Golf IV ja lämmöt nousee.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

Golf IV ja lämmöt nousee.

ViestiKirjoittaja golf20 » 8.1.2009 11:25

Ajaessa n 100km/h, lämmöt nousee jonnekin tuonne 100-110 asteen tuntumaan. Paikallaan ollessa jos pitää kierroksia yllä (2000rpm) niin lämmöt laskee pikkuhiljaa tonne 90 paikkeille.

LT anturi vaihdettu 2 viikoa sitten, koska lämmöt laskivat kun ajeli kovempaa.

Mikähän rikki ? Vesipumppu ?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 8.1.2009 12:18

Vois hyvin olla vesipumppu. Vesipumpun muovisen roottorin irtoaminen metallisesta akselista on melko yleistä.

rele
-
Viestit: 60
Liittynyt: 9.2.2007 16:01

ViestiKirjoittaja rele » 8.1.2009 18:24

Onko anturi varmasti kunnossa ja oikea arvoiltaan. Tuliko vika anturin vaihdon jälkeen? Kannattais mitata irto mittarilla veden lämpötila.

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 13.1.2009 19:44

osaakohan kukaan neuvoa sitä, että miksi lämmöt nousee niin paljon kun ajat noin 120km/h tai enemmän max käynyt 134 asteessa..paljon on se normaali lämpötila koneen ollessa lämmin ja ajossaa?? itsellä ajossa aina noin 100- 108...onko siellä vesipumpussa jotain vai mikä on??yleensä kun ajaa motarilla, lämpöjen kuuluisi pysyä samassa tai alempana kuin normaali kaupunki ajossa, koska ei tarvi flektiä..G60 corrado...

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 13.1.2009 20:05

Eiköhän se 90 asteessa pitäis olla melkeen auto ku auto. Eikä sen lämmön sais heilua vaikka ajais 150km/h.

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 13.1.2009 20:09

joo ei saisi niin...sen takia aina seurattava mittaria kun ajelee motarilla...oikeesti niin pieni?? kyllä on menny aika korkeelle sitten..mitenköhän saisi kuriin??

Fox^
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2009 17:47

ViestiKirjoittaja Fox^ » 14.1.2009 19:50

termostaatti voisi olla vikana jos nesteet ei kerran kierrä niin lämmöt nousee. ja jos vesipumppu olisi rikki niin ei lämpeisi nii nopeasti ja sisälle tulee lämmintä huonosti.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 14.1.2009 22:32

Viallinen vesipumppu oireilee yleensä niin että jos kierrokset nousee yli esim 3000 niin sen jälkeen alkaa lämmöt nousta kun siipipyörä alkaa sutia akselilla.

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 15.1.2009 14:18

sisälle tulee kyllä lämmintä heti kun laittaa auton käyntii,jos ollu piuhassa.. ja muutenkin lämpee kyllä iha ok...ainoaastaa motarilla..

Fox^
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2009 17:47

ViestiKirjoittaja Fox^ » 15.1.2009 16:42

melkein lähtisin vaihtamaan termostaattia

prunssi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.9.2008 15:04

ViestiKirjoittaja prunssi » 19.11.2013 22:38

Golf iv agu:lla puhaltaa sisälle jääkylmää ja nostaa ajaessa lämpöjä. Tänään vaihdettiin termostaatti ja oireet pysyvät samoina. Erityistä ehkäpä se, että alavesiletku pysyy kylmänä. Kun termostaatti aukeaa, niin lämpeneehän alaletku vaikka vesi ei järjestelmässä kiertäisikään?

Olisko tää vika nyt vesipumpussa vai eikö toi uusikaan termostaatti aukea?

Jossain topicissa puhuttiin termostaattikotelossa olevasta natsasta, joka saattaa katketa ja tällöin ei termari aukea. Onko sellaista tässä mallissa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.11.2013 23:54

Oiskohan vesipumpusta siipi irti akselista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa