino on aika sattumanvarainen. Mutta voihan se säkällä olla kohdallaankin.

Parempi olisi koittaa peilijäällä että etupää lukkiutuu tarpeeksi ennen takapäätä. Pitävällä jos koittaa niin painonsiirtymä sekottaa pakkaa.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.2.2010 15:41

Selvä.
Viimeksi muokannut jii_bee, 9.2.2010 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.2.2010 16:53

Jos tuo oli sellainen testeri jossa yksi akseli on kerrallaan rullilla niin millä saa poljinvoiman samaksi eri akseleita testattaessa?

Eli tuo on se maksimi jarruvoima ja siihen vaikuttaa akselin massa mittaushetkellä. Takaluukku täyteen betonisäkkejä niin varmasti tulee lisää jarruvoimaa ennen kun alkaa rulla luistamaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa